Gå til innhold

Privatistgynas eller folkeuniversitetet erfaringer


Gjest rastløs91modell

Anbefalte innlegg

Gjest rastløs91modell

Hei. jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på studiet jeg vil. Så jeg må forbedre karakterene mine, så alternativene er lese selv (den billigste men mest krevende måten), eller å ta opp da fag på sonans, Bjørknes eller Akademiet. Er det verdt eller totalt bortkasta penger?

Så lurer jeg på om noen har erfaringer fra folkeuniversitetet? Det er rart om det er så lettvint at dersom man ikke har karakterer for å komme inn, så kan man bare ta et år på FU?! Noe sier meg at universitetet først og fremst vil prioritere egne studenter, og at vi som evt har tatt kurset gjennom FU står sist i kø, eller tar jeg feil?
Takker for svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorvidt det er bortkastede penger er helt opp til deg selv: om du er motivert nok til å få karakterene som kreves, om studiet du vil inn på er noe du virkelig vil gjennomføre, og om du vil ende opp med en jobb du er fornøyd med.

Noen fag vil du kanskje greie helt fint uten å gå på sonans etc, og dermed spare penger. Dette kan være matte fra vg1 (dersom du hadde matte på vg2 og 3), samfunnsfag (regner med du er naturlig mer samfunnsorientert nå enn da du var 16), naturfag (dersom du hadde realfag på vg2 og vg3) osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rastløs91modell

Hvorvidt det er bortkastede penger er helt opp til deg selv: om du er motivert nok til å få karakterene som kreves, om studiet du vil inn på er noe du virkelig vil gjennomføre, og om du vil ende opp med en jobb du er fornøyd med.

Noen fag vil du kanskje greie helt fint uten å gå på sonans etc, og dermed spare penger. Dette kan være matte fra vg1 (dersom du hadde matte på vg2 og 3), samfunnsfag (regner med du er naturlig mer samfunnsorientert nå enn da du var 16), naturfag (dersom du hadde realfag på vg2 og vg3) osv

Hehe, er det noe jeg trenger hjelp og forbedring i er det matte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...