AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Nå har Russland gått inn med militær makt i Ukraina og startet en stor skala krig. Russiske soldater har gått inn i ukrainsk by Russiske soldater har krysset den ukrainske grensen i pansrede kjøretøy og lastebiler og tatt seg inn i grensebyen Amvrosijivka, ifølge det ukrainske militæret.http://www.dagbladet.no/2014/08/27/nyheter/krig_og_konflikter/ukraina/russland/34991942/ Anonymous poster hash: 7e5e2...783
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Jeg klarer ikke å tro på det før det blir bevist. Ukraina påstår jo stadig at Russland invaderer Ukraina militært. Så langt har det vært uriktige påstander.. Jeg håper det ikke stemmer denne gangen heller. Anonymous poster hash: 19584...acf 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Jeg gir meg faen i hele Russland og Ukraina. Anonymous poster hash: 9cc50...ea6 2
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Jeg har sagt det før og sier det igjen. Vi MÅ ruste opp kampstyrkene våre så det holder! Vi MÅ få kamphelikopter! Vi MÅ intensivere overvåkningen mot øst. Putin finnes ikke til å stole på, han er vår tids Hitler. 2
norw Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Skuffende at vestlige land ikke griper inn militært for å hjelpe Ukraina, selv om det fort kunne endt med en ny verdenskrig. Kunne i første omgang sendt store militære styrker inn i Ukraina, og fungerer ikke det er det bare å angripe Russland på deres egen hjemmebane. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Jeg synes vi burde donert en del stridsvogner, apache'er og avansert personlig utstyr. Litt for å vise Putin at den teknologien vi besitter pisser på hans rabiate galninger. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Nå har presidenten gått ut og sagt i fra om at landet hans invaderes av Russland. Hvorfor gjør ikke NATO noe?! Bomb Moskva så er problemet løst. Anonymous poster hash: 7e5e2...783
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Ikke akkurat overraskende utvikling at "russiske sympatisører" som tilfeldigvis er soldater og på ferie invaderer videre. Taktikken er kjent og har vært brukt i alle tider. Vi har WW3 på trappene dessverre. Anonymous poster hash: dd1b4...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Nå har presidenten gått ut og sagt i fra om at landet hans invaderes av Russland. Hvorfor gjør ikke NATO noe?! Bomb Moskva så er problemet løst. Anonymous poster hash: 7e5e2...783 Ukrainas president har sagt mye som har vist seg å ikke stemme. Synes vi bør ta det litt med ro inntil vi får klarhet i om det han sier faktisk stemmer denne gangen. Anonymous poster hash: 19584...acf 4
norw Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Ukrainas president har sagt mye som har vist seg å ikke stemme. Synes vi bør ta det litt med ro inntil vi får klarhet i om det han sier faktisk stemmer denne gangen. Anonymous poster hash: 19584...acf Langt mer troverdig enn Putin og hans menn. Du må gjerne gi eksempler på hvilke løgner du snakker om, helst av nyere dato. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Langt mer troverdig enn Putin og hans menn. Du må gjerne gi eksempler på hvilke løgner du snakker om, helst av nyere dato. * Den ukrainske regjeringen benektet at de angrep byer i øst-Ukraina med artelleri og granater. * De la skylden på Russland for nedskytingen av passasjerflyet. * De sa at det ikke var noen ukrainske fly i luften da passasjerflyet ble skutt ned. * De påsto at separatistene i øst-Ukraina hadde stjålet likene fra passasjerflyet. * De har flere ganger påstått at Russland har invadert Ukraina. De har sagt at de har bombet flere militære kjøretøy som kom fra Russland for å invadere Ukraina. * De har flere ganger påstått at Russland har skutt ned ukrainske fly med fly og raketter fra Russland. Anonymous poster hash: 19584...acf 6
Gjest brutal_mann Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 * Den ukrainske regjeringen benektet at de angrep byer i øst-Ukraina med artelleri og granater. * De la skylden på Russland for nedskytingen av passasjerflyet. * De sa at det ikke var noen ukrainske fly i luften da passasjerflyet ble skutt ned. * De påsto at separatistene i øst-Ukraina hadde stjålet likene fra passasjerflyet. * De har flere ganger påstått at Russland har invadert Ukraina. De har sagt at de har bombet flere militære kjøretøy som kom fra Russland for å invadere Ukraina. * De har flere ganger påstått at Russland har skutt ned ukrainske fly med fly og raketter fra Russland. Anonymous poster hash: 19584...acf Det var løgner vi ventet på.
norw Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 (endret) * Den ukrainske regjeringen benektet at de angrep byer i øst-Ukraina med artelleri og granater. * De la skylden på Russland for nedskytingen av passasjerflyet. * De sa at det ikke var noen ukrainske fly i luften da passasjerflyet ble skutt ned. * De påsto at separatistene i øst-Ukraina hadde stjålet likene fra passasjerflyet. * De har flere ganger påstått at Russland har invadert Ukraina. De har sagt at de har bombet flere militære kjøretøy som kom fra Russland for å invadere Ukraina. * De har flere ganger påstått at Russland har skutt ned ukrainske fly med fly og raketter fra Russland. Anonymous poster hash: 19584...acf Russland har skyld i at passasjerflyet ble skutt ned. Dette vet mannen i gata i Russland også, som er årsaken til at man oppsøkte den nederlandske ambassaden for å legge ned blomster. I hvilke andre land gjorde man noe tilsvarende, og i hvilket omfang? Russland har også invadert Ukraina. Mye av det andre har jeg ikke oversikt over, men har ikke hørt eller lest noe om løgner omkring disse tingene. Gi meg gjerne noen linker med disse påstandene og noen kilder på at dette viste seg å være løgn. Ingen russiske kilder, takk. Endret 28. august 2014 av norw 1
Mann 42 Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Nå har Russland gått inn med militær makt i Ukraina og startet en stor skala krig. Russiske soldater har gått inn i ukrainsk by Russiske soldater har krysset den ukrainske grensen i pansrede kjøretøy og lastebiler og tatt seg inn i grensebyen Amvrosijivka, ifølge det ukrainske militæret.http://www.dagbladet.no/2014/08/27/nyheter/krig_og_konflikter/ukraina/russland/34991942/ Anonymous poster hash: 7e5e2...783 Ta det med ro, det er bare russiske soldater som er på ferie. De reiser alltid i APV når de ferierer, og i år legger de turen til solrike, eksotiske øst-Ukraina for å feriere sammen med sine prorussiske venner. Min gamle mor pleider å gjøre det samme i sine ferier. Hun reiste alltid til Sverige og tok seg en sommerjobb. Så det er helt normalt. Ikke noe å være bekymret for. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes vi burde donert en del stridsvogner, apache'er og avansert personlig utstyr. Litt for å vise Putin at den teknologien vi besitter pisser på hans rabiate galninger. Denne tråden viser at pro-Ukrainsk propaganda ikke er det spøtt bedre enn pro-russisk propaganda. Og propaganda og løgner er det - på begge sider. Anonymous poster hash: 59479...69e 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 Jeg klarer ikke å tro på det før det blir bevist. Ukraina påstår jo stadig at Russland invaderer Ukraina militært. Så langt har det vært uriktige påstander.. Jeg håper det ikke stemmer denne gangen heller. Anonymous poster hash: 19584...acf Den russiske FN ambassadøren har innrømet at det er en mengde russiske frivillige som har reist inn til Ukraina, men at disse enten er veteraner, på ferie osv osv. Russland er ekspert på å benekte og bortforklare, det er bare å se litt tilbake de siste årene. Se bare på feks Kursk episoden og Tsjernobyl. Anonymous poster hash: 9e0b7...296
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Russland har skyld i at passasjerflyet ble skutt ned. Dette vet mannen i gata i Russland også, som er årsaken til at man oppsøkte den nederlandske ambassaden for å legge ned blomster. I hvilke andre land gjorde man noe tilsvarende, og i hvilket omfang? Russland har også invadert Ukraina. Mye av det andre har jeg ikke oversikt over, men har ikke hørt eller lest noe om løgner omkring disse tingene. Gi meg gjerne noen linker med disse påstandene og noen kilder på at dette viste seg å være løgn. Ingen russiske kilder, takk. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Den russiske FN ambassadøren har innrømet at det er en mengde russiske frivillige som har reist inn til Ukraina, men at disse enten er veteraner, på ferie osv osv. Russland er ekspert på å benekte og bortforklare, det er bare å se litt tilbake de siste årene. Se bare på feks Kursk episoden og Tsjernobyl. Anonymous poster hash: 9e0b7...296 5
Mann 42 Skrevet 29. august 2014 #19 Skrevet 29. august 2014 Russland har aldri benektet at russere fra Russland har reist til Ukraina for å støtte de ukrainske separistene i borgerkrigen mot de ukrainske regjeringsstyrkene. Husk at det bor mange russisktalende ukrainere i øst-Ukraina. Mange av disse har sterke bånd til Russland. Mange har familie i Russland. Husk at Ukraina var en del av Sovjetunionen frem til 1991. Om nordmenn velger å dra til utlandet for å delta i krig, betyr ikke det at Norge deltar i den krigen. Anonymous poster hash: 19584...acf 1
Vinni Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Stakkars mennesker i Ukraina og Russland... dette er det første jeg tenker på når jeg får høre slike nyheter... :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå