Kassiopeia Skrevet 29. august 2014 #61 Skrevet 29. august 2014 Vi bor skikkelig på bygda (hus kjøpes for ca 2-2.5 mill). Her går nesten ingen barn som går både lange dager og hver dag. Forøvrig få mødre som jobber fulltid også.Anonymous poster hash: 59cd0...c1e Vi bor også skikkelig på bygda men min erfaring er som sagt helt motsatt.
Harlekin Skrevet 29. august 2014 #62 Skrevet 29. august 2014 Mitt barn er i barnehagen ca. 7,5 timer hver dag. Jeg leverer kl. 8 og henter 15:30. Har ikke muligheter til å levere senere eller hente tidligere. Synes også det var overraskende mange med 6-timers dager her ... dere er heldige
Gjest New_Girl Skrevet 29. august 2014 #63 Skrevet 29. august 2014 Hun er 1,5 år og er i barnehagen fra 7.30 til 15.30.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #64 Skrevet 30. august 2014 Her blir det 30 timers bhg-uker når poden på 16 mnd begynner i bhg på mandag. 7,5 timer lange dager og fri hver onsdag. Storebror har hatt luksus siden lillebror ble født med 24 t lange bhg-uker, spent på om det blir mer slitne og trassete unger nå som hverdagen kommer... Men de fleste av vennene våre har ungene i bhg minst 40 timer i uka med bhg-start 11-12 mnd gamle, så vi leverer med god samvittighet. Men jeg syns 6 t lange bhg-dager med fri hver onsdag er det perfekte Men er ikke villig til å jobbe 50 % og bli minstepensjonist og komplett avhengig av mannens inntekt for å få det til. Anonymous poster hash: 6eeaa...d7e 2
casting Skrevet 30. august 2014 #65 Skrevet 30. august 2014 Barnet er 16 mnd og i barnehagen ca 6 timer pr dag. Han er stort sett en av de siste som blir levert og de første som hentes på sin avdeling, så lurer litt på om det er de med barna minst i barnehagen som har svart i denne tråden... 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #66 Skrevet 30. august 2014 Barnet er 16 mnd og i barnehagen ca 6 timer pr dag. Han er stort sett en av de siste som blir levert og de første som hentes på sin avdeling, så lurer litt på om det er de med barna minst i barnehagen som har svart i denne tråden... Lurer nok på det jeg også, ikke gøy å måtte ha barna sine i bhg 40 t + per uke så er vel ikke noe man ønsker å skrive om heller.Anonymous poster hash: 6eeaa...d7e
sjøhest Skrevet 30. august 2014 #67 Skrevet 30. august 2014 3,5 år og er der fra 8-15. Jeg vet når de spiser frokost, lunsj og frukt. Ellers er det jo varierende aktiviteter. Vi spør når vi henter hva de har gjort den dagen.
Version 2.0 Skrevet 30. august 2014 #68 Skrevet 30. august 2014 (endret) Han er 4,5. De lengste dagene når jeg jobber dagvakt, så er han der i ca 9 timer. Det er forferdelig lenge, men har ikke stort annet valg. Når jeg har fri(jobber 65%), så er han der ca 5 timer. Han har også noen fridager innimellom dersom det passer seg. Vi får månedsplaner, så jeg vet alltid hva hovedtemaet er, om de skal på tur osv. Personalet forteller noen dager hva de har gjort eller om det er skjedd noe spesielt. Men som oftest spør jeg barnet mitt hva han har gjort i barnehagen, hvem han har lekt med osv. Endret 30. august 2014 av Version 2.0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #69 Skrevet 30. august 2014 Vi kommer ved barnehagestart til å ha vanlige arbeidsdager tilsvarende fulltidsjobb(37,5 timer) og har begrenset fleksibilitet på jobb ifht henting/levering(er kjernetid på jobb også,og så ønsker vi jo ha mest mulig tid på ettermiddagen med ham fremfor at en jobber sent alltid), så vi bytter på å hente/levere slik at vi nok sikkert bruker omlag de timene man kan bruke ila en uke i barnehagen. Jeg kjenner ingen som jobber deltid, boligprisene er for høye til det her i byen - og de fleste har utdannelser som generelt utlyser fulltidsstillinger eller ingenting. Skulle barnet bli utilpass og mistrives reduserer vi begge stillingene våre noe - men vi har ikke råd til å jobbe eks 50%. Tror det skal noe til at vårt barn ikke trives greit. Anonymous poster hash: 15a29...5c6
Ciara Skrevet 30. august 2014 #70 Skrevet 30. august 2014 (endret) Våre barn er sju timer i barnehagen. Både jeg og mannen har fleksitid, den ene leverer til halv ni, den andre henter til halv fire. De fleste barna i vår barnehage har lengre dager enn det, jeg registrerer i hvert fall at mange av de andre barna er der når vi leverer og ikke har blitt hentet når vi henter. Ikke at det er noe galt i det, men som en kommentar til at KG-barna tilsynelatende har så korte dager i barnehage. En gang i ny og ne får vi hentet tidligere (jeg jobber kveld og helg en gang i blant og får plusstimer), eller de blir hentet tidlig av besteforeldrene. ...synes forøvrig det er temmelig harry å skryte av hvor god råd man har eller hvor dyrt huset var, ærlig talt. Det som er relevant her er ikke hvor mye huset kostet, men hvorvidt familieøkonomien krever to fulltidsarbeidende foreldre eller ikke. Endret 30. august 2014 av Ciara 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #71 Skrevet 30. august 2014 Minst mulig. Er da ikke staten som skal oppdra barna alle setter til verden Anonymous poster hash: 80eba...1e2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #72 Skrevet 30. august 2014 Treåringen er vanligvis 6,5-7 timer i barnehagen. Vi har fleksible jobber med mulighet til å jobbe skeivt samt hjemmefra, og har i tillegg prioritert å bosette oss relativt nære jobb så det ikke går så mye tid til transport. På barnet vårt sin avdelig er det gjerne et rush av leveringer mellom halv 9 og 9, og typisk henting i halv 4/4-tida. Dette er en barnehage ganske sentralt i Oslo, så jeg tipper det er flere med fleksible jobber og kort reisetid. Flertallet av barna vil jeg tippe er der mindre enn 8 timer om dagen, men jeg har ikke akkurat ført statistikk ;-)Anonymous poster hash: 43060...5f4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #73 Skrevet 30. august 2014 Datteren min er 1 år, og er i barnehagen 08.30-14.30. Er student med lite obligatorisk undervisning. Anonymous poster hash: 21224...177
Osislove Skrevet 30. august 2014 #74 Skrevet 30. august 2014 Må bare dele dette.. jeg har en unge i barnehagen som er fra 7 til halv 5 hverdag... hva synes dere om det? Jeg synes ikke noe om det da ungen har lengere tid i barnehagen enn en vanelig ansatt og ungen er søkk sliten hverdag. 9 og en halv time for en liten på 2 år. Skulle vært maks tid i barnehager på dette for så lenge skulle det ikke vært lov. 2
Gjest Magdalene Skrevet 31. august 2014 #75 Skrevet 31. august 2014 Må bare dele dette.. jeg har en unge i barnehagen som er fra 7 til halv 5 hverdag... hva synes dere om det? Jeg synes ikke noe om det da ungen har lengere tid i barnehagen enn en vanelig ansatt og ungen er søkk sliten hverdag. 9 og en halv time for en liten på 2 år. Skulle vært maks tid i barnehager på dette for så lenge skulle det ikke vært lov. Selvsagt er ikke dette ønskelig, men hva om man er alene og har reisevei til jobb? Da må det jo bli slik. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #76 Skrevet 31. august 2014 Må bare dele dette.. jeg har en unge i barnehagen som er fra 7 til halv 5 hverdag... hva synes dere om det? Jeg synes ikke noe om det da ungen har lengere tid i barnehagen enn en vanelig ansatt og ungen er søkk sliten hverdag. 9 og en halv time for en liten på 2 år. Skulle vært maks tid i barnehager på dette for så lenge skulle det ikke vært lov. Da hadde jeg bedt arbeidsgiver om tilpasset arbeidstid, byttet jobb, eller heller vært arbeidsledig en periode!! Anonymous poster hash: d4c0f...e7b 1
Ciara Skrevet 31. august 2014 #77 Skrevet 31. august 2014 Da hadde jeg bedt arbeidsgiver om tilpasset arbeidstid, byttet jobb, eller heller vært arbeidsledig en periode!! Anonymous poster hash: d4c0f...e7b Vært arbeidsledig? Jeg er enig i at 7-16.30 ikke er optimalt, men det er da mye bedre enn at foreldrene får en utrygg økonomisk tilværelse. 3
kaprifolen Skrevet 31. august 2014 #78 Skrevet 31. august 2014 Noen dager er toåringen der fra 7-16 hvis far må både levere og hente. Men oftest er hun der fra ca 8.30- 15/15.30. Vi har prøvd å levere senere og hente tidligere, men hun ELSKER å spise frokost med de andre barna (frem til 09), og hvis vi henter rett etter ettermiddagsmat ca 14.15, blir hun lei seg for å ikke få leke mer ute. Da har hun sovet mellom lunsj og e.m.mat, og er liksom helt på topp og klar for å hive seg i klatrestativene! Vi er også heldige, da jeg er kombinert student og i mammaperm.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #79 Skrevet 31. august 2014 Gutten vår begynner i barnehagen senere i høst, og da kommer han til å bli levert mellom 08.00-09.00. Han kommer til å bli hentet mellom 14.00 - 15.15. En dag i uka skal svigermor passe ham, så det blir fire dager i barnehagen hver uke. Vi er heldige som får til denne ordningen. Jeg er lærer og har avtalt med ledelsen at jeg kan gå tidlig de dagene jeg er tidlig ferdig med undervisning. Det betyr at jeg ofte vil måtte sitte med retting eller forberedelser etter at gutten vår har lagt seg, men jeg får mye tid sammen med ham. Vi skal begge jobbe fullt, men jeg går ned i stilling om jeg føler at jobb tar for mye tid og fokus. De fleste jeg kjenner til har barna i barnehagen ca 8 timer hver dag. Her vi bor er boligprisene svært høye, og få har økonomisk mulighet til å jobbe redusert. Anonymous poster hash: be552...d17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #80 Skrevet 31. august 2014 Vært arbeidsledig? Jeg er enig i at 7-16.30 ikke er optimalt, men det er da mye bedre enn at foreldrene får en utrygg økonomisk tilværelse. Det er jo ikke utrygt å være arbeidsledig, når man tar sikte på å finne en jobb som KAN kombineres med småbarn? Anonymous poster hash: d4c0f...e7b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå