Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Bretter du ut fuktsperrene rundt beina? Ellers kan jo babyen ha tynnere bein enn bleia er designet for. Det sleit jeg med med storebror.

Jeg syns forresten pampers virker lengre i ryggen.

 

Bretter ut fuktsperra ja:) Kan ikke skjønne at babyen har for tynne ben heller, for jeg har en stor baby:-p Får nesten bare prøve forskjellige merker, og se hva som passer best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde samme problem da han var midt i mellom størrelse 1 og 2 i libero. det ordnet seg da han vokste inn i størrelse 2. Jeg la flanellklut i vippestol og nest slik at jeg slapp å vaske det så ofte :P men det kan sikker være lurt å prøve andre merker og:)

 

Hehe, ja jeg får bare legge noe under han når han sitter i stol.. Nå ligger han alltid på et pledd eller håndduk når han ligger i fanget mitt iallefall, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvelia - vi har også hver eneste bæsj opp på ryggen!!! Frustrerende! Åpner opp og bleia er ikke full. Bare virker som at det rumpehullet står oppover eller noe... Nå gidder vi ikke skifte fra pysjen før han har bæsjet utpå dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også er bæsjen overalt, men det ble bedre etter vi byttet til pampers. Før var det 3-4 ganger hver dag og nå er det en annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Kanskje vi får prøve D-dråper, tran er så ekkelt når det kommer på klær og henne og oss.

Vi har også vasket trekket til newborn setet mange ganger. Nå legger vi nedi en flanellsklut i både newborn setet og vippestolen. Begge deler innbyr vistnok til bæsjing :P da kommer det oppover ryggen og på sidene, gjerne opp til navlen også.. Er ikke sånn når hun ligger eller blir båret, så det er sikkert litt feil stilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til dere som har feiring i helga! Vi skal ha dåp i slutten av september. Driver og pusler med invitasjoner og raider ebay for duppedingser å pynte med! Elsker sånt! :)

I dag har jeg forresten avlyst alt av planer, og kun pleiet meg selv. Brystbetennelsen er et faktum, men heldigvis uten feber foreløpig. Puppen er vond og rødflammet. Har gått med varmeomslag i hele dag, og tømt ofte. Svetter ekstremt mye også, så kroppen jobber virkelig for å ta knekken på noe. Håper så inderlig jeg slipper unna feber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med brystbetennelse, LindaM. Håper den går fort over!

Dere som var førstegangsfødende, når tenker dere at det blir en nr. 2? Kjenner jeg har skikkelig lyst på en til relativt raskt, kanskje sånn at det blir 1,5 år mellom de. Får høre jeg er litt gal som ønsker det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med brystbetennelse, LindaM. Håper den går fort over!

Dere som var førstegangsfødende, når tenker dere at det blir en nr. 2? Kjenner jeg har skikkelig lyst på en til relativt raskt, kanskje sånn at det blir 1,5 år mellom de. Får høre jeg er litt gal som ønsker det :fnise:

Takk for det :) Er litt bedre i dag, så satser på at jeg klarer å ta knekken på det!

Nå er ikke jeg førstegangs, og skal ikke ha fler enn de jeg nå har. Men jeg tenker at noen barn kanskje har godt av å ha foreldrenes fulle oppmerksomhet litt lenger enn 1,5år. Kommer litt an på utfordringer man møter på. Min erfaring hittil med begge mine er at babytiden ikke nødvendigvis er den vanskeligste. Dette varierer såklart ;) Også har det jo alt å si hvordan formen er under selve graviditeten. En 7-8 mnd baby trenger mammaen sin på en helt annen måte enn f.eks en 2 åring. Jeg var ubrukelig under begge graviditetene, så det hadde ikke vært aktuelt å kombinere baby med ny graviditet. Det er mange faktorer som spiller inn. Selv har jeg en bror som er 13mnd yngre enn meg, og det var helt uproblematisk for mamma å få to så tett siden hun bare seilet gjennom graviditetene. Man er så forskjellig på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke tenke på en eventuell nummer 2 ennå. Ikke vet jeg om jeg vil ha flere heller, men med tanke på alder føler jeg at jeg ikke har mange år å bestemme meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring LindaM! :-)

 

Hvitløk:

Vi tenker kanskje 3-4 mellom... Jeg var så dårlig de første 3/4 månedene av graviditeten, og tenkte hver dag at det var nå bra jeg ikke hadde noen andre enn meg selv å ta vare på. Nå vet jeg jo at det er jo ikke sikkert jeg trenger bli så dårlig neste gang, men jeg vil vente til han vi har nå er litt mer selvstendig. Samtidig vil jeg nyte det å ha bare ett barn å, og gi han nok oppmerksomhet. Etter graviditet og amming vil jeg også ha kroppen min litt for meg selv, og være vanlig, og jobbe uten å være dårlig osv. Jeg har alltid tenkt at jeg vil være ferdig med å få barn når jeg er 30, vet ikke hvorfor men har alltid tenkt det :fnise: , så hvis jeg får om 3-4 år, er jeg det:-) Vi skal bare ha 2 har vi blitt enig om. Mannen er enebarn, så han har satt ned foten å sagt at det er ikke aktuelt at vår baby skal bli enebarn, hehe.

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg vil gjerne ha to tette, kanskje 1 ½ - 2 år mellom. Her kommer det an på om jeg får jobb når jeg er ferdig med permisjon, hadde bare et vikariat.. Vil ha to barn, ser mye positivt med å få dem ganske tett :)

I natt sov lillemor fra 20 - 8!! Våknet av at hun lå å skravla ved siden av meg, åpner øynene og ser inn i de store blå øynene hennes og et kjempesmil! God start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med brystbetennelse, LindaM. Håper den går fort over!

Dere som var førstegangsfødende, når tenker dere at det blir en nr. 2? Kjenner jeg har skikkelig lyst på en til relativt raskt, kanskje sånn at det blir 1,5 år mellom de. Får høre jeg er litt gal som ønsker det :fnise:

Noen dager vil jeg bli gravid med en gang. Vi har verdens snilleste gutt, og dersom neste baby blir på samme måte tror jeg det hadde gått helt fint.. Meeeen- jeg var så utrolig sliten i graviditeten, og det passer dårlig sammen med en liten baby. Og selv om han er "enkel" så er det nå vi har sjansen til å være bare tre. Føler at med to barn blir det fortere slik at man tar ett barn hver, nå har vi alt fokuset på lillemann. Også kunne jeg tenkt meg å gå en del ned i vekt først, sånn for å slippe så mye mas om det i svangerskapet neste gang. Samtidig gikk den biten urolig bra, så jeg vil ikke la det stoppe meg.

Vi får tenke litt på det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjing stimulerer av en eller annen grunn utdrivningsrefleksen. Veldig upraktisk når jeg skal tørke meg, vil jo helst ikke være nedsølt i melk med en gang.. Jeg drømmer om å sove uten BH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det som en ekstra dusj, Nori? :P

 

Her satser vi på #2 om et par-tre år. Medlem av Skravletråd mai-juni 2018 kanskje? ;) Den biologiske klokka tikker jo, slik at jeg kan jo ikke vente for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha nr to nå, men bør nok vente en stund pga at formen ble dårlig, en del komplikasjoner som førte til mye tid på sykehuset og hos lege og fordi prosessen med prøverør er tung. Vil at lille jeg ha nå skal være stor nok til at jeg kan forklare hvorfor jeg ikke er meg selv istedenfor at det bare blir frustrasjon og vanskeligheter for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gjør den her også, Nori! utrolig irriterende å tørke opp flekkene på gulvet før jeg får kledd meg. På natten må jeg ta på en melkeoppsamler når jeg ammer fordi det lekker så mye fra den andre puppen, og i natt kom det over 40 ml i lekking 😧 lille gullet hadde sovet over 8 timer i strekk da, så puppene var ganske sprengte.

Jeg er usikker på barn nummer to. Jeg har alltid sagt at jeg vil ha fire år i mellom, men nå tenker jeg at to år er fint. Det kommer litt an på jobbsituasjon, jeg ble jo ferdig utdannet i vår og dersom jeg får en interessant jobb så vil jeg jobbe noen år først. Jeg har også funnet ut at dersom jeg får det til så blir det nok mars/april barn på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Har også tenkt meg ned i vekt før jeg blir gravid igjen, kanskje jeg slipper svangerskapsdiabetes neste gang. Har i grunn en gylden mulighet nå, lillemor elsker å sove i vogn og vi har masser av oppoverbakker rundt oss. Men å gå hjemme her gjør meg til et matvrak :P hjelper ikke å trille turer om man spiser for 2 enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi jo ferdige, men vi trengte å vente til hverdagen hadde gått seg litt til med førstemann. Da han rundet to var det plutselig greit å tenke tanken.

Det er litt utfordrende å ha en i verste trassalder samtidig med babyen. Det var heller ikke så enkelt for ham under svangerskapet, fordi jeg plutselig ikke kunne gjøre det jeg gjorde før. Men samtidig ønsket vi ikke at aldersforskjellen skulle bli så stor at det ville bli vanskelig i ferier og slikt. Nå tror jeg i hvert fall at de vil kunne ha glede av mye av de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...