Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hm sine bodyer er i hvert fall små i str.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller vanligste er at str 50 og 56 bare varer noen uker hver. Mine barn er på 68 og 74 i løpet av to mnd selv om de er gjennomsnittlig høyde og vekt ved fødsel. Gadd ikke kjøpe noe i 50, brettet bare opp bittelitt på ermer på 56.

Anonymous poster hash: 0d975...6fa

Skrevet

Nr 1, liten jente, brukte 50 ganske lenge. Født 1 uke før termin, var 49 cm da hun ble født.

Nr 2, gutt, hadde klærne i 50 på seg bare en gang. Det som var i ull holdt litt lengre.

51 cm da han ble født 2 dager over termin. Nå er han 4 mnd å bruker 68-74.

Anonymous poster hash: 3bf0f...8e9

Skrevet

Lillegutt brukte vel størrelse 50 i en måned, en og en halv kanskje :)

Skrevet

Man trenger fremdeles ikke mengder med klær i 50.

For å slippe å kjøre vaskemaskinen hver eneste dag med stortsett bare 4 bodyer i så kjøpte vi heller litt ekstra bodyer. Men andre gjør selvfølgelig hva de vil :)

Skrevet

For å slippe å kjøre vaskemaskinen hver eneste dag med stortsett bare 4 bodyer i så kjøpte vi heller litt ekstra bodyer. Men andre gjør selvfølgelig hva de vil :)

4 er ikke mengder. Det skjønner vel du og. Vet du i det hele tatt hva som menes med mengder?

Skrevet

4 er ikke mengder. Det skjønner vel du og. Vet du i det hele tatt hva som menes med mengder?

Tja enkelte dager ble det brukt nesten 10 bodyer. 4 vare bare et eksempel

Skrevet

Begge mine brukte 50 til de var over 2 mnd. Eldste var 2440 og 47 cm, yngste var 3230 og 33 c/r.

Skrevet

Jeg hadde bare kjøpt 56 og oppover på forhånd, og fikk et lite barn som brukte noen uker på å vokse inn i str 50 og som brukte det i et par mnd.

Men, de fleste får vel gjerne litt større barn så det holder gjerne å kjøpe to bodyer g en bukse i str 50. Da har du bitte litt, men ikke så mye at det er et problem hvis det aldri blir brukt. Trenger du mer så handler du etter barnet er født.

Anonymous poster hash: 904b6...842

Skrevet

Vår gutt var kun 2,5 kg og 44 cm (født en måned før termin), så han druknet i str 50 i starten. Vi fikk derfor bruk for det lenge, og jeg tror det gikk 2 mnd før vi pakket bort alle de minste klærne og gikk over til str 56.

Ellers støtter jeg forslaget om å kjøpe inn et lite utvalg i både str 50 og 56, men ikke for mye. Som flere påpeker: Butikkene er åpne også etter fødselen. I tillegg er det sikkert mange venner og familiemedlemmer som kommer med barselgave til dere. Vi fikk i hvert fall veldig mye klær. Mange ringte eller sendte sms i forkant om hva vi trengte/manglet, så vi fikk mye nyttig.

Anonymous poster hash: e17fa...72f
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe pent med for store klær i ukesvis, så kjøper klær som passer til størrelsen. Mine har brukt 50 opp til 2mnd, men som flere skriver det er store variasjoner fra merke til merke. HM sine bodyer i 50 er for små nå som min er 6 uker, mens Kappahl og Lindex kan passe en stund til. Cubus er også stort. Nameit har veldig tighte bodyer, mens buksene er digre.

Skrevet

Det kan man ikke si på forhånd, hva som er det beste. Vår hadde passet inn i str for premature selv om han ikke var prematur da han ble født da han bare var 43 cm lang. Jeg tror du bør kjøpe noe som er litt over str 50 før barnet blir født. Så kan du heller eventuelt kjøpe noe som er rundt 50 når barnet er født.

Anonymous poster hash: 497f5...b1e
Gjest Keikolina
Skrevet

Sønnen min var nesten 4 kg og brukte str.50 i noen uker.

Skrevet

Her brukte vi str 44 i noen uker og str 50 i nesten to mnd etter det. Hadde et lite barn. Gulping var noe herk, så det gikk mye klær, gulpekluter og smekker ja.

Men som sagt over her så er butikken også åpen etter fødselen, så man må ikke storhandle alt på forhånd.

Anonymous poster hash: c572d...093
Gjest Nesevisa
Skrevet

Vår gikk rett inn i 56.

Hvis du ser noe på nett som du gjerne vil ha, ville jeg kjøpt det i 56 eller 62 så du helt sikkert får brukt det. Støtter det folk sier om å kjøpe inn noe i 50 også, men kanskje ikke noe du blir skuffet over å aldri få brukt :)

Skrevet

Jeg kjøpte en sparkebukse i størrelse 50 som jeg ville bruke hjem fra sykehuset, men den var for kort, min baby var 49 cm lang. Men noen andre klær passet i 50. Men jeg kjøpte mest 56.

Skrevet

Jeg fikk høre at det ikke var vits i å kjøpe så mye i 50, så hadde bare et par sett med arveklær. Men så kom det en liten gutt på 2,2 kg og 45 cm. Handla på vei hjem fra sykehuset vi.

Brukte 50 i to mnd og 56 i to mnd.

Skrevet

Vi hadde bare kjøpt bittelitt i størrelse 50 pga det man leser om på nett, nemlig at 50 blir for lite alt for raskt, men her endte førstemann opp med å bruke størrelse 50 i over 2 måneder, så det ble kjøpt inn et lass i størrelse 50 når vi kom hjem fra sykehuset.

Skrevet

Vår druknet nesten i 50, gikk også en god del ned i vekt de første dagene så det tok ganske lang tid før han gikk opp til 56. Ville absolutt kjøpt litt i 50.

Skrevet

Jenta vår brukte vel str 50 i en måneds tid, hun var 3,4 ved fødsel og 49cm lang, altså ganske gjennomsnittlig. Jeg syns heller ikke noe om alt for store klær og spesielt ikke i denne første perioden hvor det tas så mange bilder av babyen. Vi kjøpte inn litt i 50 på forhånd men kjøpte mer etter fødsel. Babyklær i str 50 koster jo uansett fint lite i kjedebutikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...