graving Skrevet 22. oktober 2015 #6161 Del Skrevet 22. oktober 2015 Liker beskrivelsen av bleiene, Nautika! her gikk det omvendt, fra tynn yoghurt til tørr bæsj som ser ut som hundelort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 22. oktober 2015 #6162 Del Skrevet 22. oktober 2015 Liker beskrivelsen av bleiene, Nautika! her gikk det omvendt, fra tynn yoghurt til tørr bæsj som ser ut som hundelort Hva slags mat har dere gitt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 22. oktober 2015 #6163 Del Skrevet 22. oktober 2015 Vi har all mulig slags bæsj her. Vannete med klumper, rømmeaktig, blå (blåbærbæsj), hundelorten og en god miks av alt samtidig. Lille vil bare ha tykk grøt og da blir bæsjen mer hard. Hvis han ikke får sviskemos samtidig. Det er kun i slike tråder det er normalt å diskutere bæsj Er det noen som har testet ut (eller skal) baby led weaning? Altså at man ikke gir mat med skje eller moser det, men bare gir biter som ungen kan tygge og suge på. Lille her brekker seg så fælt når han spiser med skje, så lurer på å teste ut den metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. oktober 2015 #6164 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tyr til BLW, Hvitløk. Det funket strålende med storebror og det ser ut til at vesla takler litt konsistens bedre enn mos enn så lenge. Grøten må være tykk hvis den skal ned, alt flytende blir dyttet ut. Enn så lenge får hun bare smuler av ting, men så er hun bare fire måneder og. Storebror spiste selv fra rundt 5/6 måneder, så det går fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. oktober 2015 #6165 Del Skrevet 22. oktober 2015 Grunnen til at de brekker seg fort, er at brekningsrefleksen ligger omtrent midt på tunga. Å måke inn en skje vil etterhvert flytte den refleksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 22. oktober 2015 #6166 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvordan fungerer den metoden der de spiser selv? Skjønner jo med gulrot og slike ting de kan få i store biter, men grøt eller myk mat (avocado)? Da jeg ga min mat så ventet jeg alltid til hun gapte. La skjeen helt ytterst ved munnen slik at hun selv kunne styre litt. Her går og gikk alt ned da glupsk baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 22. oktober 2015 #6167 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hva slags mat har dere gitt da? Grøt, sviskemos, banan, avocado. Sviskemosen setter fart på magen da. I forhold til BLW, moser dere bare maten med gaffel da og lar dem spise med hendene? Gulerot klarer de jo ikke å få ned med mindre den er most? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. oktober 2015 #6168 Del Skrevet 22. oktober 2015 BLW....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 22. oktober 2015 #6169 Del Skrevet 22. oktober 2015 Baby led weaning eller babystyrt mattilvenning på norsk. Kan lese litt om det hos ammehjelpen: https://ammehjelpen.no/artikkel/75/Fast-fode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. oktober 2015 #6170 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Takk Lille her er fire mnd om et par dager, men jeg tenker å fullamme en stund til. Han går så godt opp i vekt og viser ingen tegn til sult så langt. Ammer ikke oftere enn før, heller ikke på natta. Jeg syns egentlig jeg ammer sjeldnere enn for en måned siden. Syns dere jeg da bør gi smaksprøver allikevel? Syns liksom alle begynner med grøt o.l. når barnet er fire mnd. I barselgruppa mi er jeg den eneste som ikke har gitt noe annet enn morsmelk, og det er flere unger der som er yngre enn min... Endret 22. oktober 2015 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 22. oktober 2015 #6171 Del Skrevet 22. oktober 2015 Her er han 5 måneder på tirsdag og han har ikke fått noe annet enn morsmelk ennå. Så lenge ammingen fungerer og han går opp i vekt ser jeg ingen grunn til å innføre fast føde nå. Har lest en del forskning og det jeg har konkludert med er at man med fordel kan utsette innføringen av annen mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 22. oktober 2015 #6172 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Vi begynte for noen få dager siden, Bebido blir seks måneder ( ) til mandag. HS har mast siden han var fire måneder, men har stått på mitt og ville vente så lenge som mulig. Skjønner egentlig ikke hvorfor man er så ivrige med å gi fast føde til babyer når de er så små, iallefall ikke så lenge barnet går tilfredsstillende opp i vekt. Det er vel beviselig best for fordøyelsessystemet å vente litt lengre. Endret 22. oktober 2015 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 22. oktober 2015 #6173 Del Skrevet 22. oktober 2015 Vi har gitt smaksprøver litt sporadisk, og han har ikke reagert noe negativt på det. Jeg vil fullamme lengst mulig egentlig, men syns det var greit å komme i gang med litt smaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 23. oktober 2015 #6174 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Og jeg ser ikke poenget i å vente med smaksprøver når baby åpenbart er kjempe interessert og ikke får magevondt Her spiser lillebror stort sett det vi spiser nå. Poteter, rotgrønnsaker, fisk, brød med leverpostei etc. Han koser seg glugg ihjel. Men jeg fullammer jo praktisk talt enda også Endret 23. oktober 2015 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 23. oktober 2015 #6175 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er jo delte meninger på akkurat det da. Forskning konkluderer ulikt på hva som er "det beste", og det er jo snakk om å endre retningslinjene. Uansett så er det jo opp til hver enkelt sin baby. Min virket mer sulten og interessert i mat. Jeg syns også det er kjekt at han kan smake ting og at faren kan ta mer del i matingen. grøt er dagens store høydepunkt for lille :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. oktober 2015 #6176 Del Skrevet 23. oktober 2015 Grøt, sviskemos, banan, avocado. Sviskemosen setter fart på magen da. I forhold til BLW, moser dere bare maten med gaffel da og lar dem spise med hendene? Gulerot klarer de jo ikke å få ned med mindre den er most? Jeg ga mos på skje ved siden av med storebror, men det meste som kunne spises i biter ble mykkokt og servert til håndspising. Han ble kjapt helt rå på finmotorikken! På helsestasjonen her oppgir de dårlig vektoppgang, mme eller stor interesse for mat fra baby som indikasjoner på at det er dags for å begynne med mat. I vårt tilfelle er det dårlig vektoppgang og laber melkeproduksjon. Er visst vanlig at de som mister mye blod sliter med å opprettholde produksjonen utover. Kjekt å vite hvorfor, fremdeles like frustrerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 23. oktober 2015 #6177 Del Skrevet 23. oktober 2015 Vi begynte med grøt og smaksprøver pga dårlig vektoppgang, og lille sin vekt har skutt i været etter det. Så tydelig at han trengte litt ekstra I dag fikk han styre skjeen under grøtmåltidet. Han elsket det! Alt grøten forsvant fra bollen, en del havnet på gulvet, men det at han fikk styre skjeen selv gjorde at han ikke brakk seg og dermed ville ha mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 23. oktober 2015 #6178 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er jo delte meninger på akkurat det da. Forskning konkluderer ulikt på hva som er "det beste", og det er jo snakk om å endre retningslinjene. Uansett så er det jo opp til hver enkelt sin baby. Min virket mer sulten og interessert i mat. Jeg syns også det er kjekt at han kan smake ting og at faren kan ta mer del i matingen. grøt er dagens store høydepunkt for lille :D Nei, det er ikke snakk om det. Retningslinjene ble gjennomgått i år og de ble ikke endret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 23. oktober 2015 #6179 Del Skrevet 23. oktober 2015 Vi begynte med grøt og smaksprøver pga dårlig vektoppgang, og lille sin vekt har skutt i været etter det. Så tydelig at han trengte litt ekstra I dag fikk han styre skjeen under grøtmåltidet. Han elsket det! Alt grøten forsvant fra bollen, en del havnet på gulvet, men det at han fikk styre skjeen selv gjorde at han ikke brakk seg og dermed ville ha mer Moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 24. oktober 2015 #6180 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Nori: Det ble ikke endret, men det er uenighet i forskningen. Edit: glemte å sitere Endret 24. oktober 2015 av LindaM 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå