Gå til innhold

Helene Harefrøken sin dagbok


Helene Harefrøken

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann Helene Harefrøken :D

Må jo bare skrive en hilsen i dagboka di da du har vært så snill at du skrev i min.

Sitter her og svetter på jobb - kunne mye mer tenkt meg å vært ute i det nydelige været, men etter jobb så blir det rett på stranda og da skal jeg pakke med meg niste og juice.

Nå vil jeg bare nyte sommeren og så prøver jeg ikke å fokusere for mye på å bli gravid. Får la kroppen hente seg litt inn. Sitter å ser gjennom litt hobbyblader her (er jo helt dødt på jobb) og håper å finne noe jeg kan holde på med til høsten.

Lykke til du også i jakten på de to blå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

He, he måtte flire da jeg leste innlegget ditt mortitia :hoho::hoho:

Nå har jeg vært på en uke ferie på Tjøme, og det har vært helt vidunderlig! Vi har hatt bare godvær hele uken! Vi har bare vært late og slappe. Og jeg har aldri vært trøttere!

Siden sist har jeg rukket å være på en ny legeundersøkelse. Legen ville høre med doppler og jeg ble helt i hundre. Det spraket fælt, men etter en liten stund kunne vi høre noen svake, men klare hjerteslag. det var en gasnke spesiell følelse. Det synes jo ikke på meg at jeg er gravid og ikke merker jeg stort heller så det var deilig å få en bekreftelse på at det faktisk er noe der inne. Da jeg kjørte til jobben etterpå måtte jeg gråte en liten skvett!

Fikk brev i posten i går at jeg ikke fikk plass på det sykehuset jeg ønsket.... :cry: :cry: sukk....

Nå er jeg forresten 14+4 på vei og buksene har ikke begynt å stramme engang. Skikkelig labert! I morges ble jeg litt i hundre for da sntes jeg at jeg kunne kjene livmoren ganske bra, men etter at jeg hadde tisset var det like lite som før...

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du fikk høre fosterlyden så tidlig! :) Fikk du ikke en liten klump i halsen da? :D Det er en helt nydelig lyd!!!!

Har du fått time for ultralyd enda?

Og du skal ikke være bekymret over at du ikke merker livmoren så godt enda, kanskje det er en som liker seg best litt lengre bak mot ryggen... :)

Og du VET jo at det er noen der inne uansett! :D

Klem fra Bubla (10+1) og --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Helene Harefrøken !! :)

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært innom dagboken din. Skammer meg skikkelig over det....... :oops: :oops:

Kjekt å lese at det går bra med deg og lille beibisen din.

Tenker det var deilig for deg å høre hjertelyden når du var hos legen din. Det gir en ekstra trygghet når man ikke kjenner liv ennå.

Jeg har kjent liv en god stund allerede og syntes det er kjempe herlig. I dag var det litt spesielt, for til vanelig har jeg bare kjent små dunk, men i dag tidlig var det ordentlige spark. Jeg skvatt til med en gang der jeg lå i senga! :D :blunke:

Lykke til videre og jeg skal ikke vente så lenge med neste besøk i dagboka di. :blunke:

Koz fra Lille Håp(17+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp!

Ja, så har jeg endelig fått bekreftet time til ultralyd! Det blir flotte greier. har fått time 06.09.02, så da er jeg litt over 18 uker på vei. har en følelse av at terminen kommer til å bli noe senere enn den jeg allerede har fått... det går jo litt smått med meg....

LITEN klump sa du!!!??? Den var vel heller på størrelse med en strutse egg!

Øynene mine rant over.

Har en venninne som ble mamma for litt over tre måneder siden. Hun gleder seg mest til hun kan begynne å si "Halla, tjukka...." Flotte greier. Det er lett å være kjepphøy når man er ferdig med det ja...

Hun er skikkelig skuffet over at buksene mine ikke har blitt trange enda. Må flire. Jeg er ikke det minste redd for å legge på meg. det tar jeg med knusende ro. Må jo innrømme at det var vel noen som spøkte litt da hun gikk gravid også....

Magen min er alltid i full aktivitet, så jeg er jammen ikke sikker på hva som er hva jeg.... :oops: :oops: :oops:

Så nå er det bare å vente på de to neste store begivenhetene... Å være sikker på at det er beibisen som spaker og ultralyden. Det blir STORT!

Hm, mye spennende å glede meg til fremmover gitt! må inrømme at beibisen har største æren der gitt. Har nesten begynt å telle nedover... Bare 25 uker igjen... Må ærlig innrømme at jeg gleder meg skikkelig til å ha et år permisjon. Kommer ikke til å savne jobben min, og jeg tror kanskje jeg kommer til å finne meg en annen jobb når jeg er ferdig med permisjonen. Har lyst til å finne meg noe med litt mindre stress. Nå har det vært så mye styr, og den eneste grunnen til at jeg ikke har søkt andre jobber er fordi jeg stiller ikke akkurat godt an som gravid. Ikke synes jeg det er særlig realt mot ny arbeidsgiver heller.

Men hva jeg skal bli, ja det er et godt spørsmål!

Uff, nei nå er jeg virkelig trøtt...zzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og hopp!

Ja, så har jeg endelig fått bekreftet time til ultralyd! Det blir flotte greier. har fått time 06.09.02, så da er jeg litt over 18 uker på vei. har en følelse av at terminen kommer til å bli noe senere enn den jeg allerede har fått... det går jo litt smått med meg....

LITEN klump sa du!!!??? Den var vel heller på størrelse med en strutse egg!

Øynene mine rant over.

Har en venninne som ble mamma for litt over tre måneder siden. Hun gleder seg mest til hun kan begynne å si "Halla, tjukka...." Flotte greier. Det er lett å være kjepphøy når man er ferdig med det ja...

Hun er skikkelig skuffet over at buksene mine ikke har blitt trange enda. Må flire. Jeg er ikke det minste redd for å legge på meg. det tar jeg med knusende ro. Må jo innrømme at det var vel noen som spøkte litt da hun gikk gravid også....

Magen min er alltid i full aktivitet, så jeg er jammen ikke sikker på hva som er hva jeg.... :oops: :oops: :oops:

Så nå er det bare å vente på de to neste store begivenhetene... Å være sikker på at det er beibisen som spaker og ultralyden. Det blir STORT!

Hm, mye spennende å glede meg til fremmover gitt! må inrømme at beibisen har største æren der gitt. Har nesten begynt å telle nedover... Bare 25 uker igjen... Må ærlig innrømme at jeg gleder meg skikkelig til å ha et år permisjon. Kommer ikke til å savne jobben min, og jeg tror kanskje jeg kommer til å finne meg en annen jobb når jeg er ferdig med permisjonen. Har lyst til å finne meg noe med litt mindre stress. Nå har det vært så mye styr, og den eneste grunnen til at jeg ikke har søkt andre jobber er fordi jeg stiller ikke akkurat godt an som gravid. Ikke synes jeg det er særlig realt mot ny arbeidsgiver heller.

Men hva jeg skal bli, ja det er et godt spørsmål!

Uff, nei nå er jeg virkelig trøtt...zzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler: Kan tenke meg det var vanskelig å prøve å svelge denne klumpen i halsen om den var så stor som et strutse-egg... :D

Men kjenner meg godt igjen der, ja.

06.09. -Det er jo snart det!!! :) Jeg må jo vente enda i nesten to måneder før jeg får se Bubla på TV... :P

Gleder meg til å høre rapporten iallefall! :)

Klem fra Bubla (11+0) og --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :evil: :evil:

Nå har jeg allerede skrevet et innlegg, men det ser jeg at ikke ble noe av....

så da kan det være det samme. Tror det har noe med denne innloggingen å gjøre...

Vel, ikke noe nytt og spennende har skjedd uansett. Brekker meg fremdeles hver gang jeg kommer inn på toalettet på jobben... Klarer heldigvis å holde på maten, men av og til tror jeg det hadde føltes bedre om den kom opp.

Nå skal jeg bare stupe i seng! Jeg elsker sengen min :rodme::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRRRR!

Tror jeg begynner å få et hatforhold til å skrive innleggene på min egen side. De blir jo bare noe av annen hver gang!

Føler at jeg bare har vært sinna og sur på de siste innleggene mine, men det er så frustrerende å skrive lange innlegg og så blir det søren meg ikke noe av!

I det egentlige innlegget var jeg ikke det. Prøver å legge de sure minene i papirkurven og så begynner jeg eeeeen gang til...

Aaaaahhh, i dag har jeg sovet kjempelenge og føler meg skikkelig tilfreds :D :D ....se smil!

Har endelig fått somle meg til å fortelle nyheten til sjefen min. Har ventet en stund fordi vi har hatt en haug med omorganisering, så jeg har faktisk vært litt nervøs for stillingen min. I går fikk jeg en ny sjef, men det var bare positivt for hun er kjempehyggelig. Hun syntes det var sååå koselig og dette burde jeg glede meg til! Hun ser ikke på det som et år med tapt arbeidskraft og mye ekstra bryderi for bedriften. Det ville den forrige sjefen min ha gjort.... Så nå er det offisielt på ordentlig.

Hadde vel egentlig tenkt til å fortelle det tidligere. Planen var å fortelle det når det begynte å synes litt, men denne magen kommer jo aldri! Syntes liksom ikke jeg kunne vente lenger. Jeg er fremdeles tynn som ei sild.... eh, kanskje ikke riktig så tynn da...! Vil vel heller si at jeg ligger på normalen, men det jeg prøver å si er at jeg er ihvartfall like tynn som da jeg ble gravid.

Jordmora kommer til å kikke rart på meg når vi skal på ultralyd. Hun kommer til å tenke:"Hva er dette for ei lita frøken da? Skal hun ta ultralyd bare for moro skyld? Ja, ja kanskje hun håper å bli gravid ganske snart og vil vite hvordan det er?"

I dag er jeg 16+3 og buksene mine passer like fint som før. Skal sette en stjerne i taket når jeg ikke kan bruke buksene mine lenger! Det blir det ultimate beviset på at det er noe som vokser der inne.

Ha en riktig fin dag jenter!

Forresten.... HVA GJØR JEG INNE I DET FINE VÆRET!!!!???

Tjolahopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaahhhh!

Nå har jeg begynt å svømme siden jeg har lest at det gjelder å ikke stille utrent til en fødsel. For å si det sånn: Du begynner ikke på femmila uten å ha trent først! Har funnet ut at det er en skånsom og grei treningsform frem til fødselen. Dessuten.... så kjenner jeg den bittelille kulen på magen bedre under vann. Ganske flott!

Ny status: 16+5 Snart 17 uker! Neste uke blir det 18 uker og ultralyd. Store greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Helene Harefrøken !! ;)

Så flott at du har begynt å svømme da!! Flink jente.

Det sies at svømmeing er veldig bra og skånsom trening under graviditeten.

Er ikke blitt så veldig aktiv selv, men går en tur hver dag. Prøver hvert fall å holde kroppen vedlike. Det er jo viktig at den ikke forfaller. Vi er jo ikke syke selvom vi er gravide! ;)

Når det gjelder mage så fikk ikke jeg heller mage med en gang. Det er først nå at det virkelig syntes at jeg er gravid, når jeg har klær på vel og merke. Uten klær har det syntes siden uke 15 ca, men med klær fra uke 17. Magen bare "poppet" ut på litt over 1 uke. Det er virkelig snodig. :P Kanksje det er det som skjer med deg også????

Ellers så skal jeg på UL neste uke også. For å være eksakt på mandag. Gleder meg som en liten unge til det!!!!!!!! :D

Hvor skal du på UL ???

PS:Har du msn ???

Klemmer fra Lille Håp(18+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det syns allerede på meg. Får komme meg ut på en løpetur, tenker jeg. Lykke til med svømmingen, Henene Harefrøken. God form er en bra ting!

:D

Klips og småtten (9+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei og hopp!

Jeg skal på Ultralyd på Ullevål i morgen! Det blir skikkelig spennende. I dag har jeg vært med på en kort legekontroll. Fikk lurt med meg samboeren min i dag, og jeg tror nok han syntes det var litt stas da han fikk høre hjertelyden. Ingen tvil om at det er en liten tass med en sunt og friskt hjerte der inne ihvertfall!

Magen min har begynt å sprette frem om morgenen med en gang jeg er våken, men etter at jeg har stått opp så er den borte igjen. Det tar nok ikke lange stunden før det begynner å synes for andre også.

Får satse på "poppe" teorien! Tror ikke den er så dum nei. Ikke så voldsomt mye nytt og spennende i dag, men etter i morgen blir det sikkert masse nytt å fortelle! Gleder meg til å ta en liten kikke på nurket og stifte litt nærmere bekjentskap med del lille tassen som ligger der inne.

Har forresten begynt å kjenne sånn smått at det rører på seg der inne, men det går lang tid mellom hver gang. Ihvartfall ingen tvil om at det er IKKE er luft!

Tjolahopp!

Jeg er forresten ikke på msn, og det skyldes ganske enkelt at jeg nesten aldri har tid. Derfor er det så kjekt med denne dagboken for da kan jeg bare svinse innom når jeg har tid.....

:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg blir neimen ikke klok på dette svangerskapet jeg! :-? :-?

Vi var på ultralyd nå på fredag, og det hele var en kjempeskuffelse! Følte meg som en som var på et samlebånd. Jordmoren forklarte alt hun så på skjermen, men det gikk så fort at vi ikke rakk å se hva det var hun faktisk snakket om. Jeg sa at vi gjerne ville vite hva slags kjønn det var hvis det var mulig. Da så hun bare rart på oss og sa at det får vi nok komme tilbake til. Vi skjønte ikke noe. Etterhvert kom det frem at jeg var nok ikke så langt på vei som vi trodde. Hun antok at jeg var omtrent 15 uker på vei og ikke 18 uker som vi trodde.

Jeg trodde nesten ikke på henne med det samme. Det virker jo så rart for det vil jo si at jeg ble gravid 5-6 uker etter siste mens! Og det rimer jo ikke helt. Jeg ble kjempskuffet! :(:(:(

Jeg har fulgt med hver eneste uke. og gledet meg til snart å være halveis istedet må vi skru tiden tre uker tilbake. Skikkelig nedtur. På den annen side er det jo en del ting som faller på plass. Blant annet det at jeg nesten ikke har mage i det hele tatt.... (selv om den har begynt å titte frem på morgenkvisten... :wink: ).

Jordmore printet ut et bilde til oss, men det var skikkelig dårlig. Det første og beste bildet. Hun gjorde ikke engang forsøk på å få et bedre bilde. Det var jo flere ganger barnet lå i profil slik at vi tydelig kunne se at det hadde nese og det hele. Hadde håpet at vi fikk et slikt bilde. Nå ser det imidlertid ut til at vi får en mulighet til. Vi skal til ny ultralyd den uken jormora mener at jeg er 18 uker på vei. Da var det litt lettere å se detaljer og slikt.

Vi fikk nå ihvertfall se at nurket hadde armer og ben, et hjerte som slo o.l og det var jo fint, men jeg må innrømme at det var en større opplevelse å høre hjertelyden første gang. Det var liksom det første beviset på at det var noe levende der inne! Hvis det stemmer at jeg bare er femten uker på vei, så vil det si at jeg faktisk fikk høre den allerede i uke 9! Ganske utrolig!

Ja, ja da er det bare å innstille seg på å gå gravid i nesten en måned til! har ikke fått noen endelig termin enda, men det kan virke som om det blir i tidlig mars istedet for 7 februer. Ja, ja, så lenge alt går bra så er jo det viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-? Så dumt å bli "satt tilbake" såpass mye. Jeg fikk også satt ul-terminen nesten tre uker senere enn mens-terminen da jeg gikk med den første. De gjør som regel det på førstegangsfødende, og spør meg ikke hvorfor. Jeg spurte både lege og jordmor om dette, og begge mente vi skulle holde oss til mens-terminen. Og det var jo bra, for da ungen ville ut 14 dager før mens-termin, var det jo fortsatt over en måned til ul-terminen. Men det var ingen tegn til at han var for tidlig født. Så det var nok min termin som stemte best ja.

Kanskje de forandrer terminen igjen neste gang?

Har også tenkt litt over at fostere må vel kunne variere litt i størrelse som både barn og voksne gjør det. :roll:

Men vi får håpe at du får en bedre opplevelse av ultralyden neste gang, og får med deg et skikkelig bilde. :)

Stor klem fra Bubla (13+5) og --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha Bubla!

Det var faktisk litt trøst. Jeg ble skikkelig deppa, og nå er jeg så usikker.

Fikk bestilt time hos jordmor idag og da hun spurte hvor langt jeg var på vei, så visste jeg ikke hva jeg skulle svare. Skulle jeg si 19 uker som er utgangspunkt i siste mens eller skal jeg si at jeg er ca 15 1/2 uke på vei som jordmoren på ultralyden tippet? Skikkelig vrient!

Det har blitt helt surr i alt. Har jo fulgt med nøye hva som skjer fra uke til uke, men jeg vil ikke lese om hvor stor knøttet skal være i uke 19 hvis jeg bare er litt over femten uker på vei. Føler meg skikkelig snytt!

Lurer på om jeg får den samme jordmora på neste ultralyd? Håper egentlig ikke det..... Hun sa vi fikk se på hvor mye babyen hadde vokst til neste gang før hun bestemte en endelig termin. Håper knøttet vokser i jumbofart og beviser for jordmoren at jeg ER så langt på vei som jeg trodde! Da skal jeg rekke tunge og si: "Hva var det jeg sa"! Selv om det er noe av det verste jeg vet! Tjihi!! :lol::lol::lol:

Nå skal jeg gå tilbake til min favoritt beskjeftigelse akkurat nå..... Å legge meg rett ut på sofaen!! Lurer på hvor det blir av den voldsomme energien man skal få i andre trimester? Det hadde kanskje hjulpet å være litt mer fysisk aktiv...? Det går litt smått med svømmingen. :oops: :oops:

Tjihihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, dette var det rareste?!? Gravid 5-6 uker etter siste mens, ja det høres jo saklig ut! Det blir interessant å se hva de finner ut av dette. Førstegangsfødene går vel gjerne over tiden, men det er vel ingen grunn til å justere på unnfangelsestidspunktet?

Håper du får en annen jordmor neste gang, dette skal jo være en koselig opplevelse for deg, og ikke minst skal du føle det i trygge, kompetente hender. Men man kan kanskje ikke spørre om å få bytte, da blir det vel xtra sure miner om du likevel får samme damen. Nei, æsj, hvorfor er folk slik?

Lykke til videre i hvert fall, skal bli spennende å se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og hopp!

Det er jammen på tide med en aldri så liten oppdatering her ser jeg! Ikke akkurat vært så flittig.

Nå begynner jeg å kjenne at hormonene begynner å roe seg litt. Humøret mitt begynner å bli mere stabilt og jeg er generelt mye blidere! Ikke akkurat dumt med tanke på de som må leve med meg....

Begynner faktisk å merke litt mere overskudd. Forrige helg var jeg alene hjemme, så da satte jeg igang med en haug med prosjekter. Det var skikkelig deilig! Bruke en helg til å ordne opp i masse småting som burde vært gjort.

Nå begynner magen så smått å komme også. Ser ikke ut som gravid mage, men det kommer vel snart. Kjenner at ting og tang der inne blir presset oppover slik at magem er jevnt større over det hele istedet for bare en liten kul som jeg hadde regnet med. Buksene passer fremdeles, men det er vel ikke for så mye lenger enn en uke til tenker jeg! :lol::lol:

Vekten spratt plutselig litt opp i være den siste uken, så jeg håper ikke det er et begynnende tegn på at jeg får mye vann i kroppen.

Det er egentlig ganske fint å være gravid, og ikke minst spennende. Nå går jeg hele tiden og kjenner etter ørsmå bevegelser. Kenner noen bløte "dult" innimellom, og det er spennende. gleder meg ekstra mye til bevegelsene blir litt mere tydelige. Da vil jeg jo bli konstant minnet på den lille tassen som ligger der inne! :D

Har jo lest at smaken på fostervannet varierer ut fra hva man spiser, og at babyen drikker mye hvis det smaker godt og lite hvis det smaker vondt. Jeg lurer på hva det smaker når jeg spiser fisk? Smaker det tran da? Æsj!

:-? :-? :-?

Fnis!

Nå skal jeg ha en skikkelig slapp helg sammen med samboeren min. Det skal bli skikkelig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Det er jammen på tide med en aldri så liten oppdatering her ser jeg! Ikke akkurat vært så flittig.

Nå begynner jeg å kjenne at hormonene begynner å roe seg litt. Humøret mitt begynner å bli mere stabilt og jeg er generelt mye blidere! Ikke akkurat dumt med tanke på de som må leve med meg....

Begynner faktisk å merke litt mere overskudd. Forrige helg var jeg alene hjemme, så da satte jeg igang med en haug med prosjekter. Det var skikkelig deilig! Bruke en helg til å ordne opp i masse småting som burde vært gjort.

Nå begynner magen så smått å komme også. Ser ikke ut som gravid mage, men det kommer vel snart. Kjenner at ting og tang der inne blir presset oppover slik at magem er jevnt større over det hele istedet for bare en liten kul som jeg hadde regnet med. Buksene passer fremdeles, men det er vel ikke for så mye lenger enn en uke til tenker jeg! :lol::lol:

Vekten spratt plutselig litt opp i være den siste uken, så jeg håper ikke det er et begynnende tegn på at jeg får mye vann i kroppen.

Det er egentlig ganske fint å være gravid, og ikke minst spennende. Nå går jeg hele tiden og kjenner etter ørsmå bevegelser. Kenner noen bløte "dult" innimellom, og det er spennende. gleder meg ekstra mye til bevegelsene blir litt mere tydelige. Da vil jeg jo bli konstant minnet på den lille tassen som ligger der inne! :D

Har jo lest at smaken på fostervannet varierer ut fra hva man spiser, og at babyen drikker mye hvis det smaker godt og lite hvis det smaker vondt. Jeg lurer på hva det smaker når jeg spiser fisk? Smaker det tran da? Æsj!

:-? :-? :-?

Fnis!

Nå skal jeg ha en skikkelig slapp helg sammen med samboeren min. Det skal bli skikkelig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...