Gå til innhold

Hvor kjøpe tykke ullskjerf ala Acne?


Høhø

Anbefalte innlegg

Jeg fant ullskjerf på hm i dag. Vet ikke om de er like tykke som acne sine, men så kostet de bare 400kr. Finnes i grått og kamel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Jeg fant ullskjerf på hm i dag. Vet ikke om de er like tykke som acne sine, men så kostet de bare 400kr. Finnes i grått og kamel.

Hvor mange % ull?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100%

Finner de ikke på nettsiden, men de var i den premium quality-serien.

Så bra :) Synd det var så begrenset med farger. Jeg styrer unna grått nå -synes det er alt for mye grått for tiden.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Synd det var så begrenset med farger. Jeg styrer unna grått nå -synes det er alt for mye grått for tiden.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Ja, selv styrer jeg unna kamel, synes ikke jeg kler det. Hadde kjøpt fler om det var bedre utvalg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

100%

Finner de ikke på nettsiden, men de var i den premium quality-serien.

100% ull er supert, men fargene ble ikke noe for meg heller. Camel kler jeg heller virkelig ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ullskjerf på hm i dag. Vet ikke om de er like tykke som acne sine, men så kostet de bare 400kr. Finnes i grått og kamel.

Hvilken H&M-butikk fant du det i? Tror jeg må ta en titt :)

Anonymous poster hash: b0721...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken H&M-butikk fant du det i? Tror jeg må ta en titt :)

Anonymous poster hash: b0721...f46

Oslo City : )

Endret av Safira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener manglende merkelapper er tingen for å vite hvem som har produsert ting? ;) Logikken stiger i taket ;) Må si du er underholdende... Hi, hi..

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Dette er ikke på langt nær så vanskelig som du skal ha det til:

med ekte merkelapp fra dyr designer = etterrettelig kvalitet

med ekte merkelapp fra et merke som ikke er på moten = etterrettelig kvalitet

uten merkelapp kjøpt i kjent butikk = etterrettelig kvalitet

med falsk merkelapp fra kopiprodusent = uetterrettelig kvalitet

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke på langt nær så vanskelig som du skal ha det til:

med ekte merkelapp fra dyr designer = etterrettelig kvalitet

med ekte merkelapp fra et merke som ikke er på moten = etterrettelig kvalitet

uten merkelapp kjøpt i kjent butikk = etterrettelig kvalitet

med falsk merkelapp fra kopiprodusent = uetterrettelig kvalitet

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

Du mener altså at man må kjøpe enten kjent merke eller fra kjent butikk? Skjerf til 200 kr burde luke gjerne forbys? Lykke til ;)

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at man må kjøpe enten kjent merke eller fra kjent butikk? Skjerf til 200 kr burde luke gjerne forbys? Lykke til ;)

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Kjent butikk kan godt være H&M. Poenget er å ikke understøtte svart økonomi og organisert kriminalitet. Ikke vanskelig i det hele tatt, som sagt.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent butikk kan godt være H&M. Poenget er å ikke understøtte svart økonomi og organisert kriminalitet. Ikke vanskelig i det hele tatt, som sagt.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

Uansett ingen garantier gir verken gode arbeidsforhold eller miljøvennlig produksjon.

Og at man skal stytre unna små uavhengige butikker synes jeg absolutt ikke. De er det viktig å støtte.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett ingen garantier gir verken gode arbeidsforhold eller miljøvennlig produksjon.

Og at man skal stytre unna små uavhengige butikker synes jeg absolutt ikke. De er det viktig å støtte.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

En liten uavhengig butikk er ikke en eBayselger eller bodselger som har fake varer. Det handler FORTSATT om å ikke BEVISST støtte svart økonomi og organisert kriminalitet, og det er FORTSATT ikke vanskelig å velge ETTERRETTELIG kvalitet.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten uavhengig butikk er ikke en eBayselger eller bodselger som har fake varer. Det handler FORTSATT om å ikke BEVISST støtte svart økonomi og organisert kriminalitet, og det er FORTSATT ikke vanskelig å velge ETTERRETTELIG kvalitet.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

Jo, det er helt umulig å vite at produktet er laget på en bra måte mhp barnearbeid og miljøet (som er det viktigste å tenke på i denne sammenhengen). Du nevnte jo selv HM og de hae jo absolutt sine svin på skogen, for å si det mildt. Å opphøye kjedebutikkene til noe "bedre" enn småselgere er i beste fall naivt. I verste fall et stor miljøproblem.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er helt umulig å vite at produktet er laget på en bra måte mhp barnearbeid og miljøet (som er det viktigste å tenke på i denne sammenhengen). Du nevnte jo selv HM og de hae jo absolutt sine svin på skogen, for å si det mildt. Å opphøye kjedebutikkene til noe "bedre" enn småselgere er i beste fall naivt. I verste fall et stor miljøproblem.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Butikker, i motsetning til eBayselgere og bodselgere, er underlagt rapporteringsplikter. Det er ikke umulig å vite, selv om det kan være vanskelig å få kunnskap om det. Merk at jeg snakker om etterrettelighet, ikke om hvilke forhold som avdekkes. Du vil kanskje ha lagt merke til boikottkampanjer på bakgrunn av avdekkede barnearbeidsprodukter og lignende.

På den annen side VET du at du støtter barnearbeid, utilfredstillende arbeidsvilkår, svart økonomi og organisert kriminalitet når du kjøper fake varer.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikker, i motsetning til eBayselgere og bodselgere, er underlagt rapporteringsplikter. Det er ikke umulig å vite, selv om det kan være vanskelig å få kunnskap om det. Merk at jeg snakker om etterrettelighet, ikke om hvilke forhold som avdekkes. Du vil kanskje ha lagt merke til boikottkampanjer på bakgrunn av avdekkede barnearbeidsprodukter og lignende.

På den annen side VET du at du støtter barnearbeid, utilfredstillende arbeidsvilkår, svart økonomi og organisert kriminalitet når du kjøper fake varer.

Anonymous poster hash: 4ee41...24d

1. Det er du som snakker om bodselgere, jeg snakker om små butikker.

2. Etterrettiglighet er da ingen garanti for verken barnearbeid eller miljøhensyn.

3. Skillet mellom "fake" og ikke fake er bare en lapp noen har klistret på. Bra skjerf blir ikke plutselig produsert på en helt annen måte av at en eller annen gjøk henger på en lapp. Det er fremdeles nøyaktig det samme skjerfet (som f.eks er kjøpt på H&M)

Dette fokuset på merkevare er et problem skapt av mennesker som ønsker å ta ut en ekstrem overpris for en ikke reelt kvalitet. Det er ikke en problemstilling jeg anser som en verdig sak. Det jeg er opptatt av, om man skal skille på kvaliteter, er arbeidsvilkår, barnearbeid og miljøhensyn.

Jeg erkjenner problemene du peker på mhp ebay og boder. Men at en merkelapp til eller fra skulle ha noen innvirkning skjønner alle er fullstendig irrelevant.

Anonymous poster hash: 47f49...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et bringebærrødt et på VIC her om dagen. 100 % ull og 499 kr. Det var det egne (?) merket deres, Donna tror jeg det heter. Kjentes veldig godt ut, men har jo ikke brukt det enda.

Ellers har jeg to liknende skjerf fra Second Female som jeg har brukt et par sesonger, og som ser like fine ut. Men de er nok ikke fult like store som Acne sine (det synes jeg er en positiv ting da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et deilig et fra Samsøe & Samsøe i vinter, laget i ull og kasjmir (link). Betalte rundt 500 kroner, og er så fornøyd, har brukt det masse :) Synes det har holdt seg bedre enn Acne-skjerfet også, som jeg hadde året før.

Litt kjedelig fargeutvalg kanskje, men jeg har det i mørk grå og synes egentlig det er greit å ha et klassisk hverdagsskjerf i en nøytral farge som går til alle slags jakker og kåper. Så kan man heller friske opp uttrykket med en sterkere farge på genseren under, eller bruke en fin leppestift så man ikke ser så fargeløs ut :)

Anonymous poster hash: d73b2...6ad

Tusen takk, da vet jeg hvilket skjerf jeg skal kjøpe i høst. :blomst:

Anonymous poster hash: cdcf0...e54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...