Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden blir jeg med på :jepp:

Har en del kilo som må vekk, men manglende motivasjon er vel det som har hindret meg mest

Over tid så vil jeg vel iallefall ned til 70 kilo, men setter et litt mer realistisk mål til jul :)

Flunka:

Startvekt - 86,4kg

Mål - 80 kg

Rekker vel ikke gå ned noe til förstkommende fredag, men kanskje til neste uke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener de fleste her?

Holder det med en lang gåtur tre ganger i uken? Kan legge til at jeg har en veldig aktiv jobb.

Tror de fleste trener, det er bare jeg som daffer... Går turer, og knebøy til tannpussen. Og noen dips og pushups innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Trener de fleste her?

Holder det med en lang gåtur tre ganger i uken? Kan legge til at jeg har en veldig aktiv jobb.

Hva er en 'veldig aktiv' jobb og hva er 'en lang gåtur'?

For å gi ett veldig genrelt svar: Du ser på vekta om det holder eller ei :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: -67,5- -66,7- -66,8-

Mål før Jul: -63- kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -66,8- kg

12. september, uke 37 (2): -66,9- kg (+ 0,1kg)

19. september, uke 38 (3): -66,3- kg (-0,6kg)

26. september, uke 39 (4): -- 66,0kg (-0,3kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -65,7- kg (-0,3kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Nedgang totalt, siden 5.september: 1,1 kg (Ikke mye, men det går rett vei) :biggrin:

(For tidlig veiing denne uken)

Anonymous poster hash: d1186...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe87

Hva er en 'veldig aktiv' jobb og hva er 'en lang gåtur'?

For å gi ett veldig genrelt svar: Du ser på vekta om det holder eller ei :laugh:

Jobber som stuepike. Med lang gåtur tenker jeg minst 45 min - 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener de fleste her?

Trener to ganger i uken. Ca en time hver gang. Ellers er jeg makelig anlagt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt av å veie meg forrige uke, stressende jobb så det gikk desverre i glemmeboken.. :S

Ang spørsmål om trening så trener jeg veldig mye ca 6 ganger i uken, hvor tre av øktene er hard intesitet og de resterende 3 er på lav til medium intensitet.. Det funker for meg og jeg elsker å trene :D

Har målt min BMR (hvileforbrenning) på treningsstudioet den ligger på ca 1650 kcl, så de dagene jeg ikke trener ligger jeg på ca 1600 kcl og litt mer de dagene jeg trener.. Har et ca underskudd på rundt 500 kcl pr.dag.. Nå teller jeg ikke kalorier lengre da jeg har holdt på en stund.. Så lenge vekten går nedover (selv om den noen ganger går sent ) så er jeg fornøyd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener de fleste her?

Jeg trener endel styrke og løping, men det er mest fordi jeg har et håp om at det reduserer sjansen for løs hud. Jeg har gått ned 27kg og er halvveis til drømmevekten, men mitt store mareritt er at jeg skal ende opp tynn med masse ekstra hud :grine: Derfor mye styrketrening for å prøve å stramme opp.

Men det er kostholdet som gjør at du går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener endel styrke og løping, men det er mest fordi jeg har et håp om at det reduserer sjansen for løs hud. Jeg har gått ned 27kg og er halvveis til drømmevekten, men mitt store mareritt er at jeg skal ende opp tynn med masse ekstra hud :grine: Derfor mye styrketrening for å prøve å stramme opp.

Men det er kostholdet som gjør at du går ned.

Ehm..styrke strammer ikke opp huden. Trening gjør ingenting for den type oppstramming, trening strammer opp musklene UNDER huden.

Anonymous poster hash: a6b22...a04

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener de fleste her?

Jeg også bare daffer :fnise:

Neida, men mellom studier, jobb, barn og hus så blir det ikke prioritert så mye trening som jeg burde. Trenger virkelig litt muskler, men det blir med ett par sit-ups eller noen knebøy ca annenhver dag. Heldigvis har jeg klart å justere kostholdet så vekta går bittelitt ned hver uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også, jeg som var så godt i gang med nytt kosthold. Så må jeg operere ut visdomstann til lørdag :( Kan se lenge etter knekkebrød og sprøe grønnsaker da.. Jeg har vært i kontakt med ernæringsfysiologen for å få noen gode tips til næringsrik, most mat.

Har operert en gang før også. Da gikk det betennelse i såret og det var sabla vondt. Klarte ikke å gape skikkelig på en uke. Jeg gruer meg skikkelig, men håper jeg slipper unna betennelse nå. Men jeg ser ikke fram til alle lyder, det er så ekkelt! Og jeg gruer meg til den røffe behandlingen. Jeg endte opp med stort blåmerke på kinnet sist :(

Trøsten får være at jeg gikk ned 2 kg sist. Jeg må bare komme meg inn i de gode matvanene med ordentlig mat så fort jeg kan etterpå. Får se i morgen hvordan omlegging av kostholdet har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg operert kjeven for et år siden. Da måtte jeg spise kun most mat ca en mnd. Gikk i masse smoothie med havregryn og mandler som ekstra næring. En runde med stavmikseren så ble det bra. Masse ulike oppskrifter på smoothie på nettet. Både med frukt og grønt=)

og masse deilige supper da såklart.

Anbefaler bloggen veganmisjonen, der er det masse godt og sunt i alle kategorier. Så kan man heller tilpasse med vanlig melk eller bruke kjøtt til hvis man vil det. Mye spennende hvertfall=)

Endret av Tasha1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg operert kjeven for et år siden. Da måtte jeg spise kun most mat ca en mnd. Gikk i masse smoothie med havregryn og mandler som ekstra næring. En runde med stavmikseren så ble det bra. Masse ulike oppskrifter på smoothie på nettet. Både med frukt og grønt=)

Takk for tips :) Funker det å bruke blender. Jeg har ikke stavmikser.

Jeg får også lage noen kyllingsupper og fiskesupper som jeg moser :) Det går sikkert fint, men jeg var så grådig godt inne i maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Offensive Pie

Startvekt fra tidligere: 75.4 kg
Høyde: --- cm

Startvekt for denne tråden: 69.9 kg
Mål før jul: 65 kg

September 2014
5. september, uke 36 (1): 69.9 kg
12. september, uke 37 (2): 69.9 kg (-kg)
19. september, uke 38 (3): 70.5 kg (+0.6 kg) - NY BADEVEKT
26. september, uke 39 (4): 70.0 kg (-0,5 kg)

Oktober 2014
3. oktober, uke 40 (5): 69.4 kg (-0,6 kg)
10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)
17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)
24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)
31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

Totalt: -0,5/-4.9 kg

Tidlig veiing denne uka, da jeg drar på høstferie til uken, og ikke kommer tilbake før på mandag. Må si meg fornøyd, da jeg endelig er under 70 på denne vekta også! Satser på at jeg klarer å holde dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lite nytt

I bilen i dag kom jeg på at "ey, jeg har jo en sjokolade i kjøleskapet". Den ble kjøpt på lørdag!!

Damn så bra :) Nei, den er ikke spist.

Sparer den til i morgen eller lørdag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen i dag kom jeg på at "ey, jeg har jo en sjokolade i kjøleskapet". Den ble kjøpt på lørdag!!

Damn så bra :) Nei, den er ikke spist.

Sparer den til i morgen eller lørdag :danse:

Jeg har sjokolade, kjeks og marsipan i skapet, noe av det har ligget der siden lenge før påske! For første gang i mitt liv kan jeg komme til å "risikere" at godteri går ut på dato :sjokkert: Trodde ikke det var mulig :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg har sjokolade, kjeks og marsipan i skapet, noe av det har ligget der siden lenge før påske! For første gang i mitt liv kan jeg komme til å "risikere" at godteri går ut på dato :sjokkert: Trodde ikke det var mulig :laugh:

Fantastisk!!!

Å ikke spise godteri går jo uten problemer når man har kommet over kneika. Tenker ikke på det engang. Har også en skuff med godteri til jentungen, samme skuff som knekkebrød faktisk. Rører det jo ikke :D

Men nå har ismaskinen kommet, og gjett om vi koste oss med jordbæris i dag (kesamisen) med jordbærsaus. NAMMMMMM!!!!! Det kan bli farlig det!

Til og med så lett oppskrift at jeg kan den utenatt.

MEN, er det noe jeg kan bruke i stedet for kesam? Noe som er litt mere kalorifattig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!!!

Å ikke spise godteri går jo uten problemer når man har kommet over kneika. Tenker ikke på det engang. Har også en skuff med godteri til jentungen, samme skuff som knekkebrød faktisk. Rører det jo ikke :D

Men nå har ismaskinen kommet, og gjett om vi koste oss med jordbæris i dag (kesamisen) med jordbærsaus. NAMMMMMM!!!!! Det kan bli farlig det!

Til og med så lett oppskrift at jeg kan den utenatt.

MEN, er det noe jeg kan bruke i stedet for kesam? Noe som er litt mere kalorifattig?

Jeg spiser da sjokolade fremdeles! Men ikke hver dag, og i mye mye mindre porsjoner når jeg først gjør det. Faktisk kan jeg kjenne at den metter. Det gjorde den ikke før. Jeg har blitt flinkere til å kjenne etter.

Jeg spiser også vanlig is av og til, men som fast innslag på menyen har jeg mine smoothies på melk+gresk eller tyrkisk yoghurt+banan eller mango+bær eller annen frukt, eller "bare" yoghurt toppet med fruktbiter/nøtter og honning/lønnesirup. Det er helt herlig..! Jeg tenker å kjøpe kesam når nåværende yoghurtdunk er spist opp, er kesam en kaloribombe da?

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...