Gjest Nori Skrevet 18. september 2015 #5921 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg har ingen tro på at dette såkalte smaksvinduet er så avgjørende for å være ærlig. Her har jeg ingen planer om innføring av fast føde ennå, vil drøye det så lenge jeg kan. Jeg gruer meg faktisk litt til han skal spise annen mat jeg, i motsetning til de fleste andre har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 18. september 2015 #5922 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg har ingen tro på at dette såkalte smaksvinduet er så avgjørende for å være ærlig. Her har jeg ingen planer om innføring av fast føde ennå, vil drøye det så lenge jeg kan. Jeg gruer meg faktisk litt til han skal spise annen mat jeg, i motsetning til de fleste andre har jeg inntrykk av. Jeg tror jeg drøyer det litt jeg også, kanskje til 5 eller 6 mnd. Jeg vil nyte litt lenger at vi faktisk har fått ammingen på plass, den slet vi jo med helt til hun var 2 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 18. september 2015 #5923 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg tror jeg drøyer det litt jeg også, kanskje til 5 eller 6 mnd. Jeg vil nyte litt lenger at vi faktisk har fått ammingen på plass, den slet vi jo med helt til hun var 2 måneder. Ja, det forstår jeg veldig godt. Du som har kjempet sånn for ammingen. Det er klart, om morsmelk ikke er nok og vektoppgangen svikter eller om han begynner å vise stor interesse for maten vi spiser, så kommer vi nok til å innføre mat tidligere. Men jeg håper på å kunne fullamme i minst 5 måneder, helst 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 18. september 2015 #5924 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg koste meg mye mer med ammingen første gangen. Denne gangen gleder jeg meg veldig til å delamme. Hverdagen er så mye mer hektisk. Vi koser oss under ammestunden såklart, men det blir godt å kunne pakke med en brødskive på tur i stedet for å måtte dra frem puppen i tide og utide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 18. september 2015 #5925 Del Skrevet 18. september 2015 Forresten, min lille har begynt å bite i puppen. Han har ingen tenner, men det gjør allikevel vondt. Han slipper knoppen, trekker seg ut og klemmer helt tydelig og kontrollert gommene sammen. Jeg sier au, stikker en finger inn i munnviken hans og kobler han av, da pleier han å le. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få plukket av han det så fort som mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 18. september 2015 #5926 Del Skrevet 18. september 2015 Forresten, min lille har begynt å bite i puppen. Han har ingen tenner, men det gjør allikevel vondt. Han slipper knoppen, trekker seg ut og klemmer helt tydelig og kontrollert gommene sammen. Jeg sier au, stikker en finger inn i munnviken hans og kobler han av, da pleier han å le. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få plukket av han det så fort som mulig? Min gjorde dette en periode også, men så ga det seg.. Var ikke noe godt nei! Mener jeg leste på ammehjelpen at de kan "bite" for å stoppe melkestrømmen hvis det kommer mye. Men jeg fikk aldri det til å stemme siden min gjorde det ofte helt på slutten av måltidet, og da er det jo ikke akkurat sånn at melken fosser ut.. Så jeg ble aldri helt klok på det. Lenge siden han har gjort det nå iallefall. Men her en dag kløp han meg i brystvorta. Det var vondt det, de er ganske sterke i klypa disse små:-p Jeg sa "auauauau" også bynte han å gråte stakkars.. skremte han sikkert litt:-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 18. september 2015 #5927 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg måtte begynne med fast føde ved 5 mnd sist fordi vesla ikke gikk opp i vekt. Denne gangen blir det det samme, og nå fullammer jeg ikke uansett. Også er de i ferd med å endre anbefalingene om fullamming til 6 mnd pga at babyen blir tom for noen vitaminer som de ikke får gjennom melka (b12 tror jeg.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 18. september 2015 #5928 Del Skrevet 18. september 2015 http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-menneskekroppen-svangerskap-barn-og-ungdom/2013/11/dropp-fullamming-i-seks Står litt her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 18. september 2015 #5929 Del Skrevet 18. september 2015 http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-menneskekroppen-svangerskap-barn-og-ungdom/2013/11/dropp-fullamming-i-seks Står litt her. Interessant artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. september 2015 #5930 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg trenger noen tips her. De siste nettene har lillebror våknet lys våken 0400-0430. Han får mat, jeg tar ham ikke ut av rommet, det er helt mørkt her, men han sovner ikke igjen. Dette er en baby som gråter lite, så han greier å vekke seg selv skikkelig før han lager lyder og vekker meg. Nå ligger han og prater med seg selv og sparker av seg dyna, og holder alle våkne. Mannen kan jo legge seg andre steder, men jeg blir gal av dette. Jeg får jo ikke sove! På dagtid sover han så korte perioder at jeg ikke får sove da heller. Han legges rundt 20, og det har vi gjort en stund, så det er ingenting som skulle tilsi at han plutselig skal ha morgen 0400. Og står vi opp (noe jeg ikke vil, vil ikke signalisere at dette er ok) vekker vi de større ungene. Hva gjør jeg?? Holder ut, bare?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 19. september 2015 #5931 Del Skrevet 19. september 2015 Forresten, min lille har begynt å bite i puppen. Han har ingen tenner, men det gjør allikevel vondt. Han slipper knoppen, trekker seg ut og klemmer helt tydelig og kontrollert gommene sammen. Jeg sier au, stikker en finger inn i munnviken hans og kobler han av, da pleier han å le. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få plukket av han det så fort som mulig? Dette gjør min og, bare MED tenner. Han gliser og ler når jeg skvetter og tar bort puppen. Her har det blitt bedre etter at jeg har begynt å se på hele tiden mens han dier og sitte klar med fingeren for å koble han av ved det minste tegn til biting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 19. september 2015 #5932 Del Skrevet 19. september 2015 http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-menneskekroppen-svangerskap-barn-og-ungdom/2013/11/dropp-fullamming-i-seks Står litt her. De er ikke i ferd med å endre anbefalingen. Faktisk har de nylig gått igjennom ny forskning og kommet frem til at det ikke finnes belegg for å anbefale fullamming i kortere tid enn 6 måneder på friske barn som legger på seg nok. Den artikkelen du linker til der er tvilsom. Jeg leste studien. Den er gjennomført på kun 100 barn, som i tillegg var syke. Barna i studien var i gjennomsnitt 4 måneder gamle, at barn på den alderen ikke har voldsomt god motorisk utvikling er ikke akkurat overraskende. Og at de fort lærer nye ting er jo også å forvente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 19. september 2015 #5933 Del Skrevet 19. september 2015 Yvelia: Det er på slutten av måltidet det skjer her også. Eventuelt hvis jeg prøver å gi han og han ikke er spesielt interessert. Dorey: Huff, det må være ekstra vondt med tenner! Jeg bruker samme strategi som deg, følger med som en hauk og har fingeren klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 19. september 2015 #5934 Del Skrevet 19. september 2015 Oj Trampe, det hørtes ekstremt slitsomt ut. Har dessverre ingen råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 19. september 2015 #5935 Del Skrevet 19. september 2015 Når det gjelder fullamming i 4 eller 6 mnd tenker jeg at hvis babyen er mett og fornøyd med kun mm i 6 mnd er det jo supert for de som ønsker å kun amme så lenge. Men hvis babyen virker sulten og misfornøyd synes jeg at man skal innføre mer mat, og ikke tviholde på fullammingen for egen del. Det tror jeg både helsedirektoratet og de aller fleste mødre er enige i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 19. september 2015 #5936 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg ser faktisk heller ikke så frem til introduksjon av mat..det er sikkert preget av at da brast liksom håpet om fullamming. Har enda håpet om at jeg i det minste noen få dager kan kaste pumpa og bare gi bryst. I retrospekt hadde det vært utrolig mye enklere å bare gitt erstatning og droppet hele prøve-å-få-til-fullamming-prosjektet... Men jeg hadde nok likevel gjort det samme igjen Og dagens glad-nyhet: Bebido er nesten så god som frisk,så vi er klare for dåp I morra. Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. september 2015 #5937 Del Skrevet 19. september 2015 Androide: du har gjort det du kunne, det er faktisk mer enn bra nok! Av erfaring vet jeg at det blir en lettelse etterhvert når du kan gi litt fast føde og så amme ellers. Dessuten er det ganske gøy å se de små oppdage mat! Jeg gleder meg til vesla kan spise med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 19. september 2015 #5938 Del Skrevet 19. september 2015 Imponert over innsatsen din, Androide! Er litt ambivalent med tanke på å starte med annen mat. Vil ikke slutte med fullamming, men vil gjerne at mini skal få lov å prøve nye smaker. Kanskje han sover lengre enn 2-3 timer om natta også. Den siste måneden har mini av og til hatt en helt hysterisk gråt på kveldene. Da hjelper ingenting annet enn smokk (ikke pupp!) og holde han hardt inntil meg. Kun jeg som får roet han, hos pappaen blir det mer gråt. Han skriker så ille at det høres ut som om han blir torturert det er helt grusomt å høre på. Lurer på om det kommer når han blir veldig overtrøtt. Har skjedd tre ganger den siste måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. september 2015 #5939 Del Skrevet 19. september 2015 Hvitløk: sånn er Vesla når hun bikker over til overtrøtt. Smokk og hodet godt nedi armkroken, med babyteppet over hodet (men nesa fri). Da protesterer hun bare litt, ellers er det PRØVERDEREÅDREPEMEG?? Dritslitsomt, men this too shall pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 19. september 2015 #5940 Del Skrevet 19. september 2015 Når det gjelder fullamming i 4 eller 6 mnd tenker jeg at hvis babyen er mett og fornøyd med kun mm i 6 mnd er det jo supert for de som ønsker å kun amme så lenge. Men hvis babyen virker sulten og misfornøyd synes jeg at man skal innføre mer mat, og ikke tviholde på fullammingen for egen del. Det tror jeg både helsedirektoratet og de aller fleste mødre er enige i Selvfølgelig, men det er da ingen som sier at man skal tviholde på amming for sin egen del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå