Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi begynte med tynn grøt på 4 mnd dagen. Hun hatet det! Men vi prøver litt hver dag. I dag gikk det bedre. Veldig gøy å kunne gi litt mat. Begynner å bli litt leibdenne ammingen... Det er utrolig koselig, men ikke 15 ganger i døgnet!

Vesla knakk rullekoden her om dagen! Veldig morro! Og hele 2 mnd tidligere ute enn storebror! Hun er mye nettere og mykere i kroppen enn han var, så sikkert derfor. Aner ikke når hun ble så stor. Tida kan gjerne stoppe litt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja takk til en pauseknapp! Det er verdens største klisje å si det, men tida går så fort! Neste helg er lille babyen min et halvt år.. 

Synes det er så morro å se vesla smake på mat, hun gaper så ivrig og når hun får noe annet enn grøt lager hun den søte grimasen! Ser ut som det smaker helt grusomt  :fnise:  Men så smatter hun og gaper igjen, tydelig at det var godt allikevel :)

Endret av Bringebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda M: Ruller hun både fra rygg til mage og fra mage til rygg? 

Her snur hun seg fra mage til rygg, men ikke tilbake.. Men så vil hun helst ligge på magen på strake armer, skjønner ikke hvordan hun klarer, det må jo være tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snur hun seg fra mage til rygg, men ikke tilbake.. Men så vil hun helst ligge på magen på strake armer, skjønner ikke hvordan hun klarer, det må jo være tungt.

Hun ruller fra rygg til mage, men ikke mage til rygg. Iallefall ikke frivillig ;) Det hender hun velter tilbake hvis hun løfter hodet ekstra høyt. Hun har også hatt en tendens til å ligge å "fly" litt på magen. Men det begynner å komme seg heldigvis. Må jo være fryktelig slitsomt å ligge sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini begynte å snu seg fra mage til rygg for en uke siden ca. Snudd seg fra rygg til mage i 2 mnd eller noe(?). Det ble skikkelig travelt nå, han klarer å rulle overraskende langt vekk fra der vi la han ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med tynn grøt på 4 mnd dagen. Hun hatet det! Men vi prøver litt hver dag. I dag gikk det bedre. Veldig gøy å kunne gi litt mat. Begynner å bli litt leibdenne ammingen... Det er utrolig koselig, men ikke 15 ganger i døgnet!

Vesla knakk rullekoden her om dagen! Veldig morro! Og hele 2 mnd tidligere ute enn storebror! Hun er mye nettere og mykere i kroppen enn han var, så sikkert derfor. Aner ikke når hun ble så stor. Tida kan gjerne stoppe litt nå!

Tipper det er lettere for lette babyer å rulle, ja. Både vesla og storebror har vært nette og tidlig ute med rulling.

Her rulles det bare far rygg til mage foreløpig, samt noen forsøk på å komme opp på alle fire. Innimellom velter hun tilbake på rygg da :ler:

Brødskive er stas her. Grøten er hun temmelig likegyldig til, men brødskive går ned på høykant. Et tegn på at jeg bør få bakt litt til henne, gitt. Alt for mye salt i kjøpebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morro med rulling :) håper hun knekker koden for å snu seg fra mage til rygg snart, da blir det vel andre tider!

Dere som gir brødskive, har babyene fått tenner? Hvor store biter gir dere? Hva slags brød? Har dere noe på? Ser jeg er litt pysete på å gi mat som ikke er mos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig bare brødet, Bringebær. Fingerneglstore biter, men hun er jo helt nybegynner. Så fort hun får litt bedre motorikk kan hun gnage på en skive selv. Gommene er harde nok, tenner trengs ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig bare brødet, Bringebær. Fingerneglstore biter, men hun er jo helt nybegynner. Så fort hun får litt bedre motorikk kan hun gnage på en skive selv. Gommene er harde nok, tenner trengs ikke ;)

Er du ikke redd hun skal sette i halsen? Ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd hun skal sette i halsen? Ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig.

Hun har jo brekningsrefleks. Til å begynne med gir jeg bare bittesmå biter, sånn at hun lærer seg å spise. Men så lenge man passer på at de sitter oppreist og at maten er myk, klarer de å styre med spising selv.

Men jeg har frisket opp på hva man gjør om ungene setter i halsen uansett. Det burde alle med barn gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo brekningsrefleks. Til å begynne med gir jeg bare bittesmå biter, sånn at hun lærer seg å spise. Men så lenge man passer på at de sitter oppreist og at maten er myk, klarer de å styre med spising selv.

Men jeg har frisket opp på hva man gjør om ungene setter i halsen uansett. Det burde alle med barn gjøre.

Ok :) Jeg gleder meg til å prøve det her.

Har heldigvis førstehjelpskurs for sped- og småbarn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må vi prøve brød, spennende :) alle med barn burde hatt førstehjelpskurs, burde være obligatorisk.

Jeg putter bitene såvidt innenfor snuta, litt på siden. Da får hun til å tygge og svelge.

Ellers er sånne maispinner veldig fin spisetrening. De smelter jo i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Norge hadde en fin video om spebarn og det å sette ting i halsen på Facebook her om dagen.

Nå sitter jeg og ammer uten skjold for første gang. Lille sov så urolig så ville gi han litt mat. Fant ut etter at jeg hadde satt meg ned med han at jeg ikke hadde skjoldet i nærheten. Men innen mannen fikk hentet et til meg så tok lille puppen i halvsøvne som om det var det mest naturlige. Før har han jo ikke visst hva han skulle gjøre uten skjoldet på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere veldig nøye på aldersmerkingen på mat? Vesla her er 6 mnd på ei uke, er det ille om jeg gir henne mat som er fra 6 mnd? Har sånne mais og hirsepinner som er fra 6 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg begynner å bli litt stressa. Kanskje helt unødvendig, men jeg spør her.

Mini er nesten 6 mnd. Vi fullammer, han tar ikke flaske og er ikke så voldsomt interessert i fast føde. Jeg starter på jobb igjen midt i januar, men hva pokkern gjør jeg egentlig med amminga da?

Jeg har jo rett på ammefri, men per nå kan han fint spise typ en gang i timen ca hele dagen, i tillegg til at jeg 1)bor 25 min fra jobben, og vi har en bil 2)er lærer, så det er ikke si lett å tilrettelegge ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på også Porcelain. Har samme yrke og dobbelt så lang reisevei. Nå starter ikke jeg på jobb før lille er 10 mnd, men håper jo jeg ammer fremdeles da. Ikke bare å reise tidligere hjem med det yrket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på også Porcelain. Har samme yrke og dobbelt så lang reisevei. Nå starter ikke jeg på jobb før lille er 10 mnd, men håper jo jeg ammer fremdeles da. Ikke bare å reise tidligere hjem med det yrket..

Nei, ammefri fører jo egentlig bare til mer arbeid! Jeg så for meg at jeg kunne pumpe mens jeg leste stiler eller noe, men han nekter jo flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...