Gå til innhold

Terroralarm i England

Fremhevede innlegg

Skrevet

Landet har økt terrortruslen til "Alvorlig" dvs det er stor sansynlighet for et terror angrep. (BBC)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/storbritannia/storbritannia-hever-trusselnivaaet/a/23284661/

Cameron sa i en tale på CNN at Europa vil slite med militante islamister i mange ti-talls år fremover og at det kan bli mye verre.

Dessverre tror jeg han har rett, om 10,20 år tror jeg alt vi tok for gitt er helt forandret. Det virker heller ikke som politikere rundt i Europa tør å sette ned foten for fortsatt innvandring.

Anonymous poster hash: 3a1d1...9f4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

En av bakdelene i en stadig mer globalisert verden.

Skrevet

Glad jeg ikke bor i England.

Skrevet

Glad jeg ikke bor i England.

Det blir ikke mye tryggere i Norge får du se.

• Liker 4
Skrevet

Her i London merker jeg egentlig ikke så mye til terrortrusselen for å være ærlig, alt går som normalt.

Så lenge jeg kommer meg hjem på tirsdag er jeg strålende fornøyd.

Skrevet

Må si de sender ut litt rare signaler. De sier at terror faren har økt pga IS, men at trusselen er uspesifisert, de vet ikke hvem som er trusselen eller hva de planlegger.

Skrevet

Må si de sender ut litt rare signaler. De sier at terror faren har økt pga IS, men at trusselen er uspesifisert, de vet ikke hvem som er trusselen eller hva de planlegger.

Mer terrorteater, kanskje? Det funka jo så bra her i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Mer terrorteater, kanskje? Det funka jo så bra her i Norge.

Storbritannia har litt mer erfaring enn Norge med terrorisme fra islamister burde du vite.

7.juli 2005 og 22.mai 2013 er to datoer du bør undersøke nærmere!

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe som britiske myndigheter dikter opp. Dersom det kommer et terrorangrep, er det så og si garantert at det er britiske myndigheter, og IKKE muslimer, som står bak.

Anonymous poster hash: a361c...32d
Skrevet

Dette er noe som britiske myndigheter dikter opp. Dersom det kommer et terrorangrep, er det så og si garantert at det er britiske myndigheter, og IKKE muslimer, som står bak.

Anonymous poster hash: a361c...32d

Jfr. nyere historie er det ille behov for konspirasjoner og at folkevalgte plasserer ut bomber.

Det ble nevnt to datoer lenger opp. Foreslår at du Googler disse.

Anonymous poster hash: 5ffc6...97f

Skrevet

Storbritannia har litt mer erfaring enn Norge med terrorisme fra islamister burde du vite.

7.juli 2005 og 22.mai 2013 er to datoer du bør undersøke nærmere!

Jeg bor ikke under en stein. Men la oss nå vente og se hva som skjer. Enda en falsk alarm fulgt av et lovforslag, eller en reell trusel. Spennende.

Gjest Silverstream
Skrevet

Jeg bor ikke under en stein. Men la oss nå vente og se hva som skjer. Enda en falsk alarm fulgt av et lovforslag, eller en reell trusel. Spennende.

En spenning man skulle vært foruten

Skrevet

Hvorfor mener dere det er falsk alarm hvis det ikke skjer noe. De sier jo ikke at det er 100% sikkert at det kommer et terroranslag - de sier at trusselen er der.

Anonymous poster hash: d7e26...4df
  • Liker 4
Skrevet

Hvordan vet du at det er en falsk alarm? Hvis alarmen hjelper å forhindre at noe skjer, så er det bare bra. Nei, takk, til spenningen i slike tilfeller, sier jeg.

Dessuten så er det veldig mange ekstreme muslimer i Storbritannia.

• Liker 1
Skrevet

En av bakdelene i en stadig mer globalisert verden.

Bakdelen? Hva mener du med det?

Anonymous poster hash: 9ff11...9ca

Skrevet

Hvordan vet du at det er en falsk alarm? Hvis alarmen hjelper å forhindre at noe skjer, så er det bare bra. Nei, takk, til spenningen i slike tilfeller, sier jeg.

Dessuten så er det veldig mange ekstreme muslimer i Storbritannia.

Jeg vet det selvsagt ikke. Men jeg undres litt, siden britene også har begynt å spekulere i om de ikke trenger noen sterkere anti terrorlover. Som kjent er det ofte slik at lover som skal være mer effektive mot terrorister, ofte også rammer vanlige folks rettigheter. Som den amerikanske Patriot Act, DataLagringsDirektivet og så videre. Men det er lettere å få gjennomslag for sånt hvis den almenne beredskapen er høy, dvs hvis folk og deres representanter er engstelige. Amerikanerne, som IKKE har hatt en eneste terroraksjon på amerikansk jord siden 2001, hadde likevel jevnlige offentliggjorte truselvurderinger om terrorfaren. Mange mener at formålet var å holde folk på tå hev og redusere kritikken mot anti terrorlovene og bruddene på borgerrettighetene. Og jeg er enig med dem.

Men vi får nå se.

Skrevet

Forsiden av landets største avis, dagen etter en terroraksjon.

"politiet visse at terroristene var på vei, varslet ikke"

Tenker jeg skaper noen tråder her inne.

Anonymous poster hash: 5ffc6...97f

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet det selvsagt ikke. Men jeg undres litt, siden britene også har begynt å spekulere i om de ikke trenger noen sterkere anti terrorlover. Som kjent er det ofte slik at lover som skal være mer effektive mot terrorister, ofte også rammer vanlige folks rettigheter. Som den amerikanske Patriot Act, DataLagringsDirektivet og så videre. Men det er lettere å få gjennomslag for sånt hvis den almenne beredskapen er høy, dvs hvis folk og deres representanter er engstelige. Amerikanerne, som IKKE har hatt en eneste terroraksjon på amerikansk jord siden 2001, hadde likevel jevnlige offentliggjorte truselvurderinger om terrorfaren. Mange mener at formålet var å holde folk på tå hev og redusere kritikken mot anti terrorlovene og bruddene på borgerrettighetene. Og jeg er enig med dem.

Men vi får nå se.

Tja, når man (les enkelte utopister med makt) har tillatt religiøs ekstremisme å feste seg og blomstre, så er det både naivt og dumt, for å ikke nevne uansvarlig, å late som at livet går som normalt. Om man (les enkelte utopister med makt) har bevisst tillatt religiøs ekstremisme å feste seg og blomstre i hensikt å innføre flere lover som griper inn i grunnlegende menneskerettigheter, er bare spekulasjoner som grenser med konspirasjonsteorier.

Når vi i dag lever med en ganske reell trussel for terrorisme, basert på religion, er det mest fornuftig (etter min mening) å både advare og i det minste forsøke å hindre at uskyldige blir skadet. Jeg kommer ikke til å føle synd på en terrorist som sprenger seg selv ved en feil og bare han og hans kompiser dør, men det blir veldig synd hvis uskyldige mennesker dør sammen med dem.

You reap what you sow. Problemet er at også vi, som ikke støttet denne utviklingen, lider av det.

• Liker 1
Skrevet

Tja, når man (les enkelte utopister med makt) har tillatt religiøs ekstremisme å feste seg og blomstre, så er det både naivt og dumt, for å ikke nevne uansvarlig, å late som at livet går som normalt. Om man (les enkelte utopister med makt) har bevisst tillatt religiøs ekstremisme å feste seg og blomstre i hensikt å innføre flere lover som griper inn i grunnlegende menneskerettigheter, er bare spekulasjoner som grenser med konspirasjonsteorier.

Når vi i dag lever med en ganske reell trussel for terrorisme, basert på religion, er det mest fornuftig (etter min mening) å både advare og i det minste forsøke å hindre at uskyldige blir skadet. Jeg kommer ikke til å føle synd på en terrorist som sprenger seg selv ved en feil og bare han og hans kompiser dør, men det blir veldig synd hvis uskyldige mennesker dør sammen med dem.

You reap what you sow. Problemet er at også vi, som ikke støttet denne utviklingen, lider av det.

På hvilken måte mener du at man hindrer disse aksjonene gjennom å fortelle om dem i media? Det eneste man evt oppnår, er å få terroristene til å skjerpe sine egne sikkerhetsrutiner, om mulig. Dersom de, som det har vært tilfelle i andre aksjoner som har vært iverksatt på britisk jord, er villig til å risikere livet under aksjonen, så kommer de ikke til å bakke unna.

Det man sitter igjen med er en skremt sivilbefolkning som er redd for å bruke offentlige kommunikasjoner og oppholde seg på offentlige steder, og det kaller jeg først og fremst en seier til terroristen. For det er hva terroristen søker å oppnå.

Skrevet

Merker ingenting i Leeds heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...