Gå til innhold

Enslige forsørgere - inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ofte snakk om at enslige forsørgere er snyltere som lever på staten osv.

Lurer bare på hva som er de faktiske forhold. Hadde vært interessant å vite hvor mye en enslig forsørger tjener i snitt. Ikke sikkert det er noen statistikk på det?

Men dere enslige forsørgere her, hvor mye tjener dere? Og da tenker jeg på deres egen inntekt, ikke hva dere får i bidrag og annen støtte. Altså hva dere har i brutto inntekt fra eget arbeid.

Anonymous poster hash: 887ea...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 25 000 etter skatt og føler jeg lever på kanten av stupet...



Anonymous poster hash: e365c...65f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var enslig forsørger for endel år siden, fikk ca 12000 utbetalt dengang, inkludert bidrag og barnetrygd. Det var steintøft. Likevel prioriterte jeg steinhardt. Sitter i dag med egen bolig (hadde gode bankrelasjoner), og eier store verdier. Skjønner at det er vanskelig, men vær positiv og tenk framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30 000 utbetalt i måneden, og klarer meg glimrende på det.



Anonymous poster hash: 70b23...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde når jeg var enslig utbetalt kr 34000 i egen lønn.

Anonymous poster hash: e8fe5...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får utbetalt 26 000 kr etter skatt. Har bare lønn og barnetrygd. Vi klarer oss veldig fint.



Anonymous poster hash: ab2d4...455
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fullt og har ca 23000 utbetalt. Far betaler ikke bidrag (jeg lot han slippe..).

Anonymous poster hash: 2141d...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og får utbetalt ca 30 000.

Vi klarer oss fint (3 barn)



Anonymous poster hash: 8ea26...10f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fullt og har ca 23000 utbetalt. Far betaler ikke bidrag (jeg lot han slippe..).

Anonymous poster hash: 2141d...6bb

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 3b013...074

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 41500 utbetalt etter skatt.



Anonymous poster hash: fde21...def
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 3b013...074

Kanskje fordi det er idiotisk å kreve bidrag dersom du ikke trenger det. Eller hvis han faktisk ser barnet og bidrar litt selv.

Barnebidrag burde gå til en sparekonto for barnet som det får når det fyller 18. Alt annet er kvalmt.

Anonymous poster hash: a3fa7...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enslig forsørger på den måten at jeg alene med ungene 60 % av tiden.

Tjener greit, ca 670.000,- brutto pr år + bonus (i gode år). Får utbetalt ca 33.000,- pr måned.

I tillegg har jeg 2.970,- i barnetrygd. Ikke noe bidrag eller annen støtte

Klarer meg helt fint



Anonymous poster hash: ddb5a...713
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er idiotisk å kreve bidrag dersom du ikke trenger det. Eller hvis han faktisk ser barnet og bidrar litt selv.

Barnebidrag burde gå til en sparekonto for barnet som det får når det fyller 18. Alt annet er kvalmt.

Anonymous poster hash: a3fa7...458

Du så at vedkommende hadde utbetalt 23.000 sant? Bidraget er til å dekke utgifter il barnet som utstyr, fritid, klær mat osv når den ene forelderen ellers ikke bidrar. Hvorfor skal kun en av foreldrene underholde barnet når de var to om å sette det til verden?

Anonymous poster hash: 3b013...074

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enslig forsørger på den måten at jeg alene med ungene 60 % av tiden.

Tjener greit, ca 670.000,- brutto pr år + bonus (i gode år). Får utbetalt ca 33.000,- pr måned.

I tillegg har jeg 2.970,- i barnetrygd. Ikke noe bidrag eller annen støtte

Klarer meg helt fint

Anonymous poster hash: ddb5a...713

Du må da betale utrolig mye skatt?

Anonymous poster hash: 887ea...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 3b013...074

Fordi han er verdens gjerrigste mann og jeg vet det hadde blitt klaging hver eneste mnd pga det. Jeg gidder bare ikke høre på det for de 1500 i mnd. Jeg får litt i stønad (men ikke særlig mye), så det går rundt. Bor heldigvis relativt billig og har bare ett barn. Faren kjøper klær til han en sjelden gang, men det er det eneste (og selvfølgelig mat når han er hos far da).

Anonymous poster hash: 2141d...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så at vedkommende hadde utbetalt 23.000 sant? Bidraget er til å dekke utgifter il barnet som utstyr, fritid, klær mat osv når den ene forelderen ellers ikke bidrar. Hvorfor skal kun en av foreldrene underholde barnet når de var to om å sette det til verden?

Anonymous poster hash: 3b013...074

Tja, fordi kun én av foreldrene kan få foreldreretten hvis de ønsker, og fordi én av foreldrene ikke har en dritt en skulle sagt til noe som helst fordi én av foreldrene får alle rettigheter fordi den foreldren dytter avskummet ut av seg?

Dessuten vet vi ikke hvorfor moren har hovedomsorg i det innlegget jeg siterte. Hvis damer ikke vil at faren skal ha noe med barnet å gjøre, hadde jeg gjerne skutt dem foran barnet dersom de hadde krevd barnebidrag fra faren.

Pluss at hun skrev at faren betaler klær og mat for ungen. Problem solved. Kvinner er så utrolig pengegrådige når det kommer til barn at det er helt sinnsykt. Hvis det er penger de kan kreve inn så kaster de seg over det. Patetisk.

Anonymous poster hash: a3fa7...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fordi kun én av foreldrene kan få foreldreretten hvis de ønsker, og fordi én av foreldrene ikke har en dritt en skulle sagt til noe som helst fordi én av foreldrene får alle rettigheter fordi den foreldren dytter avskummet ut av seg?

Dessuten vet vi ikke hvorfor moren har hovedomsorg i det innlegget jeg siterte. Hvis damer ikke vil at faren skal ha noe med barnet å gjøre, hadde jeg gjerne skutt dem foran barnet dersom de hadde krevd barnebidrag fra faren.

Pluss at hun skrev at faren betaler klær og mat for ungen. Problem solved. Kvinner er så utrolig pengegrådige når det kommer til barn at det er helt sinnsykt. Hvis det er penger de kan kreve inn så kaster de seg over det. Patetisk.

Anonymous poster hash: a3fa7...458

Mat når barnet er hos ham ja. Og det skulle da bare mangle. Er jo også derfor BY får et relativt høyt samværsfradrag også.

Og hun skriver et og annet plagg, ikke mye klær.

Resten av innlegget ditt er rent tull, så det gidder jeg ikke bruke tid på seg en gang.

Anonymous poster hash: e8fe5...a11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte snakk om at enslige forsørgere er snyltere som lever på staten osv.

Lurer bare på hva som er de faktiske forhold. Hadde vært interessant å vite hvor mye en enslig forsørger tjener i snitt. Ikke sikkert det er noen statistikk på det?

Men dere enslige forsørgere her, hvor mye tjener dere? Og da tenker jeg på deres egen inntekt, ikke hva dere får i bidrag og annen støtte. Altså hva dere har i brutto inntekt fra eget arbeid.

Anonymous poster hash: 887ea...6e0

Jeg har to jobber og tjener totalt 42 000 i måneden før skatt. Jobber ca 100 prosent totalt, har mye fleksitid som passer godt med det å ha barn. 50/50 med barnets andre forelder. Jeg har alle utgifter til barnehage.

Eksen tjener ca 50-60 000 i året vil jeg anslå. Mottar også sosialstønad og bostøtte etc.

Anonymous poster hash: 5ea75...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...