Cambria Skrevet 3. september 2014 #41 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes ikke det er noe problem om mine foreldre drikker ett glass eller to en kveld, men hadde de drukket fem-seks pils hadde jeg nok reagert. Ikke fordi de nødvendigvis blir fulle, men fordi det er mye. Nå kan jeg ikke kalles barn lenger, siden jeg ikke bor hjemme og er godt over myndighetsalder, men jeg har vokst opp med foreldre som drikker ett par glass med alkohol av noe slag på lørdagskvelden, om sommeren og andre anledninger. Har selv ikke tatt skade av det Jeg fikk også fra jeg var 15 smake på det de hadde om de hadde noe spesielt, gjerne det de viste jeg ikke ville like. Eneste skaden jeg tok av det var å bli avholds fordi jeg ikke kan fordra smaken av alkohol XD
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #42 Skrevet 3. september 2014 Vokste opp med alkoholmisbruk i hjemmet, så jeg tenkte endel over hvordan jeg ville forholde meg til alkohol før jeg fikk barn. Nå som vi har barn drikker jeg kun ett glass vin eller øl til maten, oftest i helga. Mannen kan ta to glass vin eller øl til maten. Tar aldri mer så lenge barnet er våkent men kan ta ett eller to glass til etter barnet har lagt seg. Sprit drikker jeg aldri, og jeg ungår å bli brisen, for den følelsen kan jeg ikke fordra for min egen del heller. Føler meg bare søvnig, sløv og teit. Drikker kun fordi jeg liker smaken av god vin og øl. I snitt går det en vanlig flaske vin og /eller et par øl i uka på deling mellom mannen og meg. Drikker heller aldri når jeg er alene eller for å slappe av, men det har mest med alkoholismen i familien å gjøre. Syns det er helt greit om andre tar seg et glass alene f. eks. Anonymous poster hash: 0fe5a...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #43 Skrevet 23. september 2015 Litt rart å lese, omtrent alle de som sier at de drikker når barna er tilstede, sier at de tar 1 glass vin eller 2. Er dette tilfelle eller bagatelliserer dere et litt større forbruk, at det kanskje ikke dreier seg om 1 glass eller 2 men heller 3-4 glass? Mange kjøper jo kartonger med vin og da er det vanskelig å holde kontroll på hvor mye man egentlig drikker. Etter min mening bør man aldri drikke mer enn 2 glass vin eller 2 øl når barn er tilstede. Barn er ekstremt sensitive på mentale forandringer hos foreldrene, og blir redd når foreldrene ikke oppfører seg slik de pleier, å bagatellisere redselen barna føler er å rettferdiggjøre de voksne sitt alkoholforbruk, med andre ord, egosentrisk. Anonymous poster hash: 2047c...cee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #44 Skrevet 23. september 2015 Det er flaut siden jeg nærmer meg de 30 men jeg tåler ikke alkohol. Jeg blir høylytt og masete og om jeg får sprit kan jeg bli direkte psykotisk (drikker selvsagt ikke sprit lengre). Jeg tåler svært lite og klarer ikke å si nei til mer når jeg først har fått smaken. Nettopp derfor drikker jeg aldri hjemme, mine barn skal aldri ha en snøvlende mamma som henger over barnesenga, og da jeg snøvler etter ett glass er eneste mulighet å la være. Nå skal det sies at jeg på grunn av dette veldig sjelden drikker noe som helst alkohol. Folk som kan styre sitt inntak til ett eller to glass må gjerne gjøre det, og jeg er litt trist for at jeg ikke er blandt dem. Anonymous poster hash: 0b858...026
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #45 Skrevet 23. september 2015 Det er flaut siden jeg nærmer meg de 30 men jeg tåler ikke alkohol. Jeg blir høylytt og masete og om jeg får sprit kan jeg bli direkte psykotisk (drikker selvsagt ikke sprit lengre). Jeg tåler svært lite og klarer ikke å si nei til mer når jeg først har fått smaken. Nettopp derfor drikker jeg aldri hjemme, mine barn skal aldri ha en snøvlende mamma som henger over barnesenga, og da jeg snøvler etter ett glass er eneste mulighet å la være. Nå skal det sies at jeg på grunn av dette veldig sjelden drikker noe som helst alkohol. Folk som kan styre sitt inntak til ett eller to glass må gjerne gjøre det, og jeg er litt trist for at jeg ikke er blandt dem.Anonymous poster hash: 0b858...026 Da skal du jo ikke være flau men heller rose deg selv, for det er jo nok av mennesker som forandrer personlighet bare de " lukter" på litt alkohol, men som ikke lar være å drikke for det, noe som både går utover dem selv men mest utover de rundt en. Litt overraskende fakta, hvis man er en kvinne på 60 kilo og drikker 2 glass med vin så vil man ende opp med en promille på rundt 0.73, så 2 glass med vin vil gjøre en småbrisen. Anonymous poster hash: 2047c...cee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #46 Skrevet 23. september 2015 Litt rart å lese, omtrent alle de som sier at de drikker når barna er tilstede, sier at de tar 1 glass vin eller 2. Er dette tilfelle eller bagatelliserer dere et litt større forbruk, at det kanskje ikke dreier seg om 1 glass eller 2 men heller 3-4 glass? Mange kjøper jo kartonger med vin og da er det vanskelig å holde kontroll på hvor mye man egentlig drikker. Etter min mening bør man aldri drikke mer enn 2 glass vin eller 2 øl når barn er tilstede. Barn er ekstremt sensitive på mentale forandringer hos foreldrene, og blir redd når foreldrene ikke oppfører seg slik de pleier, å bagatellisere redselen barna føler er å rettferdiggjøre de voksne sitt alkoholforbruk, med andre ord, egosentrisk.Anonymous poster hash: 2047c...cee Ja, det er nok mange som underdriver hvor mye de drikker med barna, dessverre. Men angående det du skriver om kartongvin. Et glass er et glass (og to er to) uansett om det kommer fra flaske eller kartong. Det er ikke slik at man med et uhell drikker 7 glass i stedet for 1-2 fordi man ikke kan se hvor mye vin det er igjen i kartongen. Anonymous poster hash: 9b70b...819
Gjest SykkelJenny Skrevet 23. september 2015 #47 Skrevet 23. september 2015 Ja, det er nok mange som underdriver hvor mye de drikker med barna, dessverre. Men angående det du skriver om kartongvin. Et glass er et glass (og to er to) uansett om det kommer fra flaske eller kartong. Det er ikke slik at man med et uhell drikker 7 glass i stedet for 1-2 fordi man ikke kan se hvor mye vin det er igjen i kartongen. Anonymous poster hash: 9b70b...819 Kartongvinene har ført til økt alkoholforbruk her til lands og jeg leste et sted at nordmenn nå drikker mer vin enn spanjolene. Jeg har nå voksne barn som er flyttet hjemmefra og nå nyter jeg vin i helgene når jeg ikke passer barnebarna .. da drikker jeg aldri alkohol. Jeg vil ikke at mine barnebarn skal forbinde meg med dunsten av alkohol. Da barna mine var ungdommer drakk mannen min og jeg kun til fest. Det hendte omtrent aldri at vi drakk alkohol hjemme i helgene når vi var alene. Jeg har opplevd å måtte rykke ut i full fart og hente en av ungdommene mine lørdagskveld og det var en alvorlig vekker for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #48 Skrevet 23. september 2015 Kartongvinene har ført til økt alkoholforbruk her til lands og jeg leste et sted at nordmenn nå drikker mer vin enn spanjolene. Jeg har nå voksne barn som er flyttet hjemmefra og nå nyter jeg vin i helgene når jeg ikke passer barnebarna .. da drikker jeg aldri alkohol. Jeg vil ikke at mine barnebarn skal forbinde meg med dunsten av alkohol. Da barna mine var ungdommer drakk mannen min og jeg kun til fest. Det hendte omtrent aldri at vi drakk alkohol hjemme i helgene når vi var alene. Jeg har opplevd å måtte rykke ut i full fart og hente en av ungdommene mine lørdagskveld og det var en alvorlig vekker for meg. Full respekt for deg! :-) . Jeg vokste selv opp med en sterkt alkoholisert foreldrefigur, og store deler av mitt voksenliv har jeg brukt opp på å " redde" alkoholiserte partnere og venner, før jeg selvsagt kom til den konklusjon at de bare kan redde seg selv ;-) . Jeg er selv tilnærmet avholds, men reagerer allikevel sterkt på den alkohol" kulturen" vi har her i Norge, i Spania så tar de seg vin til maten men når maten blir ryddet vekk så rydder de også alkoholen vekk, mens her i Norge drikker man gjerne vin til maten ( man er jo kontinental ), men når maten ryddes vekk blir vinen stående. Så hvis vi skal sammenligne våre alkoholvaner med noen, så må vi nok se østover og ikke sørover ;-) . Anonymous poster hash: 2047c...cee 1
Artemiss Skrevet 23. september 2015 #49 Skrevet 23. september 2015 (endret) Jeg er oppvokst med en mor som var litt i overkant glad i alkohol... Dette ødela veldig mye. Så jeg mener at man burde ikke drikke alkohol når det er barn i huset. Endret 23. september 2015 av Artemiss 1
Gjest Piraten Skrevet 23. september 2015 #50 Skrevet 23. september 2015 Synes ikke det er greit å drikke alkohol når det er barn i hus. Ikke før de er i skolealderen. Helst aldri så lenge de er barn. Det går an å drikke noe annet, og det går an å gå ut, gå til venner eller ha en egen liten fest når barna har fått barnevakt eller er hos andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå