Gå til innhold

Helene Harefrøken sin dagbok


Helene Harefrøken

Anbefalte innlegg

I dag har jeg tatt min fjerde graviditetstest! :roll:

Jeg må jo være helt sprø, for alle har vist positivt resultat, men jeg kan liksom ikke helt tro det enda! Jeg, gravid?

Samboeren min og jeg har nettopp kjøpt oss leilighet og vi var enige om at nå var det ikke så farlig med å hoppe av i svingen lenger. Min siste mens var den første mai, og vi skulle en uke til Hellas den første uken i juni. Jeg spøkte med at han måtte få inn en fulltreffer, så jeg slapp å ha tante rød på besøk i ferien. Vel, du kan si det sånn at hun kom aldri... Det falt meg likevel ikke inn at samboeren min skulle skyte blink første gang vi ga blaffen i å hoppe av i svingen. Det var jo for godt til å være sant, og vi som ikke hadde begynt å prøve enda!

Hadde en relativt våt helaften i Hellas før jeg visste at jeg var gravid. Klarer ikke la være å lure på om fosteret tok skade av det. Hadde aldri rørt noe om jeg hadde hatt mistanke om det. :( Prøvde nemlig å ta en graviditetstest der nede, men hele bruksanvisningen var på gresk! Og jeg som ikke har sett en slik før engang! Den viste selvfølgelig negativt, så jeg slappet av litt, men var ikke helt overbevist. Vel hjemme satte jeg igang et Clear Blue Maraton! Den var BLÅ! Oj, pretty scary! Er det virkelig sant!? Jeg!? :roll:

Så nå er jeg altså 7+4 på vei, og lurer på når jeg faktisk skal føle meg gravid? Kjenner ikke noe jeg! Klarer liksom ikke å bli helt overbevist. Det finnes ørsmå tegn, men de hadde jeg ikke lagt merke til engang hvis jeg ikke hadde visst noe.

Går og håper på litt større pupper! Fnis!! :oops:

Det eneste jeg merker noe til er at jeg har fått noen herlig struttende brystvorter...... Og en fordøylse som ikke fungerer helt. Thats it!

Nei, nå tror jeg at jeg må spare noen av tankene mine, slik at jeg har noe å skrive ned senere også!

Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D :D GRATULERER :D :D

Gleder meg på deres vegner!!! :)

I mine tidligere sv.sk. hadde jeg begge gangene en fest før jeg visste jeg var på vei, og jeg spurte legen om det. Han sa at i den første tiden ligge fosteret godt beskyttet inne i posen sin, og har enda ikke begynt å få "i seg noe" fra moren. Men jeg husker ikke hvor lang tid det tar før fosteret begynner å få næring gjennom navlestrengen. Denne gangen kommer jeg uansett ikke til å feste noe, før jeg er sikker på at jeg ikke er gravid.

Er totalt motstander av alkohol i sv.sk.

Men uansett: jeg må få gratulere igjen med spiren!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE HELENE!!!! :D :D

Selvom jeg har gratulert deg før, så gjør jeg det igjen jeg. Det er jo så koselig så!!! :D

Takker for hyggelig hilsen på dagboken min!

Vi kommer nok til å bli godt kjent etterhvert tenker jeg. Vi kan jo følge hverandre en god stund nå!! :D

Klem fra Lille Håp(9+0) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED 2 BLÅ!

Morsomt at det begynner å bli flere og flere som skriver dagbok her, spennende å følge med andre gravide og de som prøver.

Greit å ha noen å sammenligne og prate med, så man slipper å bry samboer med alt.

Lykke til videre med den lille spiren i magen.

:)

Klem fra

Cobra

8+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Nå ble du kanskje litt overrasket. Jeg fant turen innom for å sjekke ut dagboken din og jammen meg har du ikke vært flittig. Dette er nok morro :)

Her er det mange i samme båt man kan spørre når det er noe man lurer på. Veldig artig. :P

Så innlegget ditt om når magen begynner å vokse....den kommer nok skal du se. Det tar bare litt tid og godt er vel det....det blir nok av tid med stor mage og lite klær som passer....hehe

Vil atter en gang gratulere dere. Synes det er utrolig morro :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zfee.gif GRATULERER!!!

..med 2 blå og velkommen hit som dagbokskriver :D Det er en helt fantastisk følelse å se de 2 blå lyse mot en, ikke sant? Hehe!! Blir spennende å følge dagboken din fremover i og med at vi nesten er like langt kommet :D Holder du forresten til på SM(SnartMamma)?

Ønsker deg masse lykke til videre, og kos deg messe med spiren i magen!

Kos og klem fra Sessa og lille-Frø 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :D

Vil gratulere deg med spiren, og ønske deg lykke til med svangeskapet!!

Forhåpentligvis følger jeg snart etter!!.... :D

vil også ha en liten liebe043.gif

lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en liten minifeiring, for nå har det gått enda en uke! Nå er jeg i uke åtte! Gleder meg til hver nye uke, og er hele tiden spent på om jeg oppdager noen forandringer. :P:P

I dag får vi besøk av et vennepar som fikk en liten for snart to måneder siden. De vet ingenting enda, og det kan bli utfordrende nok å ikke avsløre det riktig enda. Jeg synes jeg skylder familien min å fortelle dem det først. Dette venneparet er de første i venneflokken som har fått barn så de føler seg litt alene. Derfor har de hintet til oss og lurer fælt på når vi har tenkt til å sette igang! De skulle bare visst....

Det er vel på tide å bestille den første legetimen snart.... Håper jeg slipper å vente så lenge nå som ferien begynner og alt. Tenkte jeg skulle vente med å fortelle det til alle etter at jeg har vært hos legen. Da vet jeg at det virkelig er sant! Få en skikkelig bekreftelse på at alt er som det skal.

Vi gruer oss litt til å fortelle det til moren hans, for der kommer det til å bli snørr og tårer til den store gullmedaljen! Tenkte jeg skulle overlate den jobben til han...., så kan jeg komme på banen litt senere.

Hm, kanskje jeg skal bestille den legetimen allerede i dag...?

Jeg lover å komme innom alle dagbøkene deres snart. Det har bare vært så mye akkurat nå. Skal ta en skikkelig runde i helgen. Det er jo gøy å følge med på hva som skjer med alle sammen!

Obs! Nå begynner jobben! :sjokk::sjokk:

Klem Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Helene! :)

Jeg syntes også det er vanskelig å ikke fortelle det til noen. De eneste som vet noe er mamma og pappa, svigermor, søsteren min og 3 gode venninder! Ellers så er det ingen andre som vet noe. Jeg vil vente til jeg har kommet meg over 12 uker, bare for å være helt sikker. Men da skal jeg virkelig skrike det ut til hele verden!!! :D :D

Syntes du skal bestille deg legetime nå for det kan fort blir lang ventetid nå som det er sommer og alle skal ha ferie. Kjekt å ha første legetime før uke 12 hvert fall. Du sa noe om at du var 8 uker på vei og da går tiden fort. Det er bare 4 uker til du har nådd grensa!! :P

Håper du hadde en fin dag på jobb! :)

Klem fra Lille Håp(9+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått bestilt meg en legetime. fastlegen min er mann, så jeg ba om å få lov til å bruke en kvinne istedet denne gangen. Har ikke noe voldsomt behov for å brette ut underlivet mitt for en frmmed mann! Så¨da skal jeg til min første legekontroll den fjerde juli. Da er jeg 9+1 på vei. Det blir spennende!

Vi har vel bestemt oss sånn nogenlunde for å fortelle det etter at jeg har vært på legekontroll. Da er det skikkelig bekreftet. Føler at vi har levd et skikkelig dobbeltspill en liten stund!

Vi har jo et vennepar som fikk en liten en for to måneder siden. De har hele tiden hintet om at vi skulle sette igang, så ikke de var de eneste med barn i vennegjengen. Vi hadde dem til middag her denne uken, og praten sklir naturlig over på barn. Det var ikke bare lett å holde tett. :roll::roll:

Jeg er ikke like på topp som jeg har vært så langt. Denne uken har jeg begynt å føle meg uvel til tider. Egentlig ganske vanskelig å forklare. Har ikke kastet opp enda, men fordøyelsessystemet mitt er helt sprøtt! :tunge1: Blir ekkel i magen akkurat som om jeg skulle hatt diare. Bortsett fra at det kommer ikke noe. Skikkelig guffent. I tillegg kjennes det ut som om jeg skal ha mensen hele tiden. Blir øm og løs i korsryggen. Men, men jeg må vel regne med å merke noe! :wink:

Av og til blir jeg litt usikker, for her inne virker det som om alle bobler av lykke hele tiden fordi de er gravide. Jeg er så klart glad for at vi skal få barn, men jeg savner den boblende følelsen. Er det flere som føler det slik, eller lever dere i en kostant lykkerus alle sammen?

I går var jeg i bokhandelen og kjøpte en navnebok. Fant mange fine guttenavn, men det bar ikke like lett med jentenavn. det tyder kanskje på at det er en gutt vi skal få? I tillegg hadde de mange søte bøker til å lime inn bilder og til å skrive om de første store opplevelsene. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte med meg en, men jeg er litt forsiktig med å kjøpe noe før vi har kommet oss over den magiske grensen. Da skal alle sparepengene gå til små plagg, leker, utstyr osv! :P:P

Det gleder jeg meg til!

Gleder meg også til å få ut nyheten. Slik at alle vet hva jeg tenker på om dagen.

Så! Nå skal jeg vandre litt rundt i dagbøkene her og kikke litt. Det er mange jeg ikke har fått kikket på enda. En kan jo sitte i timesvis og fremdeles ha masse igjen!

Fortsatt god helg alle magedamer og prøvere!

Klem Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Heisann ,nå har jeg endelig fått sulla meg til å lese dagboken din...

Det første jeg må si er vel

GRATULERER MED DE 2 BLÅ!!

Jammen er du heldig! Full klaff såpass fort og greier, da...

Uvant for deg kanskje, at du plutselig fikk litt ubehag? Men det er vel som noen sier, heller at "jeg" har litt ubehag enn at den lille har det! Det er vel det viktigste, eller hur?

Jeg tror nok ikke at alle har den boblende følelsen som du nevnte i siste oppdatering. Det er nok mange som kanskje har det med en gang de oppdager det, men jeg kan ikke tro at alle fortsetter å boble slik når ubehagene begynner å dukke opp? Men hva vet vel jeg? Jeg har jo aldri vært gravid før... Bare gleder meg til å bli det..

Det skal bli spennende og få med seg fortsettelsen etterhvert hos deg. Lykke til på den legetimen du har snart, da!

Kos deg masse!! ....så håper jeg at jeg kanskje allerede er kommet etter.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er ikke så veldig lett å holde skjult for omverdenen at man går å bærer på et lite frø, nei. Vi har fortalt det til våre foreldre og søsken, ellers så har jeg sagt til mamma at hun fikk vente med å fortelle det til kommende oldemor og div til det har gått en stund. For når min bestemor vet det så vet resten av bygda det og.

Det er vel ikke alle som har den boblende lykke følelsen hele tiden. Jeg er veldig glad for at vi skal ha en til, men så kommer det snikende tanker om hvordan det skal gå. Kommer det til å bli veldig slitsomt med 2 barn!?!. Den første er kommet i den berømte trassalderen og kan være veldig krevende til tider. Hvordan blir det da med 2 barn, kommer storesøster til å bli sjalu og så videre og videre.

Men det går vel sikkert bra får jeg tro.

Det blir spennende å høre hvordan det går på din første legetime.

Lykke til

KLem fra

Cobra 9+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helene! :D

Vil takke deg for kjempekoselig hilsen i dagboken min!!..varmet skikkelig!!!..kjekt at du tok deg tid til å lese den, er jo begynt å bli temmelig lang den nå.. :rodme:

klem fra ei som følger med på deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Puh! De to siste ukene har jeg vært helt tømt for energi, og ikke engang orket tanken på å skrive i dagboken min. Etter jobb har jeg bare sovnet på sofaen hver eneste kveld.

Var på legekontroll den fjerde juli. Alt gikk bra, men det var jo nesten bare blodprøver og utfylling av skjeaer. Så kjempespennende var det jo ikke. Skal tilbake første august før legen min skal på ferie. Det er fint å vite at det er noen som passer litt på deg. Det er jo rimelig tett oppfølging.

Planen var at vi skulle ha et skikkelig raid søndagen etter legekontrollen. Da skulle vi besøke failiene våre i tur og orden, og fortelle den store nyheten. Den planen gikk i vasken for jeg var bare sliten, trøtt og lei og følte meg ikke i det rette humøret til å fortelle en så god nyhet. Tror samboeren min ble skikkelig skuffet for han hadde gledet seg så fælt. I midten av denne uken begynte heldigvis den verste trøttheten å gi seg, så da benyttet jeg sjansen med det samme og hadde en skikkelig ringerunde. tror de fleste ble litt overrasket, men alle ble glade for nyheten. Moren til samboeren min klarte ikke å si noe da han ringte. Hun bare gråt! Hun har gått og gledet seg til dette i lang tid. :lol::lol:

På fredag var vi på kino og så Spider-Man, den kan forresten anbefales på det sterkeste. Filmen var kjempebra, men jeg fikk et lite stikk i magen og fikk litt angst. Fikk nesten en følelse av at løpet er kjørt. Nå er virkelig ungdomstiden min over. Skal jeg aldri igjen være ung og fri og nyforelsket? Det er nemlig en så vanvittig spennende og kriblende følelse. Jeg skal ikke klage. Jeg har en kjempeflott kjæreste og det er han jeg vil ha. Klart jeg får kanskje ikke oppleve å være helt nyforelsket igjen, men jeg får mye annet istedet. Det er jo sånn livet er. Man gir slipp på en alder med sin sjarm og går over i en ny med andre verdier istedet. Det var bare en scene i denne filmen som fikk meg til å få litt panikk et lite øyeblikk. Hva er det jeg har begitt meg innpå? Har jeg kastet meg utpå dypt vann uten å vite hva konsekvensene er? Uansett hvordan det går så er livet mitt forandret for alltid, og tiden kan ikke skrus tilbake. Det er en ganske skremmende tanke!

Nå var det mye negative tanker her gitt! Jeg kan ihvertfall fryde meg over at jeg begynner å komme i litt bedre form, og at jeg har fått apetitten tilbake. Jeg har aldri noen gang mistet apetitten før: Det har vært en underlig opplevelse! Jeg er jo egentlig et matvrak!

Nå skal jeg ringe venninnnen min og fortelle henne den gode nyheten. Hun kommer til å bli helt i hundre! Er nok den som kommer til å glede seg aller mest. :lol::lol:

Ha en fortsatt fortreffelig søndag!

klem Helene Hareføken 10+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff, denne dagboken min blir jammen forsømt! :-?

Har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har tid eller overskudd til å skrive i min egen eller andres dagbok. De har nemlig kuttet internett-tilgangen vår på jobben. Og når jeg har sittet foran en skjerm på jobben hele dagen, frister det ikke alltid like mye å skru på min gamle Mac.

For meg er det lyse tider om dagen. :P

Jeg er så godt som symptomfri og har det egentlig ganske flott! Det eneste jeg merker noe på er at jeg har struttende brystvorter... Gutta kan tolke det som de vil. Enten går jeg konstant rundt og fryser eller er konstant opphisset.... he, he.. :oops: :oops:

Tidligere trodde man at tennene ble dårligere av at man var gravid, men dette er det visstnok ikke noe grunnlag for å tro lenger. Tror jeg har min teori på det der. Det er kanskje ikke direkte fordi man er gravid, men i mitt tilfelle så er det sånn at jeg holder på å kaste opp hver gang jeg putter en tannbørste i munnen. Det sier seg selv at når tårene spretter og magen vrenger seg, så går den tannpussen rimelig kjapt!

Nå har jeg bare begynt å vente på at det skal dukke opp en liten mage. Kan ikke se noe enda, og jeg kan heller ikke merke noe som helst på klærne. Samboeren min begynner nesten å lure på om det hele er falsk alarm.... :P

Vi prøvde å ta en liten titt i går. Lå på ryggen mens han studerte magen nøye... og han syntes faktisk det kunne se ut som jeg var litt "hoven" rett over skambenet. ikke mye å skryte av, men det er en start ihvertfall!

Nå skal jeg tralle videre og kikke litt på dere andre magedamer!

Skulle gjerne ha vært innom og skrevet hilsen til dere hver eneste dag....

Klem Helene Harefrøken :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt sur!

Jeg tror nemlig at jeg har sittet her i snart to timer og lagt inn en haug med innlegg, og så har ikke et eneste ett av dem kommet inn!!!

GRRRRRRRR!!!!! :sjokk::sjokk::sjokk: :x :x :x :x

Hvis det er noen som har fått hilsen i dagboken sin idag den 30.07.02. så har det kanskje gått riktig for seg allikevel, men jeg lurer på om Mac'en min ikke er helt med!

Helene Harefrøken, ikke like blid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å jo da du kan være like blidd :D . jeg fikk en koselig oppmuntrende hilsen det hjalp masse.

Du har nok helt rett jeg kommer til og grine av glede den dag jeg ser 2 blå, men blir nok litt redd jeg også som sikkert du er.......

Men for tiden er jeg ganske frostrert lurer på om jeg kan bli gravid...er det jeg eller mannen det er noe gale me eller har vi bare ikke truffet.

TUSEN TAKK FOR OPPMUNTRINGEN, DET HJALP PÅ HUMØRET I DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en veldig koselig hilsen i fra deg! :D Takker! :D

Er du mange uker på vei nå? Du har vel kommet over i andre trimester nå, ja? Det er jo den deiligste tiden av svangerskapet! :) Det er nå du skal tillate deg selv å skjemme deg bort, og storkose deg frem til den tiden du bare er stor og tung... :blunke:

Kos deg!!! Klem fra -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg frøken!!!

Skal si du fikk tatt et aldri så lite raid på dagboksidene her i går!! :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

Får ta noen skippertak innimellom når du ikke har tillgang på jobben. Så kjipt gjort av jobben din....det er vel på jobben mange av oss andre finner tid til å skrive litt.... :oops:

Nå er det ikke lenge før vi skal ha litt ferie. For deg er det jo bare to dager igjen på jobb...inkludert denne dagen. Heldiggris. Jeg skal jobbe ut uken og halvannen dag i begynnelsen av neste uke. Så blir det hyttetur på oss. Det blir morro. Skal bli godt å få slappet av litt. Blir vel mye baby og mage prat er jeg redd....hehe :ler: Men det skal bli kjempe kos. Både sambo og jeg gleder oss til det.

Da er det ikke lenge til vi sees. Inntil da så holder vi vel kontakten på både mail og sms tenker jeg...! :wink:

Ha det bra så lenge.

Klemmer fra

Lille nurket 5+0 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Jammen godt at det ble noe av alle innleggene!

Gjorde en kjempeinnsats i går...... syntes jeg selv da...! :P:P

Har en maskin som ikke oppdaterer automatisk slik at jeg bare fikk opp alle innleggene som ble skrevet før 23 juli, og det er jo en aldri så liten stund siden da....

Det stemmer at jeg er inne i andre trimester, om ikke veldig snart. Går litt i surr i alle de forskjellige oppdelingene. Jeg er ihvertfall i uke 13, og begynner sånn smått å kjenne at det begynner å vokse noe frem bak skambenet. Ikke store greiene. Klærne mine passer like ypperlig og jeg veier faktisk 1,5 kilo mindre enn da jeg ble gravid.... Har ikke hatt noe lyst på mat i det hele tatt!

Det begynner heldigvis å gå over. Nå er det bare om morgenen jeg ikke har lyst på mat.

Ihvertfall, godt å høre at dere fikk innleggene mine. Jeg ble kjempeskuffet da jeg trodde ingen av dere fikk dem :cry: :cry: :cry:

Nå skal jeg kikke innom dere igjen!

Klem Helene Harefrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...