Gå til innhold

Hvilke mnd av barnets første leveår likte du best?


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Det er gøy med utvikling, men utrolig mye jobb fordi vårt barn har arvet grusom kjedsomhet etter foreldrene sine ;)

Han klager fort, og vil opp/rundt/frem/tilbake - klarer ikke sitte stille på fanget eller kose i 1 sekund. Alltid noe som skal inn i munnen, og han blir helt svett av all jobbingen ;)

Ikke sover han særlig lenge av gangen heller, og er stadig trøtt/sulten omhverandre. Så jeg synes det er mye jobb og krav til konstant aktivitet på en eller annen måte, sånn har det alltid vært.

Jeg føler han klager fort også fordi han blir frustrert over å ikke være et hakk foran i utviklingen, at han skjønner hva han vil men enda ikke helt klarer det :vetikke:

Han kjefter mye på oss for å få fortgang i tingene :fnise:

Så....jeg tror nok han kanskje får litt mer "tålmodighet" når han mestrer flere ting selv ifht krype/gå/koordinasjon.

Nå er han 8 mnd - og jeg har synes det har vært fordeler og ulemper med alle måneder - men vi har strevd endel hele tiden med alt fra mat til søvn.



Anonymous poster hash: aa8d0...36a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuttepi

Jeg elsket 0-2 mnd. Bittelille nurket som sov på meg og elsket å ligge tett inntil. Det å bare se og snuse på helt fersk baby, det er lite som kan måle seg med det. Jeg elsket å samsove og amme, og det var ikke blitt alt for slitsomt enda. Knekken med utslitt mamma og nattevåk kom senere.

Perioden fra 6-9 mnd var også herlig, da begynte han å gå og kommunisere med noe annet enn gråt. Fra 3 år og opp har vært helt fantastisk, han utvikler seg til å bli et selvstendig lite menneske, som kan tenke og undre, og som jeg har hatt utallige fantastiske samtaler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stas hele veien, men det ble litt mer å gjøre sammen med barnet etter 6-7 mnd :)

Såpass tidlig? :) Min unge var en krabat på den alderen, men rundt 12 mnd ble han skikkelig artig.

Anonymous poster hash: 9299c...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her nå. Nå er min blitt 6 mnd og syns dagene er fantastisk! Mye bedre enn 3-4 mnd feks, vi kommuniserer liksom på en annen måte og hun ler og smiler såååå mye! Skikkelig jentetid er så kos:) Gleder meg til månedene fremover!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstemann husker jeg at det begynte å bli skikkelig morsomt, ikke bare koselig, fra ni måneders alder. Da gjorde han mye morsomt som vi lo av, og vi lo mer sammen. Ikke var han så utålmodig lenger heller, men det startet vel ved åtte mnd, da han lærte seg og sitte selv. Vi hadde aldri noen sånn slitsom, utforskende periode med ham. Derimot hadde vi et krevende første halvår med en som måtte bysses eller underholdes konstant (det har vi ikke merket noe til i ettertid).

Yngste er bare seks mnd, og med han har det aldri vært noe styr på dagtid, men hadde en slitsom periode med søvn fra 3-6 mnd (bank i bordet, men det ser ut til å ha gitt seg nå). Så da får jeg vel si enten 2 mnd alder, da vi hadde god kontakt med ham, samtidig som han var en syvsover. Eller nå, når han sover mye bedre og holder på å oppdage verden for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...