Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fælt når de hyler i bilen, men ikke morro på kollektiv transport når de ikke vil roe seg heller. Vi hadde en slik morsom seanse på toget her om dagen. Ungen hyler og ingenting hjelper. Alle glante og jeg følte de tenkte at "kan ho ikke få den forbanna ungen til å holde kjeft"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bygdis

Her om dagen så jeg noen som satt med en baby på fanget i passasjersetet mens de kjørte, i ei 80-sone.. Det er sånn man ikke skal gjøre det :( fikk ikke tak i bilnummeret, da skulle jeg ringt politiet. Stakkars baby. Har også hørt om de som ammer mens de sitter på i bil. Noen er bare dumme..

Vi var på 3-mnd.kontroll igår, vesla er godkjent ;) fikk vaksiner, det var ikke populært. Hun ble veldig sint stakkars. Idag har hun feber og er i litt dårlig form. Glad det er 2 måneder til neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle glante og jeg følte de tenkte at "kan ho ikke få den forbanna ungen til å holde kjeft"!

Den følelsen er så grusom. Det var hovedgrunnen til at jeg nesten ikke ville ut av huset i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstolen er foreløpig en av favorittene her! Men bilen MÅ være i bevegelse!

Ellers har vi hatt 3 netter på rad med soving fra kl 22 - ca kl 4-5. Veldig deilig!! Storebror våkner som regel 5:30, så da rekker vi en rolig ammestund før det braker løs :) Idag bare sover hun. Måtte ta henne opp sovende pga brystspreng. Hun spiste litt, og fortsatte å sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov faktisk lille her også 5 timer! Det er rekord, men tør ikke håpe på at det er noe som varer. Hun var sikkert utslitt etter all skrikingen i går. Hun er også i litt dårlig form så kan være derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos gynekolog og sjekket at alt var som det skulle, og det var det heldigvis :) jeg hadde heller ikke noe fremfall, det var visst bare jeg som ikke hadde helt kontroll på hvordan det skulle se ut der nede :P men jeg fikk ikke noe finger opp i rumpa slik noen av dere fortalte om! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har de siste dagene begynt å strekke ut og stramme bena så han blir helt stiv. Han gjør det ofte på stellebordet eller hvis han gråter.. Noen som vet hva det er, og om det skal være sånn? :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har de siste dagene begynt å strekke ut og stramme bena så han blir helt stiv. Han gjør det ofte på stellebordet eller hvis han gråter.. Noen som vet hva det er, og om det skal være sånn? :-p

Min har gjort det hele veien pga magevondt eller når hun er overtrøtt/sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har de siste dagene begynt å strekke ut og stramme bena så han blir helt stiv. Han gjør det ofte på stellebordet eller hvis han gråter.. Noen som vet hva det er, og om det skal være sånn? :-p

Min gjør også dette ofte. Kanskje det er en ny "ferdighet"? Det begynte vel for et par uker siden. Han gjør det hvis han strekker på seg, leker, eller hvis han kaver litt og er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dårlige nettene fortsetter, tror jeg skal slutte å kaste pupp på problemet. Mistenker at det gjør vondt verre for magen hans. Trøtt som en strømpe, men hva gjør vel det når babyen din vil snakke og fortelle deg alt han har på hjertet. Han er så skjønn når han leker med stemmen og hermer oss. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dårlige nettene fortsetter, tror jeg skal slutte å kaste pupp på problemet. Mistenker at det gjør vondt verre for magen hans. Trøtt som en strømpe, men hva gjør vel det når babyen din vil snakke og fortelle deg alt han har på hjertet. Han er så skjønn når han leker med stemmen og hermer oss. :hjerter_rundt:

Hehe "kaste pupp på problemet". Fantastisk måte å beskrive det på!

Får virkelig håpe nettene deres blir bedre. Lille her sover utrolig godt på natta foreløpig (bank i bordet!!), men 3 åringen derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere med barn fra før, hvordan går det med sjalusien?

Det har gått så bra hos oss! Helt til nå.. Han hører virkelig ikke på noe som helst av det vi sier. Utenfor hjemmet er det helt supert, men så fort vi runder hjørnet og kommer hjem, er det som å skru på en bryter. Utrolig leit. Jeg får så vondt av han. Vi følger alle rådene om å gi oppmerksomhet, anerkjenne og fokusere på det positive. Men når han gjør ting han ikke får lov til gang etter gang etter gang, så må det få konsekvenser uansett hvor vondt det gjør. Det merkelige er at han virker ekstremt stolt av å ha fått en lillesøster.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LindaM: det høres kjent ut. Storebror er superstolt av lillesøster og må stadig kose på, men han har litt problemer med hørselen sammen med oss foreldre. Det trasses noe helt vanvittig og han gjør mye spik for å få oppmerksomhet. Slitsomt!

Jeg tror han trenger mer alenetid med hver av oss, og jeg må dessverre innrømme at jeg har vært sløv. Men ammingen tar såå mye tid, og det er så fort gjort å bli sittende med babyen når hun sovner ved puppen... må bare ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii :) 5995 g :) skal si lille har vokst! Snaaart tre mnd også nå.

Så dumt at nettene ikke har blitt bedre Nori :( men de er herlige når de er så blide og våkne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LindaM: det høres kjent ut. Storebror er superstolt av lillesøster og må stadig kose på, men han har litt problemer med hørselen sammen med oss foreldre. Det trasses noe helt vanvittig og han gjør mye spik for å få oppmerksomhet. Slitsomt!

Jeg tror han trenger mer alenetid med hver av oss, og jeg må dessverre innrømme at jeg har vært sløv. Men ammingen tar såå mye tid, og det er så fort gjort å bli sittende med babyen når hun sovner ved puppen... må bare ta meg sammen.

Ikke noe gøy når det blir sånn, men det hører vel med. Jeg er så innmari sår når det gjelder storebror, så det gjør ekstra vondt å se at han utagerer.

Jeg var flink i starten med å ta han med på små korte turer eller sette meg å bygge Lego mens lillesøster sov. Men nå er hun mer krevende, og vil helst bysses, bæres og ammes. Hun er ikke like enkel å bare legge fra seg når hun sover. Tenkte jeg skulle prøve å pumpe meg, og se om hun vil ta flaske. Da blir det lettere å overlate til pappa en liten time nå og da.

Det er nok ikke så lett å bli storebror selv om det er stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så leit når de store er lei seg. Her går det veldig bra nå, men det har vært en stri tørn. Nå er han bare litt tre-års sinna ;) Jeg har tatt meg voldsomt sammen og er mye alene med ham. Det er supert for oss og for lillebror som får mye pappatid. Storebror er blitt veldig mye mer harmonisk etter at vi begynte med å gjøre det sånn. Men lillebror er veldig enkel og sover greit for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstremt søtsug for tiden, har det noen sammenheng med ammingen? Jeg må virkelig anstrenge meg for å ikke gi etter og det blir godterier nesten hver dag dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: du er ikke alene... Jeg er ikke egentlig spesielt glad i sjokolade, men har hatt helt dilla de siste ukene. Jeg vet ikke om det har noe med ammingen å gjøre eller om det bare er en dum uvane. Vet bare at jeg blir mer sulten og tørst nå, men er for lite flink til å spise regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...