AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Hvor mye alkohol er greit å drikke når man er sammen med sine egne barn (under 12 år)? Hvor mye er greit å drikke etter at de har lagt seg? Personlig mener jeg at begge skal la være å drikke hvis man ikke har barnevakt. Til nød kan den ene ta max 4-5 pils men da må den andre holde seg edru og kunne kjøre hvis noe skulle skje. Kjenner flere som synes det er greit den ene blir full når ungene har lagt seg. Eller at begge blir brisne. Jeg synes det er så uansvarlig.Anonymous poster hash: 4a23b...cc3
Gjest New_Girl Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg har ikke førerkort uansett så det argumentet faller bort. Personlig drikker jeg veldig sjeldent og hvis jeg gjør det så er det max 2 øl det er snakk om og aldri så mye at jeg ikke er i stand til å ta vare på barnet dersom det skulle skje noe. Å drikke seg full med barnet tilstede er uansvarlig og helt uaktuelt. 1
Gjest Magdalene Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Vi deler gjerne en flaske vin til onsdagsmiddagen, mens barna er våkne, eller en øl i solen på sommeren. Om mannen blir småfull mens ungene sover, og jeg ikke er det, ser jeg ikke på som farlig. Må vi akutt til lege ringer vi 113. 3
Ciara Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Vi har et veldig moderat alkoholforbruk. Vi kan drikke et glass vin eller en øl mens barna er våkne, eller dele en flaske vin når de sover. En sjelden gang drar vi på fest, men da har vi selvfølgelig barnevakt. Jeg synes derimot det er litt overdrevet at ingen av foreldrene kan drikke når barna sover. Vi bor i Oslo, og kan ta drosje hvis det skulle bli aktuelt med legevakt, og dersom det skulle være noe helt akutt ville vi ringt etter ambulanse. Å ikke drikke et glass vin eller to fordi det finnes en mikroskopisk risiko for at noe skulle skje synes jeg blir hysterisk. Med mindre man bor virkelig langt utenfor allfarvei. 7
Gjest Hummels Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Kan vi drikke litt når vi har barn, så kan vi dope oss litt også da. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Kan vi drikke litt når vi har barn, så kan vi dope oss litt også da. Hjelpe meg. Anonymous poster hash: 85795...409 9
Gjest Hummels Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Hjelpe meg. Anonymous poster hash: 85795...409 Er jo ikke så mye verre? Er det opp til meg, skal man holde seg unna sånt når barna er i huset eller ser på. Er det rart unger begynner tidlig å drikke alkohol? Foreldrene gjør det, da kan de også. 3
Ciara Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Kan vi drikke litt når vi har barn, så kan vi dope oss litt også da. Absolutt ikke. Alkohol er lovlig, dop er det ikke. 9
Gjest Hummels Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Absolutt ikke. Alkohol er lovlig, dop er det ikke. Ja det er kanskje mer lovlig, men ikke så mye bedre akkurat. Har erfaring med begge dele.
Gjest AllisHagtorn Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Vi deler gjerne en flaske vin til onsdagsmiddagen, mens barna er våkne, eller en øl i solen på sommeren. Om mannen blir småfull mens ungene sover, og jeg ikke er det, ser jeg ikke på som farlig. Må vi akutt til lege ringer vi 113. Jeg tenker det samme. Jeg drikker dog aldri, og mannen tar seg avogtil en øl(han er spesielt interessert i sære øltyper, drikker aldri "vanlig" øl/vin"). Ingen av oss her sertifikat faktisk - så her må vi ta en 5 minutters taxitur.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Jeg har utviklet et dårlig forhold til alkohol, og som barn HATET jeg at moren min drakk foran meg selv om jeg latet som ingenting. Så helst ikke drikk foran barn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9107c...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Er jo ikke så mye verre? Er det opp til meg, skal man holde seg unna sånt når barna er i huset eller ser på. Er det rart unger begynner tidlig å drikke alkohol? Foreldrene gjør det, da kan de også. Foreldrene mine var og er militante avholdsfolk, og forsøkte gjennom hele oppveksten å innprente i meg alkoholens styggeskap. I dag som godt voksen drikker jeg et par glass vin til maten hver helg, valgt med omhu ut fra hva jeg spiser den dagen. Og gjerne et par glass midt i uken også hvis det faller seg sånn. Full er jeg aldri. Jeg har med andre ord lært meg helt selv at alkohol og fyll slett ikke henger sammen, og at alkohol ikke bare har med rus å gjøre, slik foreldrene mine forsøkte å skremme meg til å tro. Ikke noe 1-1-resultat der altså. Anonymous poster hash: 85795...409 4
Gjest Hummels Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Foreldrene mine var og er militante avholdsfolk, og forsøkte gjennom hele oppveksten å innprente i meg alkoholens styggeskap. I dag som godt voksen drikker jeg et par glass vin til maten hver helg, valgt med omhu ut fra hva jeg spiser den dagen. Og gjerne et par glass midt i uken også hvis det faller seg sånn. Full er jeg aldri. Jeg har med andre ord lært meg helt selv at alkohol og fyll slett ikke henger sammen, og at alkohol ikke bare har med rus å gjøre, slik foreldrene mine forsøkte å skremme meg til å tro. Ikke noe 1-1-resultat der altså. Anonymous poster hash: 85795...409 Er greit for de som virkelig kan drikke uten å bli full. Et glass og to. Dessverre finnes det folk som driter i barna sine. Bare pga alkohol er lovlig å drikke foran barna. Finnes nok med idioter som ikke kan styre seg bare de får smaken på alkohol. Derfor skulle det vert ulovlig foran barna.
Gjest Hummels Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 (endret) Jeg har utviklet et dårlig forhold til alkohol, og som barn HATET jeg at moren min drakk foran meg selv om jeg latet som ingenting. Så helst ikke drikk foran barn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9107c...b9b Pappa drakk mye. Jeg gråt ofte. Får jeg unger noen gang skal jeg aldri la de få oppleve det jeg opplevde. Drikking og festing skjer når barnet får barnevakt eller overnatter hos noen. Endret 30. august 2014 av Baby_Blue
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Pappa drakk mye. Jeg gråt ofte. Får jeg unger noen gang skal jeg aldri la de få oppleve det jeg opplevde. Drikking og festing skjer når barnet får barnevakt eller overnatter hos noen. Jeg gråt også ofte, så er helt enig. Anonymous poster hash: 9107c...b9b
minister-mio Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 man kan drikke litt til maten og et glass til når dem sover. 2
Gjest AllisHagtorn Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Pappa drakk mye. Jeg gråt ofte. Får jeg unger noen gang skal jeg aldri la de få oppleve det jeg opplevde. Drikking og festing skjer når barnet får barnevakt eller overnatter hos noen. Å drikke ett glass vin til middag er ikke det samme som å feste/drikke som avhengig. Såklart ingen barn skal utsettes for avhengighet, festing og alkoholisme - det er selvsagt. 4
FantasDick Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Vi kan finne på å drikke en øl eller to til middagen mens barnet er hjemme. Vi drikker ikke mer om vi ikke fester og da har vi barnevakt, så klart. 3
Gjest _LilleMy Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 Jeg har vokst opp med at det er helt naturlig at foreldrene mine tar seg et glass vin eller to på en lørdag, til maten eller ellers. Jeg ble opplært til at det var en "voksendrikk" som jeg skulle få smake når jeg ble voksen. Dette gjorde at jeg ikke smakte alkohol før 18årsdagen min, jeg har fått et naturlig forhold til alkohol, og jeg har lært at alkohol ikke bare er fyll og fest, men også kos. 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Jeg har utviklet et dårlig forhold til alkohol, og som barn HATET jeg at moren min drakk foran meg selv om jeg latet som ingenting. Så helst ikke drikk foran barn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9107c...b9b Samme her. Jeg er vokst opp med foreldre som drikker alkohol hver helg. Særlig min far drakk (og drikker) seg godt over brisen og småfull hver eneste fredag og lørdag kveld hjemme i sofaen. Mamma holdt seg heldigvis til bare ett glass vin eller cider. Jeg har et ekstremt anstrengt forhold til alkohol. Drakk aldri særlig mye i ungdomstiden heller. Alkoholen har ødelagt så mye og lagt igjen så mange vonde minner fra barndommen min at jeg aldri har klart å nyte alkohol eller forholde meg til andre personer som drikker. Anonymous poster hash: 665df...225
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå