Gå til innhold

Helene Harefrøken sin dagbok


Helene Harefrøken

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Da har vi endelig vært på ny ultralyd og jeg er tilbake der hvor vi trodde vi var sist. Det er nesten som å begynne med en ny start. Nå begynner det endelig å gå fremmover igjen. Har følt at det har stått på stedet hvil siden sist, og det har det jo også på et hvis.

Heldigvis fikk vi en ny jordmor denne gangen. Og hun var helt super! Tok seg god tid og forklarte alt nøye. Ikke så hun rart på oss da vi spurte om hun kunne se hvilket kjønn det var heller. Hun sa det var litt vanskelig å se for navlestrengen lå mellom bena, men hun syntes nok det så ut til å bli en liten gutt. Kikket gjennom alt det hun skulle og alt så bra ut! Etterpå gikk hun tilbake for å se litt nærmere på kjønnet og da nikket hun og sa at det er nok en gutt dette her ja. Fikk helt tårer i øynene jeg! Det hadde ikke noe med å gjøre hvilket kjønn det blir, men nå ble den lille tassen plutselig mye mer virkelig.

Så ut til å være en liten tjukkas med lange bein! Ut fra hodestørrelsen var han 17+5 på vei, men ut fra magestørrelsen var han 20 uker på vei! :D :D

Da er jeg desverre ikke lenger medlem av februarklubben....

Termindatoen er satt til 6 mars 2003. Det hadde nå vært litt artig om den lille krabaten kom 03.03.03! Eller på selveste kvinnedagen.... He, he, he

Fått tilgang på internett på jobben igjen. Får nyte det så lenge det varer.... Antakelig bare en liten glipp fra IT avdelingen.

I morgen er det legekontroll og endelig 18 uker på vei....igjen! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helluh! :)

Så flott at du fikk en annen, og helt klart koseligere jordmor denne gangen! :D

Med denne nye terminen din, så er jo ikke vi så langt unna hverandre, jeg har jo T 11.03.03. Men jeg har ikke vært på ultralyd enda, har ikke time før jeg er 18+6, og det er enda nesten to uker til.

Dette kan jo bli gøy -å sammenligne litt, mener jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er noen som ligger nesten likt an i løypa som meg!

Her skjer det nesten forandring fra dag til dag. Kjenner dultene stadig oftere og tydeligere selv om de er relativt vage enda. Føler at jeg har noe nytt å glede meg til hele tiden! Merker at jeg begynner å få litt mer positiv energi og klarer å nyte graviditeten. Det var ikke mye stas i begynnelsen. Var mye i ulage.

Fikk tilbake noen prøveresultater fra en urinprøve, men jeg skjønte ingen ting. Får se om jeg finner ut noe på nettet. De markerer så kjekt med markørpenn, men det som står der er like gresk for meg allikevel!

Ja, ja det virket ikke som noe alvorlig. Da hadde jeg nok hørt noe fra legen min.

Ellers er det vel lite nytt og spenende. Er litt usikker etter ultralyden. Hvor mye kan jeg stole på bestemmelsen av kjønnet? Dumt å forberede seg på en ting og så blir det noe helt annet! Noen som har peiling eller erfaring på dette?

:roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...