Gå til innhold

Burde man egentlig stresse med eggløsningstester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år gammel. Jeg sluttet med p-piller i februar, og har hatt menstruasjon alle månedene etter pp-slutt, men det har varirert alt fra 28-40 dager hver syklus. Jeg er litt usikker når eggløsning finner sted, og vi har samleie stortsett annenhver dag. Tror dere at jeg har samleie på eggløsningstidspunkter når vi har samleie storsett annen hverdag, eller bør jeg tempe/eggløsningstester for å se når den virkelig er? Føler jeg ikke orker å stresse med det, og jeg vet ikke om jeg har eggløsning når jeg har 28-40 dager syklus, men menstruasjon hver måned? Hadde ikke trodd at syklus og eggløsning skulle gå så inn på en :fnise:



Anonymous poster hash: 126c1...272
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet så bør det være nok å ha sex annenhver dag, men hvis det drøyer og du ikke bli gravid så kan det jo av og til være lurt å prøve å teste for å se om man faktisk har eggløsning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så bør det være nok å ha sex annenhver dag, men hvis det drøyer og du ikke bli gravid så kan det jo av og til være lurt å prøve å teste for å se om man faktisk har eggløsning:)

Ja, det er en mulighet :) Trodde ikke at man ble så opphengt i eggløsning og alt skal klaffe, men jammen meg så blir man det! Jeg har tanker om "hva om jeg ikke kan blir gravid?" "hva om vi ikke får det til? Huff, dette gjør meg gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd aktivt alle mnd siden februar?

Vi var heldige og det klaffet på første forsøk, så jeg fikk ikke helt tid til å henge meg opp i det... :) men jeg har slltid visst når el er sånn ca pga eggløsningsslimet. Er du kjent med det?:)

Tror det er helt normalt å tenke at man ikke kan bli gravid, det gjorde jeg før jeg ble det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke prøvd aktivt siden februar. Første måned nå, hadde mens sist 04.08 og hadde en syklus 37 dager før denne. Ifølge denne syklus skal jeg ha eggløsning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å kjøre på:)

Men det jeg lurte på er om du har kjennskap til hvordan eggløsningsslim er? Det kan være en god indikator.

I dagene før og ved eggløsning så har man veldig stretchy slim. Man skal kunne ta det mellom pekefinger og tommel og dra det opptil flere cm. Når eggløsning er over så får man ikke til det lenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Men jeg har ikke merket noe til eggløsningslim siden jeg slutta. Har hatt noe tynt blank slim, ikke seigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...