GammelKaktus Skrevet 27. august 2014 #21 Skrevet 27. august 2014 I vår barnehage anbefalte de ikke at vi leverte seint, da det kunne være vanskelig for barnet å komme inn i leken. Har dere hatt noen erfaringer med dette? Anonymous poster hash: 7205f...fc9 Nå har lillegutt nettopp begynt i barnehagen så jeg har ikke så mye erfaring ennå Men han er veeeldig sosial og omgjengelig så tror ikke det vil være noe problem for han å komme inn i leken., han inkluderer seg selv han Jeg gjør det som passer best for meg og lillegutt og vår livssituasjon, så for barnehagen ta seg av det som skjer i barnehagen. Faller noen utenfor fordi de blir levert kl. 0915 kontra de som blir levert 0815 så er det noe barnehagen må ordne opp i. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #22 Skrevet 27. august 2014 Jeg gjør det som passer best for meg og lillegutt og vår livssituasjon, så for barnehagen ta seg av det som skjer i barnehagen. Faller noen utenfor fordi de blir levert kl. 0915 kontra de som blir levert 0815 så er det noe barnehagen må ordne opp i. Ja, selvfølgelig, men jeg antar de synes det er aller best om barna styrer dette selv, uten for mye innblanding fra de voksne Ikke sikkert det er like relevant for små barn som hovedsaklig driver parallellek, men kanskje det er viktigere for eldre barn som har mye rollespill feks. Anonymous poster hash: 7205f...fc9
GammelKaktus Skrevet 27. august 2014 #23 Skrevet 27. august 2014 Ja, selvfølgelig, men jeg antar de synes det er aller best om barna styrer dette selv, uten for mye innblanding fra de voksne Ikke sikkert det er like relevant for små barn som hovedsaklig driver parallellek, men kanskje det er viktigere for eldre barn som har mye rollespill feks. Anonymous poster hash: 7205f...fc9 Det er jeg enig i, men min (lille) erfaring sier at det pleier som regel å ordne seg, kjenner mange som har levert barna kun til kjernetiden i hele barnehagetiden og de har aldri pratet om at det var noe problem. Barn er jo veldig tilpasningdyktige, og tilpasser seg situasjonene greit. Sånn som i dag, lillegutt går rett inn og setter seg med de andre og prater i vei, og innen jeg har fått komt meg ut døra så leker de alle sammen, sammen Men det hadde kanskje ikke vært like lett hvis gutten min var mer den sjenerte typen... Jeg vet ikke jeg, men det funker iallfall foreløpig greit for oss
shiva Skrevet 27. august 2014 #24 Skrevet 27. august 2014 I vår barnehage anbefalte de ikke at vi leverte seint, da det kunne være vanskelig for barnet å komme inn i leken. Har dere hatt noen erfaringer med dette? Anonymous poster hash: 7205f...fc9 I vår barnehage anbefalte de at vi ikke leverte sent pga at barna ble i hentemodus når de så andre barn ble hentet.
Gjest Magdalene Skrevet 27. august 2014 #25 Skrevet 27. august 2014 I vår barnehage anbefalte de at vi ikke leverte sent pga at barna ble i hentemodus når de så andre barn ble hentet. ? Ikke levere seint, fordi de ble i hentemodus da de andre ble hentet? Den må du forklare litt nærmere.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #26 Skrevet 27. august 2014 I vår barnehage anbefalte de at vi ikke leverte sent pga at barna ble i hentemodus når de så andre barn ble hentet. Du mener vel hente tidligere? Anonymous poster hash: d4c0f...e7b
shiva Skrevet 27. august 2014 #27 Skrevet 27. august 2014 Det de mente var at på slutten av dagen, eller fra tiden da barn begynte å bli hentet, var den tyngste tiden for barna. De ble i en slik "hentemodus" av å se at andre ble hentet. Haha, kanskje det var "ventemodus"?? Så hvis barnet da f.eks kom kl.12, og andre barn da ble hentet, så kunne barnet gå rett inn i en slik tung fase selv om det nettopp var kommet. Derfor var det best å levere tidlig og heller hente tidligere.
Lou Salome Skrevet 27. august 2014 #28 Skrevet 27. august 2014 Hos oss har de "kjernetid", det vil si at barna bør være levert innen kl.10, og hentes etter 14 tror jeg det er. Men det går greit ellers også, men da bør det sies i fra om (hvis de går på tur eller lignende).
Gjest Magdalene Skrevet 27. august 2014 #29 Skrevet 27. august 2014 Det de mente var at på slutten av dagen, eller fra tiden da barn begynte å bli hentet, var den tyngste tiden for barna. De ble i en slik "hentemodus" av å se at andre ble hentet. Haha, kanskje det var "ventemodus"?? Så hvis barnet da f.eks kom kl.12, og andre barn da ble hentet, så kunne barnet gå rett inn i en slik tung fase selv om det nettopp var kommet. Derfor var det best å levere tidlig og heller hente tidligere. Men man kan jo levere i ti-tiden, og fortsatt hente tidlig. Har aldri opplevd barn som blir levert i 12-tiden. Med seint så tenker jeg 9-10. 1
Orchideae Skrevet 27. august 2014 #30 Skrevet 27. august 2014 22 måneder. Er der i 6,5 timer hver dag. Fri alle skolens ferier, da jeg er assistent på mellomtrinnet.
Kassiopeia Skrevet 27. august 2014 #31 Skrevet 27. august 2014 Snart 18 mnd og leveres som regel rett før 10.00 og hentes 16.35. Så ca 6,5 timer, kan noen dager bli 7 timer. Han har stortrivdes siden dag en, han begynte når han var 10,5 mnd. Har aldri vært noen problem for han å leveres sent.
Allegodetinger3 Skrevet 27. august 2014 #32 Skrevet 27. august 2014 Min er 4 år og jeg levere ca 930 og henter ca 16. Jeg er hjemme med en nyfødt og en 1 åring så prøver å hente så tidlig jeg kan men tiden flyr😄 han får ofte fridager også!!
gjärd Skrevet 27. august 2014 #33 Skrevet 27. august 2014 Har jeg dagvakt leverer jeg kl 7 og henter igjen 15:30. Dvs 8 1/2 time. Har jeg kveldsvakt så leverer jeg 09:30 og pappa'n henter ca 15:45. Dvs 6 t ca.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #34 Skrevet 27. august 2014 2.5år, 6 timer ca. Når det er pent vær drøyer jeg hentingen for da er de ute og han vil ikke hjem uansett.Anonymous poster hash: a670a...532
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #35 Skrevet 27. august 2014 3,5 år og leveres ca 8:30 hver dag. Kjernetiden begynner 9:30 og vi hadde egentlig ikke trengt å levere før det. Men vi (og hun) syns det er bedre å komme litt før og få vært litt inne og kommet i gang før de skal begynne å kle på til utelek eller starte aldersgrupper og aktiviteter. MYE mer stress om vi kommer akkurat idet første pulje med unger skal kles på i garderoben. Når hun var mindre leverte vi tett opptil 9:30, det merktes ikke så godt på småbarnsavdelingen. Når jeg henter så er jeg der mellom 15:15 og 15:45, helt avhengig av trafikken. Pappaen henter alt fra 14 til 16. Er superfornøyd med informasjon fra barnehagen både i forkant og når vi henter. De har gode rutiner og gode uke-/månedsplaner, og har også egen nettside man kan logge på og få rapporter og bilder fra turer bl.a. Anonymous poster hash: eb0e6...559
Stinelin Skrevet 27. august 2014 #36 Skrevet 27. august 2014 Våre er ett og to år, og er der (skal være) i utgangspunktet fra 9 til 15. Da får de med seg, lek/tur, lunsj, soving, frukt og litt mer lek.
tussi84 Skrevet 27. august 2014 #37 Skrevet 27. august 2014 Er dere alltid to foreldre om barna her eller jobber ingen av dere fulltid siden mange her sier at barnet er i barnehage sånn 5 til 6 timer om dagen bare. Jeg kjenner mange med barn som jobber 8 timer om dagen. De må gjerne levere barna 0730 og henter dem 1630 fordi de er på jobb mellom 8 og 4. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #38 Skrevet 28. august 2014 Er dere alltid to foreldre om barna her eller jobber ingen av dere fulltid siden mange her sier at barnet er i barnehage sånn 5 til 6 timer om dagen bare. Jeg kjenner mange med barn som jobber 8 timer om dagen. De må gjerne levere barna 0730 og henter dem 1630 fordi de er på jobb mellom 8 og 4. Vi er to ja, jeg jobber skift og pappaen 8-16 men med mulighet for flexitid og hjemmekontor. Anonymous poster hash: eb0e6...559
Gjest Magdalene Skrevet 28. august 2014 #39 Skrevet 28. august 2014 Er dere alltid to foreldre om barna her eller jobber ingen av dere fulltid siden mange her sier at barnet er i barnehage sånn 5 til 6 timer om dagen bare. Jeg kjenner mange med barn som jobber 8 timer om dagen. De må gjerne levere barna 0730 og henter dem 1630 fordi de er på jobb mellom 8 og 4. Vi er to ja, hvor pappaen har en veldig flexibel jobb, og hvor jeg jobber 50%.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #40 Skrevet 28. august 2014 Våre er 3 og 5. De har to korte dager (ca 5 timer) i uka da jeg leverer til kjernetiden begynner og pappaen henter når han er ferdig på jobb. Og en langt dag i uka den dagen jeg må begynne tidlig. Da blir det bortimot 9 timer. De resterende to dagene har de fri, da både jeg og mannen jobber 80%. Innimellom (5-6 ganger i året) kan en av de korte dagene bli lengre, om det er noe spesielt (en av oss er bortreist på kurs el).Anonymous poster hash: 59cd0...c1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå