Gå til innhold

Jeg er rasist fordi jeg ikke liker muslimer... Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er det jeg tenker. Ser likevel ikke hvordan problemstillingen din er relevant.

Jeg liker ikke å bli beskyldt for noe jeg ikke er. Om jeg forstår hvorfor de reagerer slik kan jeg selv reagere bedre om jeg havner i en tilsvarende situasjon igjen.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest daisydaisy

Jeg liker ikke å bli beskyldt for noe jeg ikke er. Om jeg forstår hvorfor de reagerer slik kan jeg selv reagere bedre om jeg havner i en tilsvarende situasjon igjen.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Hvorfor spør du ikke disse folka som anklager deg for å være rasist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du ikke disse folka som anklager deg for å være rasist?

Vel, det var en situasjon som eskalerte og h*n ble så hissig at h*n ikke kunne høre (eller ville høre) andre enn seg selv. Og jeg tviler på at h*n ombestemmer seg uansett hva jeg sier.

Anonymous poster hash: c2c8d...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til dem at egentlig er du bare jævlig sær som ikke liker folk som ser annerledes på livet enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg så to unge søte muslimske jenter på et norsk debattprogram, de sa, "hvis vi tillater homofili, så kan vi like godt tillate pedofili."

På videregående sa en kosovo albansk muslim at han lurte på om ikke han skulle foreslå ovenfor nynazistene om de kunne gå sammen for å ta jødene. Dette var før 9/11.

Så alt i alt, jeg misliker hva disse står for nettopp fordi de er rasister selv, og står for ting jeg absolutt ikke er enig i. Jeg vil definere meg selv som individualist og forkjemper for frihet og likestilling.

Så synes jeg hunder er menneskets beste venn, og ikke et skittent dyr.

Jeg er vel rasist jeg også da...



Anonymous poster hash: 488ae...fed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å si "jeg liker ikke jøder", er vel ikke akkurat stuerent det heller hvis du ser tilbake på historien?!

Enig i at det å ikke like kristne ofte ikke blir sett på som rasisme, noe som det strengt tatt er..

Poenget er vel at når du sier at du ikke liker muslimer, kristne, jøder eller hva det måtte være, så stigmatiserer du en hel gruppe.

Det er en forskjell på å si at du ikke liker relgion/ en relgion, framfor å si at du ikke liker feks muslimer, da er det personlig.

Jeg er uenig med SV i mye av deres politikk. Det betyr ikke at jeg hater alle SVere. -blir liksom det samme..

Anonymous poster hash: 86d94...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rasisme er rettferdiggjøring av negativ forskjellsbehandling av enkeltpersoner eller grupper med utgangspunkt i deres hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse"

Bare fordi du ikke liker muslimer, så er du overhode ikke en rasist. I mine øyne, uansett. Du gjør jo ingenting ut av det, du bare liker de ikke! Og det er helt opp til deg.

Betydningen av ordet "rasist", har de siste åra blitt ganske så misbrukt, og bare man uttaler en negativ ting rundt (spesielt) muslimer o.l, så blir man beskyldt for å være rasistisk. Dette er jo helt feil! Og utrolig irriterende. Nå må man liksom tilføye "... men jeg er ikke rasist, altså" om man ytrer en mening om hvordan f.eks innvandring påvirker Norge.

Så NEI, du er ikke rasistisk kun fordi du misliker ulike religioner og etnisiteter.



Anonymous poster hash: cfa7d...053
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg synes ikke noe om noen religioner. Alle har rett på sin tro. Ekstremister derimot er skummelt. De finnes i alle religioner. Kristendommen er ikke akkurat innført på halleluja og blomster. Utallige uskyldige er drept i Kristus Navn.

Ekstremistene vrir og vender på ord og meninger for å rettferdiggjøre grusomheter. Det er menneskene som er problemet. Ikke troen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om noen religioner. Alle har rett på sin tro. Ekstremister derimot er skummelt. De finnes i alle religioner. Kristendommen er ikke akkurat innført på halleluja og blomster. Utallige uskyldige er drept i Kristus Navn.

Ekstremistene vrir og vender på ord og meninger for å rettferdiggjøre grusomheter. Det er menneskene som er problemet. Ikke troen.

http://www.evilbible.com/Evil%20Bible%20Quotes.htm

http://skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må slutte å være så redd for ordet "rasist". Dette ordet er dødt, og brukes alt for ofte i feil og usaklige kontekster. Ofte synes jeg faktisk at de som er mest ivrige på å slenge "rasist" mot andre, faktisk er de største rasistene selv.

Jeg synes ikke at å være skeptisk til religion, og da særlig Islam gjør noen til en rasist. Det er snakk om å bruke sunn fornuft og å se årsak opp mot konsekvens. Man blir ikke akkurat rasist av å være uenig med og mislike kommunister eller vegetarianere, så da er ikke rasist et ord som dekker skepsis mot religiøs livsstil heller. Religions-motstander eller anti-overtro er vel mer dekkende ord, og forøvrig betegnelser man bør bære med stolthet.

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rasist, du er bare veldig fordomsfull.



Anonymous poster hash: e85c5...784
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rasist, du er bare veldig fordomsfull.

Anonymous poster hash: e85c5...784

Enig.

En ting er å mislike selve religionen Islam, men hvis du misliker en person kun fordi han/hun er muslim, så har du virkelig et problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker tydeligvis ikke ca 90% av verdens befolkning. Kanskje på tide å gå litt i deg selv TS?

Anonymous poster hash: 1b707...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår TS litt å jeg ser det blir missforstått... Det er liksom "ok" å misslike alle religioner som inneholder "hvite" mennesker.. Men når man snakker om den muslimske tro, ja da er man rasistisk.. Fordi at det er få hvite som tilhører den religionen..



Anonymous poster hash: c9b04...70f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det som gjør en til rasist er at man utrykker sine rasistiske følelser og gjør ting. Om du bare holder det for deg selv så er man ikke en rasist i mine øyner, da er man en diskriminator

ellers så er det helt patetisk og hjernemutert å kalle noen rasist for simple subjektive ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Åpenbart har betydningen av ordet rasist forsvunnet.

Jeg liker ikke fantastiske religiøse eller politiske strømninger uansett hudfarge eller avskygning.

Jeg har mine forbehold om mennesker som lar religion styre sitt liv - uansett hudfarge.

Dessverre har jeg dårlig erfaring med en del mennesker med en annen hudfarge noe som fra tid til annen fører til forhastede slutninger angående alle med samme hudfarge. Dette jobber jeg mot. Det siste her er det neste som er i nærheten ca rasisme. At jeg ønsker Mullah Krekar og Profeten Ummahs tilhengere på et fly med enveis bilett ut av Norge med "uønsket i Norge" stemplet i passet handler ikke om deres hudfarge men om deres fanatiske utøvelse av deres religion - og at de gjør seg til talsmann for alle "sanne" muslimer. Jeg er forøvrig av samme mening når det gjelder fanatisk utøvelse av kristen religion når det gjelder Enevald Flåten, Børre Krisitansen og Apeltun/Sæle.

Rasisme handler om diskriminering av personer med annen hudfarge/etnisitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...