FrøkenEhrmann Skrevet 31. august 2014 #62 Skrevet 31. august 2014 Introvert. Jeg har få nære venner, av eget ønske. Hadde mange venner da jeg var i ungdommsårene og trivdes med det da. Da jeg kom i 20-årene merket jeg at jeg hadde mer lyst til å være hjemme eller å finne på noe alene enn å være sosial. Det sleit veldig på meg, og jeg trodde jeg var unormal. Det er så stort press på å ha mange venner, være sosial og utadvent. Jeg prøvde og prøvde, men ble bare sliten av det. Det ga meg ingenting. For noen år siden leste jeg om hva det ville si å være introvert og det gikk opp et lys for meg. Jeg trives rett og slett best i mitt eget selskap. Nå har jeg en avslappet holdning til det, og prøver ikke å være noen jeg ikke er. Jeg hater smalltalk, da det ikke gir meg noe som helst. Jeg syntes bare det er overfladisk, men å ha en dyp god samtale med noen er noe helt annet. Da kan jeg kose meg. Elsker også å være "alene" sammen med noen. Det å være komfortabel med noen uten at man føler et press om at man må snakke eller gjøre noe spesiellt. Bare være, sammen. Det er fint!
Tabris Skrevet 31. august 2014 #63 Skrevet 31. august 2014 Jeg er ganske så introvert. Blir mentalt sliten av masse smalltalk, spesielt med masse mennesker jeg knapt kjenner. Trenger mye tid alene for å lade batteriene, da går jeg skogstur med hunden. kobler av med en bok eller koser meg med musikk og en øl hjemme i sofaen. Jeg lader også batteriene hvis jeg har meningsfylle samtaler med en eller to gode venner.
Cata Skrevet 31. august 2014 #64 Skrevet 31. august 2014 Rimelig introvert You scored 75%! Det jeg i hovedsak avviker på er dette med å konsentrere meg og gjøre flere ting samtidig. Jeg er ganske god til å konsentrere meg, uavhengig av om jeg er alene eller ei, og trives faktisk med å ha flere oppgaver samtidig som jeg kan veksle mellom.
Vinni Skrevet 1. september 2014 #65 Skrevet 1. september 2014 Noe midt i mellom, litt mer ekstrovert enn introvert... tror jeg Kanskje 65% ekstrovert og 35% introvert
Puny Skrevet 1. september 2014 #66 Skrevet 1. september 2014 Jeg føler meg som en elstrovert og elsker å være sammen med folk, men jeg fremstår nok mer som en introvert til vi blir bedre kjent. Liker det sitatet:" de som ikke kjenner meg tror jeg er sjenert, de som kjenner meg skulle ønske jeg var det"
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #67 Skrevet 2. september 2014 Jeg er introvert. Trives veldig godt med meg selv. Blir sliten av å være sosial. Jeg trives så godt med meg selv at det kan gå lang tid før jeg kontakter venninner fordi jeg trenger sosial kontakt...det er som oftest jeg som bli kontaktet...jeg mener ikke noe vondt med det. Jeg må alltid ha noen dager å "komme meg på" etter ferie hos familie eller svigerfamilie. Jeg får ofte lyst å finne på en unnskyldning for sosiale sammenhenger, men går som oftest fordi jeg ikke vil lyge. Syns det er slitsomt å ha mange avtaler etter jobb en uke, er som regel sliten etter jobb og mange å forholde seg til, så vil helst være hjemme på ettermiddagene. I helgene vil jeg helst bare ha planer en av dagene. Det er slitsomt å være introvert i et samfunn der det legges opp til at man skal være så sosial. Innimellom skulle jeg ønsket jeg samlet krefter/energi ved å være blant folk. Anonymous poster hash: 64a0d...bf7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #68 Skrevet 2. september 2014 Jeg er introvert. Trives veldig godt med meg selv. Blir sliten av å være sosial. Jeg trives så godt med meg selv at det kan gå lang tid før jeg kontakter venninner fordi jeg trenger sosial kontakt...det er som oftest jeg som bli kontaktet...jeg mener ikke noe vondt med det. Jeg må alltid ha noen dager å "komme meg på" etter ferie hos familie eller svigerfamilie. Jeg får ofte lyst å finne på en unnskyldning for sosiale sammenhenger, men går som oftest fordi jeg ikke vil lyge. Syns det er slitsomt å ha mange avtaler etter jobb en uke, er som regel sliten etter jobb og mange å forholde seg til, så vil helst være hjemme på ettermiddagene. I helgene vil jeg helst bare ha planer en av dagene. Det er slitsomt å være introvert i et samfunn der det legges opp til at man skal være så sosial. Innimellom skulle jeg ønsket jeg samlet krefter/energi ved å være blant folk.Anonymous poster hash: 64a0d...bf7 Dette er akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv! Bortsett fra at jeg ikke har noen svigerfamilie Anonymous poster hash: b4155...c3e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #69 Skrevet 2. september 2014 Dette er akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv! Bortsett fra at jeg ikke har noen svigerfamilie Anonymous poster hash: b4155...c3e Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn! :-) har du fortalt vennene dine om det? Hvordan tok de det isåfall? (Viss du har ekstroverte venner da ) Jeg har ikke....vet liksom ikke hvordan jeg skal si det uten at det misforstås som at jeg ikke ønsker å være sammen med dem, for det vil jeg, jeg orker bare ikke alltid Anonymous poster hash: 64a0d...bf7
ninuska_ Skrevet 2. september 2014 #70 Skrevet 2. september 2014 (endret) Introvert. Jeg syns det er hyggelig å være sosial - men jeg blir sliten og trenger en dose alenetid for å lade batteriene. Når det er mye sosialt, både på jobb og utenom, hver eneste dag i en periode, så merker jeg det særlig i at jeg blir helt tom i hodet og blir skikkelig dårlig på smalltalk. Jeg trenger noen dager på å slappe av mellom sosiale ting - og hvis hele uka har vært booket, liker jeg å slappe av i sofaen hele helgen. Har ingen problemer med å være åpen om det og si at "det har vært så mye i det siste at jeg er sliten og trenger å slappe av litt alene". Endret 2. september 2014 av ninuska_
Gjest Daenerys Skrevet 2. september 2014 #71 Skrevet 2. september 2014 Jeg er ifølge en personlighetstest akkurat på linja mellom introvert og ekstrovert, men jeg er nok mer introvert. Trenger alenetid av og til (eller litt oftere da), men tar gjerne en del sosiale dager på rad også
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #72 Skrevet 3. september 2014 Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn! :-) har du fortalt vennene dine om det? Hvordan tok de det isåfall? (Viss du har ekstroverte venner da ) Jeg har ikke....vet liksom ikke hvordan jeg skal si det uten at det misforstås som at jeg ikke ønsker å være sammen med dem, for det vil jeg, jeg orker bare ikke alltid Anonymous poster hash: 64a0d...bf7 Skulle ønske jeg hadde gode råd til deg, men jeg har ikke sagt det på en skikkelig måte til noen, bare nevnt at jeg alltid er sliten etter jobb og derfor liker best å slappe av alene i ukedagene. Nå har jeg nok færre venner enn deg, og de fleste har småbarn og dermed mindre tid enn før, så jeg får sjelden spørsmål om å treffes flere ganger i uken uansett nå. Og jeg har faktisk en venninne som er enda mer introvert enn meg også, tenk det Men kanskje noen andre her har tips til hvordan vi kan ta opp dette på en grei måte? Anonymous poster hash: b4155...c3e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #73 Skrevet 3. september 2014 Jeg er veldig introvert. Før skammet jeg meg veldig over det, og latet som om jeg synes det var gøy med store fester, at jo flere mennesker, jo bedre. Før var jeg kjempesjenert og turte knapt å gå på butikken alene. Jeg er ikke speiselt sjenert lenger, jeg er stille og elendig på small-talk, men ikke sjenert. Jeg smiler til alle jeg møter, slik at de ikke skal misforstå å tro at jeg er overlegen fordi jeg er stille. Jeg har blitt mer bevisst på hvordan jeg er, hva jeg liker, jeg har blitt mye mer trygg på meg selv, lært meg at det er ok å velge å ikke være så sosial. Nå har jeg det mye bedre med meg selv Trodde jeg var helt merkelig som smiler til alle for at de ikke skal tro jeg er overlegen / "bedre enn dem" eller sur. Var egentlig masse i hele tråden jeg kjente meg igjen i. Men betyr introvert at man er innadvendt og ekstrovert betyr utadvendt eller ? Lurte jeg noe nye fremmedord fra kg gitt Anonymous poster hash: 62a02...f38
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #75 Skrevet 4. september 2014 Introvert. Synes egentlig introvert-/ekstrovert-skalaen er en ganske grei målestokk, jeg. Den sier jo ikke alt om hva slags person du er, men om enkelte behov man har. Jeg samler krefter og humør ved å være alene og bruker det opp ved å omgås andre menneker. Selvsagt vil jeg ikke låse meg inne resten av livet, men jeg klør langt oftere etter å være alene og ha en pause enn å møte noen fordi jeg kjeder meg. Jeg er forresten mann. Vet ikke hvordan det er med eventuelle kjønnsforskjeller på det her. Anonymous poster hash: ea153...3da
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #76 Skrevet 4. september 2014 Ca midt i mellom, men liker ikke være i sentrum.Anonymous poster hash: 9159d...993
Xcase33 Skrevet 4. september 2014 #77 Skrevet 4. september 2014 Introvert .....nok litt ioverkant mye til at det er noen fordel for meg som mann. Så ser for meg at mye hadde vært lettere om jeg hadde scora mer midt imellom ja
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #78 Skrevet 4. september 2014 Ligger ca midt i mellom men heller litt mer til ekstrovert. Jeg får like mye påfyll av energi både av å være alene som sammen med folk. Anonymous poster hash: 59cb1...4dd
Rights Skrevet 4. september 2014 #79 Skrevet 4. september 2014 Jeg ble veldig lettet når jeg kom over en artikkel med det å være introvert / ekstrovert, fordi det var starten på å forstå meg selv "observatøren som aldri følte han passet inn" litt bedre. Har siden den gang lest veldig mye om det, og selv om jeg mener at alle mennesker er unike og ikke tilhører en spesifikk bås, så føler jeg nå at brikkene i puslespillet om meg som person har begynt å falle på plass. Det er en god følelse å forstå seg selv bedre, for da er det også lettere å gjøre noe med det. Utfordre meg selv. Er altså VELDIG introvert av meg.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #80 Skrevet 4. september 2014 Kan noen i denne tråden forklare hva dette introvert /ekstrovert betyr?!Anonymous poster hash: 62a02...f38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå