AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Eller kanskje noe midt i mellom? Jeg er introvert, og jeg har gjennom hele oppveksten følt at det var noe "galt" med meg. Jeg har fått mange beskjeder om at jeg prate mer, bli mer sosial og så videre, spesielt på skolen fikk jeg beskjed om å prate mer. Det hadde dessverre motsatt effekt på meg, i stedet for å bli trygg på meg selv og akseptere min personlighet, ble jeg i stedet veldig usikker og torde i alle fall ikke å ta ordet i store grupper. Heldigivs har jeg de siste årene lært å akseptere hvem jeg er, jeg kommer aldri til å bli utadvedt, og det er helt greit Anonymous poster hash: 49de1...218 17
Gjest chisandra Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Introvert - og trives stort sett med det!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Introvert. Er mange introverte her på kg.. Anonymous poster hash: e3be9...26b 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Litt mer mot introvert sannsynligvis men likevel ganske midt i aksen (fra ext. til int.) Har tatt ulike tester i flere sammenhenger og får faktisk omtrent samme resultat hver gang. Det stemmer også ganske greit med hvordan jeg opplever det subjektivt. Noen ganger vil jeg bare være alene og slappe av og får energi av det, mens andre får jeg energi av å ha mange rundt meg på ulike tilstelninger. Kommer an på formen. Anonymous poster hash: ec74e...fe2
mandel92 Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Jeg er veldig introvert. Før skammet jeg meg veldig over det, og latet som om jeg synes det var gøy med store fester, at jo flere mennesker, jo bedre. Før var jeg kjempesjenert og turte knapt å gå på butikken alene. Jeg er ikke speiselt sjenert lenger, jeg er stille og elendig på small-talk, men ikke sjenert. Jeg smiler til alle jeg møter, slik at de ikke skal misforstå å tro at jeg er overlegen fordi jeg er stille. Jeg har blitt mer bevisst på hvordan jeg er, hva jeg liker, jeg har blitt mye mer trygg på meg selv, lært meg at det er ok å velge å ikke være så sosial. Nå har jeg det mye bedre med meg selv 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Ingen av delene. Er et vanlig menneske. Dere burde holde dere for god til å spekulere i sånt oppdiktet tull som dette. Anonymous poster hash: b27e8...85b
Sea Lace Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Jeg er introvert, men likevel utadvendt. Jeg er sosial og ikke spesielt sjenert, men må være alene for å lade batteriene. 6
Crizpo Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Introvert OG innadvendt. Har i likhet med deg blitt fortalt at jeg er så stille og må prate mer og at jeg er så stille. Hjalp ikke akkurat på selvtilliten, da det tydeligvis ses på som negativt for mange.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Introvert. Men utad virker jeg supersosial og ikke sjenert. Og jeg er supersosial når jeg er ute, og ikke er jeg spesielt sjenert heller. Men jeg MÅ ha alenetid for å samle krefter. Alt det sosiale krever enormt mye energi av meg. Og jeg foretrekker å kommunisere skriftlig fremfor å snakke faktisk. Derfor jeg er på KG. Anonymous poster hash: d0f22...b69 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Jeg er introvert og innadvendt. Har også alltid blitt fortalt at jeg må prate mer og være mere aktiv i timene på skolen, gjorde det aldri. Som voksen er jeg ikke så sjenert, men det tar lang tid før jeg er varm i trøya. Jeg gjør lite av meg, liker å observere. Folk sier jeg er en flink lytter, men det kommer av at jeg aldri når fram med det jeg ønsker å si, folk skravler jo i ett kjør! Man må begynne å rekke opp hånda om man skal få sagt noe. Blandt folk familie og nære venner er jeg ikke så stille. Men jeg elsker å være alene i noen timer. Anonymous poster hash: aadbe...2ef
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Midt i mellom (hvis jeg MÅ svare noe). Men er samtidig skeptisk til disse "båsene" da de forenkler noe voldsomt. Personlighet er uhyre komplisert, og syns at dette blir for lettvint. Men skjønner jo at mange syns det er interessant å "plassere" seg sjøl.Anonymous poster hash: 86119...812
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Denne artikkelen og testen er ganske fin. Men så klart ingen fasit. Den bare forklarer litt enkelt hvordan det er å være introvert. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Ikke-trist-eller-sar_-bare-litt-stille-7675623.html#.U_oy03x0ekd.facebook Anonymous poster hash: d0f22...b69
Minya Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Veldig introvert, men skravler som et uvær om jeg er i en sosial sammenheng. Trenger bare et par dager på å lade batteriene etterpå. Foretrekker stille og rolige dager fremfor dager med mye som skjer, og har jeg vært hjemme hos familien på ferie, trenger jeg en ukes ferie for å komme meg igjen etterpå. (har stor familie som ikke skjønner at jeg er introvert og ikke nødvendigvis trenger masse folk rundt meg for å være lykkelig) 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Midt i mellom (hvis jeg MÅ svare noe). Men er samtidig skeptisk til disse "båsene" da de forenkler noe voldsomt. Personlighet er uhyre komplisert, og syns at dette blir for lettvint. Men skjønner jo at mange syns det er interessant å "plassere" seg sjøl.Anonymous poster hash: 86119...812 Bås? Det er en akse. Du må heller ikke svare, men det vet du vel. Selv er jeg veldig introvert. Anonymous poster hash: 0b05d...89e 3
Sandie Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Tror jeg er noe midt i mellom. Jeg liker å være sosial, men mye mas og folk gjør meg også sliten.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Jeg er introvert, men likevel utadvendt. Jeg er sosial og ikke spesielt sjenert, men må være alene for å lade batteriene. Man må ikke være sjenert for å være introvert, det er en vanlig misforståelse. Det er heller ikke sånn at introverte aldri ønsker å være sosiale og ikke savner menneskelig kontakt. Det jeg har uthevet, ang hvordan man lader batteriene, sier derimot mer om hvorvidt man er introvert eller ekstrovert. Enkelt fortalt så lades batteriene til ekstroverte gjennom sosial kontakt, introverte trenger å være alene for å lade batteriene. Anonymous poster hash: 90a8e...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 Introvert =) Har også hatt opplevelser der folk ville "fikse meg". "Du er jo litt annerledes enn resten av gruppen, du er så fokusert på jobbingen og snakker ikke small-talk med noen. FOlk blir jo ikke kjent med deg, kanskje du bør være litt mer utadvendt?" Man kan være noe midt i mellom, man er ikke enten eller Anonymous poster hash: 105e4...cfe 1
sofie777 Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 Introvert og kan ikke fordra den innledende small talken. Når man har funnet noe felles og kan snakke i vei (dog bare med noen få), så er jeg like skravlete som resten. Men må også hvile etterpå for å lade opp igjen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå