Gå til innhold

hva tenker dere om "godt voksne" som jobber på dagligvarebutikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen må jo "holde fortet" mellom alle studentene som bare titter innom iløpet av studiene.

Det er faktisk noen som synes det er heilt greit å sitte i kassen og arbeide i butikken, og da har ikke min mening noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tanker er helt andre steder når jeg er i butikken.

"Hmm, trenger jeg paprika til middagen? Har jeg paprika? Ja, jeg tror jeg har. Hmmm, kanskje jeg skulle kjøpe en for sikkerhetsskyld. Kanskje en liten sjokolade også? Nei nei, be strong. Ikke usunt i dag! Må bare klare meg forbi godishylla så skal det nok gå bra. Hei vent, jeg skal jo trene i morgen. En liten sjokolade da. OK. Shitt, jeg er fri for kaffe! Hvor er kortet mitt? Har jeg det i lomma eller i veska? Gud så flaut det blir å betale om kortet plutselig ikke skulle fungere. Jeg har jo penger på kortet. Men tenk om brikken er ødelagt. Neida, det er den sikkert ikke......"

:fnise: Dette var som skrevet ut av mitt hode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes faktisk folk som foretrekker å jobbe i butikk fremfor noe annet. Er ikke alle som er opptatt og status og er villige til å ha en jobb som er bedre betalt og med så mye ansvar at de ikke får sove på natta.



Anonymous poster hash: 13076...bf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BrienneOfTarth

Tenker ingenting, men tenker at folk er snobbete hvis de mener at det ikke er en skikkelig jobb for voksne.

Ikke alle kan ha mastergrader osv. Noen vil og noen må faktisk ta de jobbene også, og de er jo like verdifulle som alle andre jobber.

Ser jo mange voksne mennesker på butikken og jeg ser på det som naturlig at det er noen som blir og trives med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut. Har en stemor som jobber 50% på Rema 1000. Skammelig, heldigvis ser det ut til at hun slutter, da pappa også synes det er flaut. Anonymous poster hash: 5cb24...a37

Hadde blitt mer flau over de holdningene du og faren din har jeg... Er det mulig? Flaut? Man trenger folk i disse yrkene også for at samfunnet skal gå rundt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt mer flau over de holdningene du og faren din har jeg... Er det mulig? Flaut? Man trenger folk i disse yrkene også for at samfunnet skal gå rundt.

Er ikke noen jobb for godt voksne. Hun burde ta utdanning og få en respektabel jobb, noe hun mest sannsynlig vil gjøre til neste år (altså begynne å studere).

Anonymous poster hash: 5cb24...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Tenker ingenting. Tenker derimot mitt om folk som har negative holdninger til at "godt voksne" jobber i matbutikker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt noen vil jobbe i butikken slik at snobber har et sted å kjøpe maten sin. Hadde tatt seg ut om ingen ville tømme søppel og kloakk, feie gater, vaske på sykehus, jobbet i butikk, jobbet på fabrikk etc.

Kjenner jeg er glad jeg ikke har vokst opp med holdningene til enkelte her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg jobber selv deltid i matbutikk, og for de av oss som ikke har mye ansvar utenom det å kun sitte i kassen er nok dette riktig. Alle jeg kjenner hos oss som jobber fulltid (eller nesten fulltid) har derimot noe ansvar utenom. Oppgjør skal tas - både kassernes oppgjør, men også en rekke ulike typer regnskap. Det skal bestilles veksel, materiell, flakslodd, kuponger, dill-dall til kontoret, kasseruller med papir. Plutselig blir to stykker syke en dag og man må stresse med å finne nye. Det er mye fiksing/ordning/sortering osv som foregår "bak på kontoret". Poenget er bare at også for de som er godt voksne og som ender opp med å jobbe i en butikk hele livet, så kan arbeidsdagene være fulle av variasjon + man kan ha en type stilling som gjør at en faktisk ikke alltid kan bare "glemme" jobben når man er ferdig for dagen. Hos oss er det f.eks en person som har ansvar for et visst type regnskap, og om hun blir syk er det ikke noen andre som kan det 100% = hun må ta det igjen når hun kommer tilbake i tillegg til å løpe frem og tilbake mellom kassene.

Anonymous poster hash: 31489...aba

Ting du nevner her er for meg ikke like psykisk slitsomt som å bekymre seg over ting som har med andre mennesker å gjøre. Selvsagt blir man stresset når man har mye å tenke på i en butikkjobb og jeg har jobbet flere steder der jeg har hatt ansvar for både oppgjør, varebestilling, utpakking, innregistrering av varer og prising. Pluss vareplassering og selvsagt konkurransen om å stadig overgå hverandre (og andre avdelinger) i salg. Jeg har til og med jobbet på en kiosk der man var alene på jobb og hadde ansvar for kiosk, ølutsalg, gatekjøkken, post i butikk og bensinsalg samtidig. Dette fremstår for meg likevel litt piece of cake i forhold til å jobbe med mennesker og ha ansvar for andres ve og vel. Det blir en helt annen type bekymringer og ansvar.

Men man er jo forskjellige og jeg mener selvsagt ikke at å jobbe i butikk o.l. er verdens enkleste jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig så tenker jeg absolutt ingenting, men om kassadamer som har jobbet på de butikkene jeg har handlet på i årevis tenker jeg: så deilig med et menneske som vet svaret på ting jeg spør om og ikke bare har jobben som mellomlanding.

Setter mer og mer pris på folk som virker rutinerte og dyktige i jobben sin og det er ofte disse " gamle traverne"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen jobb for godt voksne. Hun burde ta utdanning og få en respektabel jobb, noe hun mest sannsynlig vil gjøre til neste år (altså begynne å studere).

Anonymous poster hash: 5cb24...a37

Kan du gi eksempler på hva som er respektable jobber og ikke? Hva gjør at en butikkjobb ikke er en respektabel jobb etter din mening?

Hva med disse yrkene:

- Brannmann

- Søppeltømmer

- Renholder

- Revisor

- Fysioterapeut

- Førskolelærer

- Kantinemedarbeider

Personlig syns jeg omtrent alt utenom stripping (av lovlige yrker) er OK, men det er meg.

Anonymous poster hash: 74d18...a32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi eksempler på hva som er respektable jobber og ikke? Hva gjør at en butikkjobb ikke er en respektabel jobb etter din mening?

Hva med disse yrkene:

- Brannmann

- Søppeltømmer

- Renholder

- Revisor

- Fysioterapeut

- Førskolelærer

- Kantinemedarbeider

Personlig syns jeg omtrent alt utenom stripping (av lovlige yrker) er OK, men det er meg.

Anonymous poster hash: 74d18...a32

Du kan da ikke sammenligne brannmenn, fysioterapeuter og revisorer med søppeltømmere! Hallo!

Anonymous poster hash: 53fab...6a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har større tanker for disse menneskene enn jenter som sitter hjemme og ikke gjør en dritt, men som får penger i bøtter og spann fra NAV fordi de har fått barn i tidlig alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke sammenligne brannmenn, fysioterapeuter og revisorer med søppeltømmere! Hallo!

Anonymous poster hash: 53fab...6a5

En vakker dag kommer det snobberiet ditt til å få seg en aldri så liten knekk.

Anonymous poster hash: 9532e...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg ser godt voksne folk bak kassen på Rimi her jeg bor, bor i hovedstaden. Men det er jo en helt vanlig jobb, jeg ser ikke ned på noen uansett hva de jobber med (så lenge det er lovlig). Jeg tenker egentlig ikke så mye over det, men det er ikke vanlig og jeg synes det var litt rart, med det mener jeg uvant. Godt voksne mennesker har da "ordentlige" jobber.

TS

Anonymous poster hash: 4bc29...951

Jeg tenker ikke over alderen på de som jobber i butikk, men jeg setter pris på at de er hyggelige og at de kan jobben sin. Derimot tenker jeg en del om en person som ikke syns at butikkjobb er en "ordentlig" jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker:

" Skal jeg ha 4 eller 5 poser? Hmm... Tar 5 "



Anonymous poster hash: 2559d...2b3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...