Gå til innhold

Jeg er 20 år og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er FOR ungt? Egentlig bryr jeg meg fint lite om hva folk mener om det. I og med at jeg vet keg vil gjøre hva som helst for barnet mitt.

MEN lurer fordi det er så mye forskjellige meninger om det.. Noen mener at når man er 20 år så er man FOR ung, mens andre mener at det nesten er litt normalt og at man faltisk ikke er SÅ alt for ung.

Anonymous poster hash: b9871...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv syns jeg det er for ungt.

Ønsket det riktignok selv når jeg var 20, men hadde bare en umoden tankegang og skjønte ikke alt arbeidet og ansvaret som følger med å få barn. Heldigvis ventet jeg i mange år før jeg satte barn til verden.

Men 20 åringer kan jo være forskjellige også. Kjenner både de som er veldig umodne og langt i fra klare til å få barn og som burde ventet i mange år til før de fikk barn. Så kjenner jeg de som er voksne, modne og ansvarlige og som har taklet foreldrerollen helt ypperlig.



Anonymous poster hash: 45366...9eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn da jeg var 20, og det gikk helt fint. Jeg merker jo at jeg er ung mor med tanke på at de fleste vennene mine ikke har begynt å tenkt i de baner enda, og vi er 23/24 nå, men jeg har stort sett hatt mulighet til å hive meg med venninnegjengen når det har vært noe, i og med at faren til barnet er godt tilstede.

I motsetning til mange andre som forsvarer det å være klar for barn eller ikke, så ser jeg ikke hvorfor man må "være ferdig med festing" som et musts før man blir foreldre. Jeg elsker å ta meg en fest, men jeg elsker også være sammen med den flotte gutten min.

Er 23 år nå og venter nr to. Eneste tiden jeg føler meg skikkelig ung, er på foreldremøter i barnehagen hvor alle er godt voksne, mens jeg ikke er 25 en gang. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes livssituasjonen er viktigere. Har du en mann som stiller opp? Inntekt i form av jobb eller studiestøtte? Bolig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes livssituasjonen er viktigere. Har du en mann som stiller opp? Inntekt i form av jobb eller studiestøtte? Bolig?

Jeg har en fanyastisk kjæreste, vært sammen i 4 år. Bor sammen i leilghet vi leier. Han jobber som tømrer, mens jeg er privatist, og skal etterhvert studere..jobber litt på siden.

Anonymous poster hash: b9871...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fanyastisk kjæreste, vært sammen i 4 år. Bor sammen i leilghet vi leier. Han jobber som tømrer, mens jeg er privatist, og skal etterhvert studere..jobber litt på siden.

Anonymous poster hash: b9871...789

Da hadde jeg ikke bekymret meg! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dere det er FOR ungt? Egentlig bryr jeg meg fint lite om hva folk mener om det. I og med at jeg vet keg vil gjøre hva som helst for barnet mitt.

MEN lurer fordi det er så mye forskjellige meninger om det.. Noen mener at når man er 20 år så er man FOR ung, mens andre mener at det nesten er litt normalt og at man faltisk ikke er SÅ alt for ung.

Anonymous poster hash: b9871...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva vi syns. Selv syns jeg jeg selv hadde vært altfor ung til å bli mor da jeg var 20, syntes det både da og når jeg tenker over det nå i ettertid, men det er meg.

Men: Å gjøre hva som helst for barnet ditt kan bli vanskelig, siden du ikke har rukket å gjøre så mye før det kom (jeg tenker på utdannelse, jobb, stabilt forhold, optimal bolig osv). Men jeg vet ingenting om deg, og mange er utmerkede mødre når de er 20. "Normalt" er det jo selvsagt, det er verken unormalt som i "sykelig" eller unormalt som i "veldig uvanlig".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for ungt så lenge du og faren er virkelig ønsker å bli foreldre og er seriøse om dette.

Men om du ikke er ferdig utdannet/ikke har jobb så kan jo kanskje sies det er for ungt, siden det kan være lurt og få livet på rett kjøl med tanke på jobb og penger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det er for ungt, uavhengig av livssituasjon.

Anonymous poster hash: 6a46f...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mor rett etter at jeg hadde fylt 21, og det er i alle fall veldig mange som synes det er (for) ungt!

Fikk utrolig mange blikk på gata både som høygravid og da jeg trillet rundt med barnevogna. Ser nok yngre ut enn jeg er, så det hjelper heller ikke på.

Anonymous poster hash: ee1e7...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt tatt for å være mor til mine småsøsken siden jeg var 14 (av folk i butikker, på gata osv) og har ALDRI fått ett eneste stygt blikk for det.. Og de må da ha sett at jeg var ung. Nå er jeg gravid og venter min egen. Er 21 når baby kommer. Mamma fikk meg nar hun var 21. Så for meg er det ikke så ungt. Altså jeg vet jo at det er ungt men ikke sånn "oii, det var ungt!"

Anonymous poster hash: 0d157...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...