Gå til innhold

Hvor mange venner har du?


Mona26

Anbefalte innlegg

Ingen vil vel tro meg nå men, dette er sannheten

Jeg har 10-15, minst, som jeg kan kalle nære venner (sikkert flere om jeg regner med familiemedlemmer, jeg er jo venn med de også)

Jeg har 20-30 personer i min nærmeste krets

Og 50 - 150 jeg er på hilse med og kan ta ei øl med

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så utrolig heldig? Men jeg er singel og barnløs og har god tid til å være sosial, og jeg digger mennesker. En kompis sa en gang til meg at alt stråler ut fra meg, alle har meg til felles, og jeg holder trådene samlet. Jeg mener felleskapet er utrolig viktig, så jeg fokuserer tungt på at alle jeg liker skal ha noen å være sammen med. Har ikke jeg tid, så sender jeg vedkommende videre til en god kompis eller ei god vennine. Jeg sender en sms i ny og ned, ei lita melding på FB, slår på for en prat om løst og fast, hilser pent og gir fra meg et fast håndtrykk, stiller spørsmål om hvordan de har det, hva skjer i livet ditt, noe spennede? Sånne saker.

Sa jeg at jeg var sosialist?



Anonymous poster hash: 3e117...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bestevenninne og så er jo mannen min en veldig god venn :)

Har en syklubb-gjeng også. Vi møtes ca. 1 gang i måneden.

Det er mulig jeg er sær, men jeg synes det er nok. Jeg er gift og har barn i barnehage- og skolealder + jeg jobber 100 %. Jeg har ikke tid til mer!



Anonymous poster hash: 77eef...2d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske lite venner, men jeg har heller ikke tid til å ha flere. Skjønner ikke hvordan noen har mulighet eller kapasitet til å opprettholde kontakt med mer enn 10 venner. Jeg trives med mine få venner, men er litt kjipt i blandt. Er ikke så enkelt å invitere til bursdagsselskap når kanskje bare 3 av de 7 kan osv. Har få venner av eget ønske. Men føler det er både flaut og unormalt. Hva har dere andre?

Jeg har 4 venner som jeg stoler absolutt på og så 6-10 stk til som jeg kaller venner, men som ikke tilhører innerkretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagen har jeg 2, har også 2 som har flyttet til utlandet. 3 av disse seg jeg på som mine beste venninner. Ellers har jeg et par jeg treffer i ny og ne, men som er mer bekjente. Har også et godt forhold til de jeg studerer med og kollegaer, men treffer de sjelden eller aldri utenom skole/jobb-ting.

Skulle gjerne hatt et par venner til som jeg kan treffe i hverdagen, begge jeg treffer gjevnlig har kjæreste og nok å stri med på egen kant. Hadde vært fint å ha noen som kunne vært litt mer spontan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Har noen få venner. Synes det er langt viktigere å fokusere på hvordan venner de er, framfor hvor mange det er av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart feire bursdag og da kan jeg be rundt 30 stk av venner, svigerinner, søskenbarn og søsken. Men av venner her jeg bor nå så har jeg 2 nære, og 2 ikke så nære. Etter en krangel for en del år siden mistet jeg 2 venner av det firkløveret jeg var en del av. Er også god venn med mine brødre, men ingen av de bor her jeg bor.



Anonymous poster hash: 69edc...8a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nesten ingen... har 2 venninner som jeg kan si er venninner. Føler ingen vil være med meg eller bruke tid på meg. Litt trist siden jeg har prøvd, men innsett at jeg bare har få venner. Det rare er at på jobb er jeg veldig populær og alle kollegaene mine liker meg, men dette er liksom ikke folk jeg henger med på fritiden. Føler meg bare ensom når jeg vet om en fest eller noe som mange av mine "bekjente" skal på og jeg ikke er invitert. Hvis jeg feks treffer noen som skal på fest og de sier at de ka spørre vedkommende som arrangerer om jeg og kan være med så smiler jeg og sier jeg har andre planer for da føler jeg at de sier det bare forde de får dårlig samvittighet.



Anonymous poster hash: 4a026...a0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5 jeg møter ofte (den ene er søstra mi), 2 jeg møter et par ganger i mnd og ca 5 jeg møter en gang i mnd (syklubb). Så har jeg noen som jeg kan ta en fest sammen med, men de er ikke nære venner. Hadde jeg arrangert 30årslag hadde jeg bedt disse med partner. :)

Anonymous poster hash: 87933...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg savner er "syklubb"venner. Jeg mener, jeg er snart 40 og har aldri noensinne ever i hele mitt liv vært invitert på vinkveld eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner i forskjellige kategorier.

1. Bestevenner. De kan jeg snakke med om alt..treffes jevnlig og snakker sammen ofte. Her har jeg 2 venninner og 1 kompis.

2. Gode venner som jeg stoler på men som jeg dessverre ser sjeldent pga av avstand. Ses kanskje maks 2 ganger i året men prater en del med.. ca 4 stk.

3. Venner og kompiser.

Her er resten jeg anser som venner som bor overalt. Kontakten varierer samme med hvor ofte vi treffes. Ca 6 stk.

Ellers har jeg venner fra folkehøyskolen som jeg møter inne i mellom. Så ca 5 stk der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 gode venner. Så har jeg miljø rundt meg i forbindelse med interesser. Har ingen igjen som bare treffes en gang i blandt. Har faset de ut av livet mitt, for jeg gidder ikke bruke tid på folk som bare gidder å gå på kino/restaurant en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...