Gå til innhold

Bryllup og dåp i ett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

man blir da invitert i dåp. Er ikke det like fint som bryllup da? Er jo de samme mennskwne som blir invitert da omtrent uansett. Iallefall av familie så jeg ser ennå ikke priblemet. Og man blir ikke ført bak lyset. Føler man det så gjentar jeg at man er ekstremt pessimist og smålig og selvopptatt. Hadde det vært min datter hadde jeg blitt glad

Dette handler ikke om hva som er "like fint" og at det er de samme menneskene. Som jeg har skrevet flere ganger går det fint an å kombinere dåp og barnedåp. Men man bør være åpen om dette i invitasjonen, ikke lage det til et overraskelsesmoment.

Slike overraskelser gjør dagen veldig vanskelig for dem som blir tatt å senga og har følelser de hadde trengt tid for å bearbeide.

Man er ikke smålig og selvopptatt om man har følelser. Andre mennesker enn brudeparet går også følelser og tanker.

Og hvordan kan du påstår at man ikke blir ført bak lyset når kan blir invitert u barnedåp og plutselig befinner seg i et bryllup? Mener du gjestene burde skjønne det av seg selv?

Anonymous poster hash: e7621...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt dette lar seg enkelt ordne uten noe slik overraskende stunt som vielsen i barnedåp uten at gjestene er informert på forhånd.

Jeg har ikke påstått at noen kommer til å furte, for jeg antar at det er høflige gjester dere har invitert. Men de kan bli såret og lei seg. Og dere kommer neppe til å se det en gang, siden dere har bestemt dere for at de ikke blir lei seg.

Anonymous poster hash: e7621...873

Hadde likt hvis du leste hele innlegget mitt, og ikke bare klipper ut det du føler passer best. Jeg skrev godt forklart hvorfor vi ønsker det på denne måten, med relativt gode argumenter.

Jeg har ikke bestemt meg for at ingen blir lei seg. Jeg kjenner familien vår.

Og for siste gang; en dåp er intim. For kjernefamilien! Ikke våre tanter og onkler, men barnets. De kjenner vi mer enn godt nok til å forutse reaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette handler ikke om hva som er "like fint" og at det er de samme menneskene. Som jeg har skrevet flere ganger går det fint an å kombinere dåp og barnedåp. Men man bør være åpen om dette i invitasjonen, ikke lage det til et overraskelsesmoment.

Slike overraskelser gjør dagen veldig vanskelig for dem som blir tatt å senga og har følelser de hadde trengt tid for å bearbeide.

Man er ikke smålig og selvopptatt om man har følelser. Andre mennesker enn brudeparet går også følelser og tanker.

Og hvordan kan du påstår at man ikke blir ført bak lyset når kan blir invitert u barnedåp og plutselig befinner seg i et bryllup? Mener du gjestene burde skjønne det av seg selv?

Anonymous poster hash: e7621...873

men det ldelegger jo elementet av overraskels3n. De ønsker jo å overraske. Ååh jeg sier ikke at det ikke er lov å ha følelser men å bli lei seg over noe som ikke egentlig er noe å bli lei seg for fordi det ikke handler om dem den dagen blir smålig. Dette er en dag hvor de skal glede seg på andres vegne ikke grave seg ned i sine egne behov. Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det ldelegger jo elementet av overraskels3n. De ønsker jo å overraske. Ååh jeg sier ikke at det ikke er lov å ha følelser men å bli lei seg over noe som ikke egentlig er noe å bli lei seg for fordi det ikke handler om dem den dagen blir smålig. Dette er en dag hvor de skal glede seg på andres vegne ikke grave seg ned i sine egne behov.

Nettopp. Brudeparet burde ikke grave seg ned i sitt eget konstruerte behov for å overraske. Det er smålig av dem å dyrke denne overraskelsen framfor å ta hensyn til familiens følelser.

Det er nettopp dette mef overraskelse som er problemet. Da blir det sjokk og forbauselse, i stedet for den positive handlingen det kunne vært.

Anonymous poster hash: e7621...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Brudeparet burde ikke grave seg ned i sitt eget konstruerte behov for å overraske. Det er smålig av dem å dyrke denne overraskelsen framfor å ta hensyn til familiens følelser.

Det er nettopp dette mef overraskelse som er problemet. Da blir det sjokk og forbauselse, i stedet for den positive handlingen det kunne vært.

Anonymous poster hash: e7621...873

Ok. Jeg skal slutte å kalle det bryllup og dåp i ett for min del. Det er dåp, og i kirken en kjapp vielse av oss. Etter det er det fokus på barnet igjen, og ingen andre.

Grunnen har jeg beskrevet, og det har ingenting med å ønske å overraske noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde likt hvis du leste hele innlegget mitt, og ikke bare klipper ut det du føler passer best. Jeg skrev godt forklart hvorfor vi ønsker det på denne måten, med relativt gode argumenter.

Jeg har ikke bestemt meg for at ingen blir lei seg. Jeg kjenner familien vår.

Og for siste gang; en dåp er intim. For kjernefamilien! Ikke våre tanter og onkler, men barnets. De kjenner vi mer enn godt nok til å forutse reaksjon.

Beklager, men ingenting du har skrevet tilsier at dere må ha med "overraskelse". Et slikt element skriker om oppmerksomhet. Om man ønsker å unngå oppmerksomhet, er dette virkelig ikke veien å gå.

Og jeg forstår at dere kjenner familien deres, men mange har gjort feilvurderinger tidligere så jeg tror ingen er imune her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere ikke kan gjøre gjesten dere den lille tjeneste å fortelle dem hva slags feiring de egentlig er.invitert til en ukes tid i forveien. Det blir ikke noe større greie av noe av det. Bare mer mentalt forberedte gjester.

Anonymous poster hash: e7621...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg skal slutte å kalle det bryllup og dåp i ett for min del. Det er dåp, og i kirken en kjapp vielse av oss. Etter det er det fokus på barnet igjen, og ingen andre.

Grunnen har jeg beskrevet, og det har ingenting med å ønske å overraske noen.

Jeg kan LOVE deg at det blir ikke slik at alt fokuset lommer på barnet av en slik overraskelse. Noen sikrere måte å ta fokus vekk fra barnet og dåpen kan jeg knapt tenke meg. Dersom overraskelseselementet ikke et viktig, hvorfor ikke bare droppe det og informere gjestene?

Anonymous poster hash: e7621...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men ingenting du har skrevet tilsier at dere må ha med "overraskelse". Et slikt element skriker om oppmerksomhet. Om man ønsker å unngå oppmerksomhet, er dette virkelig ikke veien å gå.

Og jeg forstår at dere kjenner familien deres, men mange har gjort feilvurderinger tidligere så jeg tror ingen er imune her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere ikke kan gjøre gjesten dere den lille tjeneste å fortelle dem hva slags feiring de egentlig er.invitert til en ukes tid i forveien. Det blir ikke noe større greie av noe av det. Bare mer mentalt forberedte gjester.

Anonymous poster hash: e7621...873

Fordi vi kjenner vår familie, som sagt. De vil forvente at vi gjør mye mer utav vielsen vår. Noen vil forvente at den og den får komme. Plutselig får noen nyss i det, og vil møte opp.

Jeg kan LOVE deg at det blir ikke slik at alt fokuset lommer på barnet av en slik overraskelse. Noen sikrere måte å ta fokus vekk fra barnet og dåpen kan jeg knapt tenke meg. Dersom overraskelseselementet ikke et viktig, hvorfor ikke bare droppe det og informere gjestene?

Anonymous poster hash: e7621...873

Min mor blir ikke overrasket om det skjer, da mange scenario har vært diskutert. Hun syns det hørtes veldig flott ut, og forsto behovet for å ha bryllupet svært low key.

Men, men, jeg ser abosolutt poengene dine, og de er fult ut valide for en god del mennesker og ulike familier. Men jeg tror vi ikke kan bli helt enige her da vi begge diskuterer ut fra våre egne familier og erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor blir ikke overrasket om det skjer, da mange scenario har vært diskutert. Hun syns det hørtes veldig flott ut, og forsto behovet for å ha bryllupet svært low key.

Så bra. Lykke til!

Anonymous poster hash: e7621...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nettopp. Brudeparet burde ikke grave seg ned i sitt eget konstruerte behov for å overraske. Det er smålig av dem å dyrke denne overraskelsen framfor å ta hensyn til familiens følelser.

Det er nettopp dette mef overraskelse som er problemet. Da blir det sjokk og forbauselse, i stedet for den positive handlingen det kunne vært.

Anonymous poster hash: e7621...873

jo brudeparet kan gjøre som de vil fordi det er DERES barn som skal døpes og DERES bryllup. Dagen handler om dem. Den handler ikke om å tekkes gamle tanter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ønsker oppmerksomhet mener du :P

Hadde jeg ønsket oppmerksomhet hadde jeg giftet meg i en fullsatt kirke med min 80-mann store familie, og hans like store, samt alle våre venner.

Ikke med 20 stk, som er mor/far/søsken. For nei, det er ikke det økonomiske det står på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dersom dere ønsker å ha foreldrene deres til stede bed vielsen, så inviterer dem til vielsen. Verre er ikke det.

Men ikke overrask folk med vielse når de tror de skal i kun barnedåp. Da blir folk skuffa og forvirra, og gjerne sure.

En forutsetning for en hyggelig feiring, enten det er barnedåp eller bryllup, er at man vet hva man går til.

Anonymous poster hash: e7621...873

Vi hadde overraskelsesbryllup i dåpen til barnet vårt, og gjett hva: INGEN ble sure!!

Herregud, hva skulle det være for??

Det ble en veldig hyggelig dag :-D

Anonymous poster hash: 1224f...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Onkelen og tanten min gjorde det. Husker jeg ble lei meg for at jeg ikke var der, fordi jeg ikke prioriterte dåpen til fetteren min (jeg var 14).

Mamma fortalte hvertfall at etter dåpen og gudstjenesten var det på en måte noe som "holdt igjen" så de ikke gikk ut av kirken, og så reiste forloverne (som var de enste som visste om det) og brudeparet seg. Så ble de gift :) Etterpå var det en vanlig dåpsfest hvor vi også feiret brudeparet. Jeg rakk heldigvis å komme til festen. Det ble ikke noen sen fest eller særlig med alkohol etter det jeg husker.

Alle ble bare veldig glade på brudeparet sine vegne :) De hadde jo tross alt to barn fra før så alle ventet jo på at de skulle finne tid til å gifte seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker på å gifte oss samtidig med at vi døper barnet vi venter om seks uker.

Vil holde selve giftinga hemmelig frem til da, da vi ikke ønsker noe oppmerksomhet rundt det.

Noen som har gjort dette? Tips, ideer og råd mottas med takk :-)

Anonymous poster hash: 99b82...f6f

jeg skrev nettopp et innlegg til deg angående Mette.

Anonymous poster hash: f203a...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å gifte oss samtidig med at vi døper barnet vi venter om seks uker.

Vil holde selve giftinga hemmelig frem til da, da vi ikke ønsker noe oppmerksomhet rundt det.

Noen som har gjort dette? Tips, ideer og råd mottas med takk :-)

Anonymous poster hash: 99b82...f6f

Hvorfor ha det samtidig? For å spare utgiftene på mat og lokale? Genialt men samtidig stusselig og gjærrig. Å gifte seg er en stor happening for de fleste, tydeligvis ikke for dere som skal holde det hemmelig og ikke vil ha noe oppmerksomhet rundt det. Er du sikker å at du gifter deg av rette grunner? Ser nå at tråden var startet i høst, og jeg har kun lest det første inlegger. Håper du ikke gjennomførte dette impulsgiftemålet, ,hvis du gjorde det er du kanskje allerede skilt.

Anonymous poster hash: 1138d...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha det samtidig? For å spare utgiftene på mat og lokale? Genialt men samtidig stusselig og gjærrig. Å gifte seg er en stor happening for de fleste, tydeligvis ikke for dere som skal holde det hemmelig og ikke vil ha noe oppmerksomhet rundt det. Er du sikker å at du gifter deg av rette grunner? Ser nå at tråden var startet i høst, og jeg har kun lest det første inlegger. Håper du ikke gjennomførte dette impulsgiftemålet, ,hvis du gjorde det er du kanskje allerede skilt.

Anonymous poster hash: 1138d...164

Hva er der for noe å skrive da?Hvorfor skulle de skille seg når de ønsket vielse og dåp samtidig? At du mener at vielse og dåp skal være hver for seg, greit det, men det blir for dumt å si at ts og mannen allerede er skilt pga et impulsbryllup.

Hvordan gikk det ts, ble det bryllup?

Anonymous poster hash: 99354...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diskutert utallige mulige måte vi vurderer å gifte oss på med min mor. Hver eneste gang sier hun at det viktigste er at vi gjør det på en måte vi er fornøyde med, og hun er bare glad vi ønsker å gifte oss.

At forloverne vet det er noe helt annet enn at familie vet det. Av den grunn at de ikke krever noe av oss. "Tante ditten datten blir sååå lei seg" , " Å dere å ha middag med det og det".

Er ikke 2015 største hemmelighet vi prøver oss på altså, vi bare proklamerer det ikke på forhånd. Det er en dåp, det er ikke mange inviterte i utgansgpunktet

Dere kjenner deres egne foreldre best. Og unasett, når dere gifter dere skal dere gjøre det som er riktig for dere.

Min mor var med i planleggingen, men hadde ingen "krav" til hvem som skulle inviteres eller hva som skulle serveres el.

Hvor er dere i løpet nå? Er dåp og bryllup overstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...