Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Da har jeg i så fall mistet mer enn overskuddshåret, for hestehalen er kjempetynn nå.. :(

Kanskje jeg skal gi sjampoen et forsøk, den var jo ikke særlig dyr. :)

Det føles nok bare sånn, men med mindre det er vitaminmangel så er det kun overskuddshår fra graviditeten og det du normalt røyter som faller av :)

Skader nok ikke å prøve shampoo uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen reaksjon på vaksiner her. 7,5 kg på litt forsinka 3mnd, stor gutt som er utrolig glad i mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier HS til den vektoppgangen? Nå var jo deres datter større ved fødsel, men sønnen min har gått opp i gjennomsnitt 175 gram i uka etter fødsel, og det er de altså ikke fornøyd med...

De ser ikke egentlig så mye på antall gram, men at de følger kurvene sine. Kanskje din ikke gjør det? Men 150-250 gram i uka er det vel de regner som normalt.

Lillesøster var utilpass i to dager etter rotavqksinen. Mye gråt og mageknip, og dårlig søvn.

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre!

Vi frykter vel at det går utover nattesøvnen siden de visstnok sover lengre på mme :P Inntil nylig ga jeg det på nattestid etter å ha ammet, men nå som pappaen har begynt på jobben igjen "gidder" jeg rett og slett ikke reise meg fra senga. :sjenert: Hun har hatt fin vektoppgang også i det siste. Vi ligger vel oppunder 200 gram i uka i gjennomsnitt.

Prøv et par netter? Det er ikke nødvendigvis alltid mme som gjør at de sover. Vår sover ijhvert fall omtrent likt nå med mm på kopp kontra ekstra nan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene her har hatt feil utvikling. Han sovner tidligere på kvelden, ca. klokka 21, men han våkner jo oftere enn han noen gang har gjort. Sover 3-4 timer, så er det maks 1-2 timer mellom ammingene. Oftere 1 enn 2. Noen som vet om det er noe å gjøre med dette, eller må jeg bare regne med å våkne 5-7 ganger om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene her har hatt feil utvikling. Han sovner tidligere på kvelden, ca. klokka 21, men han våkner jo oftere enn han noen gang har gjort. Sover 3-4 timer, så er det maks 1-2 timer mellom ammingene. Oftere 1 enn 2. Noen som vet om det er noe å gjøre med dette, eller må jeg bare regne med å våkne 5-7 ganger om natten?

Har blitt sånn her og. Tror ikke det er noe å gjøre med, utover å begynne med grøt (lille er 4 mnd i dag) og tylle i meg kaffe på dagtid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt sånn her og. Tror ikke det er noe å gjøre med, utover å begynne med grøt (lille er 4 mnd i dag) og tylle i meg kaffe på dagtid.

Moro. :sprettoy:

Hadde det vært mulig å sove med han på dagtid så hadde ikke problemet vært så stort, men han må jo trilles eller bæres. Tror jeg skal pumpe meg og la mannen ta ei natt snart. Her er han tre måneder om ei uke, så mat er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene her har hatt feil utvikling. Han sovner tidligere på kvelden, ca. klokka 21, men han våkner jo oftere enn han noen gang har gjort. Sover 3-4 timer, så er det maks 1-2 timer mellom ammingene. Oftere 1 enn 2. Noen som vet om det er noe å gjøre med dette, eller må jeg bare regne med å våkne 5-7 ganger om natten?

Vi har hatt samme utvikling her, men han sovner fortsatt ikke før 01.00. I natt var det 01.50, sov i 2 timer, også mat hver time etter det. Tror ikke han takler varmen så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme utvikling her, men han sovner fortsatt ikke før 01.00. I natt var det 01.50, sov i 2 timer, også mat hver time etter det. Tror ikke han takler varmen så godt.

Her er det kaldt på natta så tror ikke det er varmen. Ikke virker han plaget på dagen heller. Huff, dagen i dag blir tung kjenner jeg. Spesielt fordi jeg får middagsgjester og må rydde og støvsuger her i tillegg til å lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: samme tendens her. Er steintrøtt og lever på kaffe.. de to koppene det er greit å ta altså. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser ikke egentlig så mye på antall gram, men at de følger kurvene sine. Kanskje din ikke gjør det? Men 150-250 gram i uka er det vel de regner som normalt.

 

Hsns kurve går jevnt oppover og toucher nesten nedre normal-kurve. Samt lengde og hodeomkrets er godt innafor det normale. Hvilket jeg trodde var vel så viktig. Men men.  For å være helt ærlig tror jeg ikke hs har så voldsom erfaring med dysmature barn, og da er det vel enkelt å fokusere på vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kaldt på natta så tror ikke det er varmen. Ikke virker han plaget på dagen heller. Huff, dagen i dag blir tung kjenner jeg. Spesielt fordi jeg får middagsgjester og må rydde og støvsuger her i tillegg til å lage mat.

Jeg har ikke tenkt å gjøre noe som helst i dag. Kan du velge enkle løsninger? Spar litt på kreftene, det er ikke sikkert de neste nettene blir noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere med en lang natt bak seg :Gjesp: Må være noe i lufta!

 

Enig med Porcelain, kjør enkle løsninger. Hiv rotet på soverommet og lukk døra, sett en skål grønnsåpe i hjørnet, bestill pizza (men lettere sagt enn gjort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kommer til å gjøre det enkelt. Blir det helt krise får jeg kalle inn forsterkninger. Og selvfølgelig nekter han sjalet i dag. :bond:

Jeg mener å ha lest at lengde er viktigere enn vekt Androide, men jeg er absolutt ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det litt trøsteshopping gitt og cafe-kaffe:P Lille sover i vogna og jeg har brukt for mye penger. Men 50% på en råtøff skalljakke fra Kari Traa MÅ man jo slå til på! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, kommer til å gjøre det enkelt. Blir det helt krise får jeg kalle inn forsterkninger. Og selvfølgelig nekter han sjalet i dag. :bond:

Jeg mener å ha lest at lengde er viktigere enn vekt Androide, men jeg er absolutt ingen ekspert.

Eller avlys besøket :P Det gjør jeg over en lav sko for tiden. Synd, for mange jeg har lyst til å se, men de skjønner godt at formen svinger med disse små. Eller er det noe alternativ å spørre om de kan ta med takeaway? Kommer litt an på hvem som skal komme kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har råd mot forkjølelse utover saltvann, mm og nesesuger? Lille har vært tett i nesa i 3 uker og det går sånn utover amminga, blir så mye styr for hun har problemer med å amme når hun er tett. Hvor lenge varte deres lilles forkjølelse?

Hjelper litt med tiltakene over, men ikke nok til å unngå problemer. ammer mye i bæreselen for tida, *vondt i ryggen*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre Tura, saltvann og nesesugeren virker her. :/

Lille sover ikke mer enn 30 minutt x3 i løpet av dagen. Han ligger bare våken og rolig når han våkner og jeg fremdeles går tur. Jeg tolket dette som at han får nok søvn? Selv om det ikke blir mer enn totalt 12-13 timer med dag og nattsoving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe i lufta med den nattesøvnen..... Sover fra 19.30-1, men etter det har han hengt i puppen i en drøy uke nå. I dag startet han dagen 5.30....... Og han sover også bare på dagen i bæresele eller i bil, så får ikke sovet selv. Trøtt!!

Så vi har begynt å smake på grøt to dager nå. Bare en skje på morgenen. 2 uker for tidlig, men det er verdt et forsøk. Han har ihvertfall slukt de små smaksprøver rett ned! Han har hele veien trengt mye mat, derfor jeg prøver dette og mistenker behov for noe mer mettede nå. Hs gav meg klarsignal for mat fra 4. mnd med han ihvertfall :) Han er også en stor gutt. 66 lang og 7200 på 3.mnd kontrollen :) så da høres det opp ut som om vi alle har ganske normale gutter når flere her inne veier 6-7 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...