Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Blir han krakilsk hvis han ikke får puppen? Høres veldig slitsomt ut, hemmer iallefall livet utenfor huset mye :( Det er jo ikke sult da, hvis han nettopp har spist relativt grådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir han krakilsk hvis han ikke får puppen? Høres veldig slitsomt ut, hemmer iallefall livet utenfor huset mye :( Det er jo ikke sult da, hvis han nettopp har spist relativt grådig.

Ja, han gråter utrøstelig hvis han ikke får pupp. Det er definitivt ikke sult det dreier seg om. Og ja, det er slitsomt å gå ut med han. Har ammet på de merkeligste plasser for å si det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 7 og 22 er det minst en gang i timen. I snitt er det vel 40-30 minutter i løpet av en time hvor jeg ikke ammer. De eneste gangene det går lenger tid er hvis jeg går tur med han i vogn/sele. For 40 minutter siden fikk han 170 ml mm på flaske og nå virker det som han vil ha pupp igjen..

Spiser han godt hver gang da, eller er det mest kos? Jeg tror min spiser fordi han er trøtt noen ganger, og noen ganger spiser han bare i et par minutter. Ammer der det trengs for å si det sånn... Nytter ikke å være sjenert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser han godt hver gang da, eller er det mest kos? Jeg tror min spiser fordi han er trøtt noen ganger, og noen ganger spiser han bare i et par minutter. Ammer der det trengs for å si det sånn... Nytter ikke å være sjenert!

Han spiser godt, men det er mest kos selvsagt. Må jo nødvendigvis være det når han spiser så ofte. Livet hadde nok vært enklere hvis han bare tok smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Nori! Det høres fryktelig slitsomt ut. Vil han ikke ta smokk i det hele tatt?

I dag har lille sovet lite, så krysser fingrene for masse søvn alene i nestet i natt. Satser på at denne klengeperioden går over om ikke lenge. Tror det er et utviklingssprang omtrent på denne tiden, kan jo være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser godt, men det er mest kos selvsagt. Må jo nødvendigvis være det når han spiser så ofte. Livet hadde nok vært enklere hvis han bare tok smokk.

Kan det være at han er overtrøtt og ikke finner roen? Jeg mistenker at det var det min var når jeg ammer konstant de første 6 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt fikk lille mat litt før ni, sov fra ni til tolv, fikk mat og kosepupp, og sov til 6 :sjokkert: våknet med kjempespreng ;)

Foreslo for mannen at han kunne ta gjestesenga en periode, men han var ikke helt gira :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk. Han tar smokk i bæretøy. Ellers har han de siste par dagene tatt litt smokk ellers. I går sovnet han faktisk med smokk og ikke pupp, det har aldri skjedd før så kanskje ting er i ferd med å løse seg?

Kan det være at han er overtrøtt og ikke finner roen? Jeg mistenker at det var det min var når jeg ammer konstant de første 6 ukene.

Kanskje. Men han er så ekstremt vanskelig med søvn på dagen. Han sover på meg, men da med puppen i munnen. Han sover i bæretøy/vogn i bevegelse, men det begrenser seg jo litt det også. Går i snitt en mil om dagen som det er og har hatt dager hvor jeg har bikket 2 mil. Kan jo ikke gå absolutt hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Hvitløk! :bolledeig:

Her har mannen sovet på gjesterommet i natt. Lurer på om jeg skal foreslå at han gjør det innimellom fremover, selv om han er negativ til det. Var faktisk bedre for meg når jeg kunne romsterer som jeg vil i hele senga under amming og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal vekk neste helg og jeg gleder meg til å ha hele sengen for meg selv (og lille da). Mannen vil ikke samsove, men jeg elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid dobbeltsengen for meg selv og det er i grunn ganske ok når hun likevel sover sammen med meg ;) Greit å kunne legge henne på den ene og andre siden ettersom vi bytter side ved nattamming annenhver gang. I det siste har jeg gjerne våknet av at hun ligger på tvers :P Hun har blitt så mobil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid dobbeltsengen for meg selv og det er i grunn ganske ok når hun likevel sover sammen med meg ;) Greit å kunne legge henne på den ene og andre siden ettersom vi bytter side ved nattamming annenhver gang. I det siste har jeg gjerne våknet av at hun ligger på tvers :P Hun har blitt så mobil :P

Det er sånn vi gjør det og, veldig praktisk! Har lurt på hvor lenge det tar før hun er for mobil :P hvor gml er din?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk. Han tar smokk i bæretøy. Ellers har han de siste par dagene tatt litt smokk ellers. I går sovnet han faktisk med smokk og ikke pupp, det har aldri skjedd før så kanskje ting er i ferd med å løse seg?

Kanskje. Men han er så ekstremt vanskelig med søvn på dagen. Han sover på meg, men da med puppen i munnen. Han sover i bæretøy/vogn i bevegelse, men det begrenser seg jo litt det også. Går i snitt en mil om dagen som det er og har hatt dager hvor jeg har bikket 2 mil. Kan jo ikke gå absolutt hele tiden heller.

Det høres tøft ut Nori. All den amminga og gåinga :P håper det endret seg snart!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, Nori! Det høres fryktelig slitsomt ut. Vil han ikke ta smokk i det hele tatt?

I dag har lille sovet lite, så krysser fingrene for masse søvn alene i nestet i natt. Satser på at denne klengeperioden går over om ikke lenge. Tror det er et utviklingssprang omtrent på denne tiden, kan jo være det?

Hvor leser dere om utviklingssprangene? Jeg synes det er veldig interessant men har ikke funnet så mye om det. Har dere bøker å anbefale?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn vi gjør det og, veldig praktisk! Har lurt på hvor lenge det tar før hun er for mobil :P hvor gml er din?

Hun er bare 3 mnd, men ruller og flytter seg tydeligvis på tvers :-P mest redd hun skal falle ut... Vurderer å skyve sengen inntil veggen. Foreløpig har jeg lagt ammeputen og satt nattbordet frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor leser dere om utviklingssprangene? Jeg synes det er veldig interessant men har ikke funnet så mye om det. Har dere bøker å anbefale?

Har bare lest på nett, men vet det finnes en bok som heter Wonder Weeks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor leser dere om utviklingssprangene? Jeg synes det er veldig interessant men har ikke funnet så mye om det. Har dere bøker å anbefale?

Jeg lånte "se jeg vokser" på biblioteket. (Tror det er den samme som "woundering weeks") Den måtte bestilles fra en annen del av landet, og jeg fikk derfor ikke fornyet den. Jeg kjøpte derfor boken på nettet, syns det er spennende å lese om fordi jeg kjenner meg så godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker bæretøy, hva har dere på babyen når dere skal ut? Vesla blir så varm og da våkner hun. Vi har ergobaby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker langermet body og strømpebukse eller bukse med fot + lue/solhatt. Men på veldig varme dager bruker jeg vogn ute. Det blir for varmt med klær på og uten klær klarer jeg ikke skjerme godt nok for sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...