Brunhilde Skrevet 29. august 2014 #41 Skrevet 29. august 2014 Jeg er utadvendt og sammen med venner når det passer sånn, men jeg trives godt i eget selskap og er aldri ensom.
LadyGirl Skrevet 29. august 2014 #42 Skrevet 29. august 2014 Jeg er innadvendt, blir utrolig sliten av å være sosial.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #43 Skrevet 29. august 2014 Veldig introvert, iflg slike tester. Nå er dette populærpsykologi og ikke akkurat høyvitenskapelig, men det er jo likevel noe de fleste kjenner seg igjen i, enten de er det ene eller det andre. Det har visst blitt veldig i vinden å snakke om introvert/ekstrovert i det siste, har jeg inntrykk av. For øvrig er innadvent/introvert og utadvendt/ekstrovert det samme (så flere som skilte disse to). Jeg mener introvert/innadvendt og utadvendt/ekstrovert er forskjellige ting. Introvert og ekstrovert sier noe om hvor man henter energi fra, alene eller i sosiale settinger, mens innadvendt og utadvendt sier noe om hvordan du er i de sosiale situasjonene. Jeg er ikke innadvendt i sosiale situasjoner, langt i fra, men jeg henter ikke energi fra dem, derfor synes jeg (og har lest det samme flere steder) at det er lurt å skille dem. Jeg er forrestenok ikke spesielt glad i høsten og vinteren, selv om jeg er introvert. Anonymous poster hash: af8ec...823 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #44 Skrevet 29. august 2014 Som introvert er jeg vel heller ikke alene om å like høsten og vintern best? Har aldri tenkt over at det er noen sammenheng, men jo, jeg er både introvert/innadvendt og foretrekker høst og vinter. En ting jeg har opplevd ofte er at utadvendte nærmest tar det for gitt at vi innadvendte ønsker å bli "kurert", og "komme ut av skallet". Kanskje ikke så rart når omtrent samtlige jobbannonser ber om utadvendte folk. Selv om det overhode ikke er nødvendig i jobben. Anonymous poster hash: 7a6b3...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #45 Skrevet 29. august 2014 Ingen av delene. Er et vanlig menneske. Dere burde holde dere for god til å spekulere i sånt oppdiktet tull som dette. Anonymous poster hash: b27e8...85b Hvaffforno? Anonymous poster hash: 85f31...4f7
Version 2.0 Skrevet 29. august 2014 #46 Skrevet 29. august 2014 Introvert. Jeg elsker å snakke og er som regel den som snakker mest i sosiale grupper som vennegjeng, blant kolleger, på møter, ute på byen osv. Men jeg har store problemer med small talk til folk som er såkalte bekjente som f.eks ansatte på andre avdelinger enn min, andre foreldre i barnehagen, venner av mine venner som jeg kjenner litt osv. Da unngår jeg helst blikkontakt og situasjoner hvor det er naturlig at man sier noen ord. Jeg hater å snakke i telefonen med folk som ikke er i min indre sirkel. Innimellom kan jeg også kvie meg for å snakke med de som er nære av meg. Foretrekker chat eller face to face. Jeg trenger MYE alenetid, blir totalt utslitt av sosiale settinger. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 29. august 2014 #47 Skrevet 29. august 2014 Jeg mener introvert/innadvendt og utadvendt/ekstrovert er forskjellige ting. Introvert og ekstrovert sier noe om hvor man henter energi fra, alene eller i sosiale settinger, mens innadvendt og utadvendt sier noe om hvordan du er i de sosiale situasjonene. Jeg er ikke innadvendt i sosiale situasjoner, langt i fra, men jeg henter ikke energi fra dem, derfor synes jeg (og har lest det samme flere steder) at det er lurt å skille dem. Jeg er forrestenok ikke spesielt glad i høsten og vinteren, selv om jeg er introvert. Anonymous poster hash: af8ec...823 Iflg f.eks Bokmålsordboka betyr det akkurat det samme. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=introvert&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Innadvendt/utadvendt er vel bare de norske ordene for introvert/ekstrovert. Det du mener, er bare at du ikke er sjenert. Man kan ikke være både innadvendt og utadvendt, selv om man ikke er sjenert og klarer å være sosial når man er sammen med andre. 3
Gjest Yeahright Skrevet 29. august 2014 #48 Skrevet 29. august 2014 Introvert. Det plaget meg i mange år fordi jeg følte et press på at jeg "burde" være mer sosial og "burde" ha flere venner. Nå er jeg såpass voksen at jeg ikke bryr meg om hvordan man "burde" være, så jeg koser meg i mitt eget selskap og er akkurat så lite sosial som jeg ønsker. Og jeg stortrives med det. Jeg hater smalltalk og unngår det i det lengste, men en god samtale er noe helt annet. Det kan gi meg noe, noe smalltalk og tjåttring ikke gjør. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 29. august 2014 #49 Skrevet 29. august 2014 Introvert. Men, det som fungerer best for meg er å få lov å være i fred sammen med noen. Å måtte forholde meg til noen 24/7 sliter meg ut. Å sitte helt alene dag etter dag gjør meg ensom. Å sitte to i ett rom og bare være, det er solid bra. Å sitte to, inntil hverandre, uten press og forventinger og krav, det er perfekt! 4
Gjest Yeahright Skrevet 29. august 2014 #50 Skrevet 29. august 2014 Introvert. Men, det som fungerer best for meg er å få lov å være i fred sammen med noen. Å måtte forholde meg til noen 24/7 sliter meg ut. Å sitte helt alene dag etter dag gjør meg ensom. Å sitte to i ett rom og bare være, det er solid bra. Å sitte to, inntil hverandre, uten press og forventinger og krav, det er perfekt! Ja! Å være med noen, og føle seg komfortabel selv om ingen sier ett eneste ord er lykke.
Vulpes Skrevet 29. august 2014 #51 Skrevet 29. august 2014 I følge tester er jeg ekstrovert, uten å være den helt ekstreme versjonen. Jeg trives godt alene og klarer meg fint på egenhånd, samtidig som at jeg elsker å være sammen med andre. Synes f.eks. ferieturer eller hytteturer hvor man er mange sammen over mange dager er superkoselig, og jeg blir ikke lei.
Gjest earthquake Skrevet 29. august 2014 #52 Skrevet 29. august 2014 Jeg var VELDIG utadvendt før, mye mer enn normalt. Hadde mye energi og utagerte en del. Er fortsatt akkurat den samme, bare at alt kaoset når aldri overflaten.
Anglofil Skrevet 29. august 2014 #53 Skrevet 29. august 2014 Introvert. Mine batterier lades best alene. Mvh Yvonne
Marie90 Skrevet 30. august 2014 #54 Skrevet 30. august 2014 Introvert. Jeg er ikke sjenert, liker en god fest og er veldig komfortabel med presentasjoner og foredrag, men jeg lader batteriene alene. Jobber bedre alene enn i gruppearbeid, og hva angår umiddelbar nytelse ligger "kansellerte avtaler" ganske langt oppe på listen. Det handler heller ikke om å måtte sitte alene, men ro. Er vokst opp i et hjem der det ofte kunne spilles litt klassisk musikk i stuen, faren min sitter rolig og arbeider og moren min leser en bok og jeg sitter med mitt. Det er sosialt på den måten at vi er sammen, men uten at det må skravles hele tiden. Jeg er glad i ekstroverte mennesker og tiltrekkes mest av slike menn, men det er klart at iblant kan jeg gå fra vettet. Det er ikke min erfaring at de som prater mye har mer intelligente tanker å komme med, så konstant skravling plager meg voldsomt.
Gjest Sprettballen Skrevet 30. august 2014 #55 Skrevet 30. august 2014 Det er utrolig mange som sier de er introverte, men som samtidig beskriver seg selv som ekstroverte. Her må det være flere ulike definisjoner på begrepene! Selv bruker jeg Jungs definisjoner: https://snl.no/introversjon https://snl.no/ekstrovert 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #56 Skrevet 30. august 2014 Det er utrolig mange som sier de er introverte, men som samtidig beskriver seg selv som ekstroverte. Her må det være flere ulike definisjoner på begrepene! Selv bruker jeg Jungs definisjoner:https://snl.no/introversjonhttps://snl.no/ekstrovert Det er nok forskjellige definisjoner, ja. Jeg har ikke sett din definisjon, men de stedene jeg har sett, handler det om hva som tar energi og hva som gir energi Anonymous poster hash: af8ec...823
Gjest Evans Skrevet 30. august 2014 #57 Skrevet 30. august 2014 (endret) Introvert. Men, det som fungerer best for meg er å få lov å være i fred sammen med noen. Å måtte forholde meg til noen 24/7 sliter meg ut. Å sitte helt alene dag etter dag gjør meg ensom. Å sitte to i ett rom og bare være, det er solid bra. Å sitte to, inntil hverandre, uten press og forventinger og krav, det er perfekt! Veldig bra, og fint sagt. Det å være stille sammen, uten at noen tenker at man burde si noe, men bare nyte stillheten sammen, er noe av det beste som finnes syns jeg. Endret 30. august 2014 av Evans
Sommerfugl86 Skrevet 30. august 2014 #59 Skrevet 30. august 2014 Introvert men samtidig glad i mennesker. Jeg sliter litt med smalltalken av og til, men er glad i å være med venner. Jeg har jobba mange år med å akseptere meg selv men nå føler jeg at jeg har slått meg til ro med den jeg er. Vil aldri bli et midtpunkt, men det er helt greit..
Gjest Emera Skrevet 30. august 2014 #60 Skrevet 30. august 2014 Jeg havner alltid litt over på den introverte siden i tester, og synes selv det passer bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå