Gjest Dorey Skrevet 11. november 2015 #6321 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg vet ikke om dette kanskje bare blir provoserende, du har sikkert prøvd, men vi styrer også mye med dagsovinga for tida. Det jeg gjør når jeg er helt på felgen er å legge meg inn på soverommet vårt og amme i senga. Da kan jeg duppe litt mens han spiser, og lenger hvis han sovner. Har på litt lys + at de bygger en blokk 8 meter fra soveromsvinduet, så tenker at jeg ikke surrer det til med natt og dag..Absolutt ikke provoserende! Det er veldig lurt, jeg gjorde det mye med storebror. Hadde bare glemt det litt, hehe. Det skal jeg prøve i morgen! tror nettene her har litt med tennene å gjøre. Han har fått fem stykker, og tre til er på vei ut. Men alt bedrer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. november 2015 #6322 Del Skrevet 11. november 2015 Bæsjedag. Så å si all melk forsvant med kutting av afipranen og vesla nekter plent noe annet enn flaska. Og jeg skjønner ikke når hun er sulten, for hun gir ingen tegn på det.Hadde liksom regnet med å få en eller to ukers overgang, ikke full stopp fra en dag til den neste. SÅ lei meg at jeg kunne hylgrått. Går nok bedre om et par dager, når jeg finner litt mer ut av ting, men akkurat nå er jeg lei meg og bitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. november 2015 #6323 Del Skrevet 11. november 2015 Så dumt Schadenfreude. Noen dager er bare dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. november 2015 #6324 Del Skrevet 11. november 2015 Så dumt Schadenfreude. Noen dager er bare dumme.Babyen er heldigvis ikke dum da Hun har vært skrekkelig søt i dag. Hun har nemlig begynt å synge! Jeg kan ikke huske at storebror gjorde det, men vesla uler med når hun hører musikk nå. Dritvittig! Perspektiv. Leste akkurat om en nybakt mor på cellegift. Håper det går bra med henne, men fikk skikkelig klump i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 11. november 2015 #6325 Del Skrevet 11. november 2015 "Godt" å høre at det ikke bare er her vi strever med dagsovinga. Hun sovner jo i vogna, og er det stille så sover hun ofte når vogna stopper også. Men det er jo veldig slitsomt å bli så opphengt i at det skal være stille, vi kan jo nesten ikke omgås med andre folk om hun skal sove uten å trilles. Skjønner ikke hvor forskjellige babyer kan være, det var nesten provoserende å se at de bare la babyene i bilstolen og så sovna de Så kjedelig Schadenfreude, håper det går bedre etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 16. november 2015 #6326 Del Skrevet 16. november 2015 Tiden går så fort! Nå er lillebror straks syv måneder! Han har fått en del hår, seks tenner, spiser mat og er veldig sosial. Og han har begynt å prate! Det går i "gagaga" og bababa" hele dagen <3 Storebror var taus som en østers fra han var tre mnd til han begynte å snakke i ett-års alderen, så dette er morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. november 2015 #6327 Del Skrevet 16. november 2015 Ganske stille her om dagen, gitt. Vesla har begynt å akseptere andre. Dvs, hun lar seg holde av andre enn far og mor, noe som er ganske praktisk når vi har besøk. Begynner å bli så stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 17. november 2015 #6328 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Her er lille straks 6 måneder. Han ruller begge veier nå, men han blir like forfjamset hver gang han ruller fra mage til rygg ingen tenner ennå, men med de siste dagers humør så tror jeg de er rett rundt hjørnet. Han er veldig blid ellers og elsker å være hos andre. Tror han liker oppmerksomheten Jeg har også en barselgruppe der alle de andre kan legge ungen ute i vogna og de sovner med en gang. Her er det kun bæretøy som gjelder. Han har klart å sovne av seg selv før, men det er tydeligvis glemt de andre er også masse ute på kveldene for barna deres sover hele natta. Det er fremdeles amming annenhver time her, selv om han noen ganger slår til med fire timers søvn på kvelden. Regner med å kunne dra vekk på kvelden etter hvert, men nå er det kun mamma som gjelder. Endret 17. november 2015 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. november 2015 #6329 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har vært i kontakt med ammehjelperen min, som kom med noen tips til pumping, så jeg tester det nå. Hittil uten effekt, for puppene fungerer åpenbart ikke som de bør her i gården. Jeg sliter virkelig med å godta at det ikke går. Beklager å sutre sånn, men jeg blir jo hele tiden påminnet om det. Ikke har jeg vanlige klær som passer nå heller, bare ammetøy. Hele greia gjør meg så trist! Begynner å få teken på det praktiske, men føler meg så utafor hver gang jeg må dra frem flaska foran de som vet at jeg har ammet.Skal på kontroll på helsestasjonen denne uka, så jeg kommer til å snakke med helsesøster. Jeg vet ikke helt hvilken nytte det vil ha, for uansett hvordan jeg vrir og vender på det endrer det jo ikke det at jeg ikke klarte å amme så lenge som jeg ønsket. Selv om jeg vet alt det der om mamming vs amming og at det blir folk av mme-barn også. Bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 17. november 2015 #6330 Del Skrevet 17. november 2015 Høres ut som en god ide å prate litt med helsesøster, Schadenfreude. Så får du luftet tankene litt. Hva er pumpetipset ammehjelperen kom med? Sender deg en stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 17. november 2015 #6331 Del Skrevet 17. november 2015 Det er nok lurt å lufte tankene Schadenfreude Vi har også problemer med søvn. Hun bruker lang tid på å sovne og våkner ekstremt ofte om natten. Spiser som regel rundt 7 ganger hver natt. Fra 4 er det bare tull. Jeg er så trøtt for tiden dagsoving gjøres kun på meg, pappaen eller i vogn/bil, maks 45 min. Som regel kun en gang om dagen, noen ganger to. Men hun aksepterer jo endelig pappaen sin da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. november 2015 #6332 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Hvitløk: pumpe hver time Askmeagain: høres slitsomt ut! Det er virkelig godt at dette tross alt bare er for en kort periode. Ellers hadde vi vel klikka helt og lagt ungene ut på finn. Men så bra at pappaen godtas!Men får hun nok søvn? Syns det høres så lite ut med én 45min lur i løpet av dagen. Hvis de blir overtrøtte, blir de jo ekstra vanskelige å få til å sovne, og kan sove veldig urolig når de først sovner. Endret 17. november 2015 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 17. november 2015 #6333 Del Skrevet 17. november 2015 Hvitløk og askmeagain89 : her er det også helt kaos med soving. Både dag og natt. Men det ordner seg vel etterhvert, får vi håpe. Jeg klamrer meg til det! (Eller så kan vi alle sammen følge svigermors suksessoppskrift, bare å gi grøt på kvelden! Da vil alt løse seg.) Schadenfreude : lurt at du får lufta litt! Jeg mener fortsatt at du er en super mamma selv om ammingen ikke har vært full klaff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 18. november 2015 #6334 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Schadenfreude: Nei, hun får ikke nok søvn så mye sutring, klaging og kaving på dag og natt. Vi kan gå rundt med henne på armen/i bæresjal i to timer uten at hun sovner Hun har jo vært slik som nå omtrent siden fødsel, bare vært noen korte fine perioder. Jeg tror rett og slett det er blitt et dårlig mønster og mye magevondt gjør det ikke bedre. Mormoren hennes prøvde også å legge, men konkluderte bare med at det ikke er en sovebaby jeg har fått. Det er flere babyer i vår familie som har vært slik. Nå ligger hun å sparker meg vært våken i halvannen time, uaktuelt å gå ut på tur nå og ingenting hjelper for å få sove. Porcelain: Hihi Høres ut som min familie, alt løser seg med fast føde og rutiner......... Jada, akkurat sånn er det. Endret 18. november 2015 av Askmeagain89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 18. november 2015 #6335 Del Skrevet 18. november 2015 Pumpe hver time? Fast føde og rutiner er en slager her også, sammen med skrikekuren jeg skjemmer han så bort i følge mamma og svigermor siden jeg plukker han opp når han griner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 19. november 2015 #6336 Del Skrevet 19. november 2015 Kaos med soving her også! Våkner 12 - 2- 4 og så hver timer / halvtime til vi står opp.. Vurderer å legge på eget rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 19. november 2015 #6337 Del Skrevet 19. november 2015 Beklager, men så "godt" å at det er fler som sliter med søvnen for tida. Her er det krise! Vi gikk fra å kunne legge i sprinkelsenga kl 19 med smokk. Og hun sovnet av seg selv 20-30 min etterpå. Litt surving, men langt ifra noe problem. Nå MÅ hun vugges, våkner hvis hun blir lagt ned og begynner å skrike. Dagsovingen har gått fra 3 gode lurer til 6 kvarters lurer. Vogna må røre seg, og jeg må for Guds skyld ikke prate. Da våkner hun på sekundet! Er så sliten! Natta er helt tragisk med 7-8 oppvåkninger og mye tull. Når hun endelig roer seg og sovner, våkner storebror og er klar for en ny dag.. Vi hadde store søvnproblemer med eldste fra han var 5-6 mnd fram til han ble ca 3 år, og nå føler jeg at vi er på'n igjen.. Klarer ikke la vær å tenke at jeg gjør noe galt som mamma. Alle sier at andremann er så mye enklere, og at man ikke får to like barn. Jeg vet hun bare er 5mnd, og mye kan forandre seg, men jeg kjenner fortvilelsen kommer snikende. Skal vi virkelig måtte gå igjennom et søvnhelvete i 3 år til?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. november 2015 #6338 Del Skrevet 20. november 2015 Søvn er visst en utfordring for de fleste av oss ser det ut til. Kjenner igjen følelsen av at man gjør feil LindaM. De tankene konmer spesielt når jeg er sammen med andre som bare kan legge babyene sine i vogna, så sover de i timevis. Eller som forteller om soving fra 19-7, med kanskje bare 1 til 2 oppvåkninger. Jeg har også vurdert å teste eget rom, selv om jeg ikke tror det er meg han våkner av heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 20. november 2015 #6339 Del Skrevet 20. november 2015 Det som irriterer meg er at alle snakker om rutiner når de er fem-seks måneder, og at da skal de slutte å ha mat om natten osv. Vi har ingen rutiner! Plutselig sover han 1 timer, andre ganger kun 15 minutt... Vi har sånn ca. rutiner på mat i løpet av dagen heldigvis.Den "eldre garde" foreslår at jeg skal gi vann om natten fremfor pupp.. Noen som har testet dette? De foreslår også eget rom, men jeg er ikke så fristet til å måtte løpe inn på et annet rom å være iskald midt på natten.Når det er sagt, så er han i kjempeform resten av dagen. Han hater å sove, men elsker å være våken og er en glad gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 20. november 2015 #6340 Del Skrevet 20. november 2015 Flere av mine venninner som har lagt babyene på eget rom. Lille her sovner ikke uten puppen engang så eget rom er ganske uoppnåelig. Lite fristende å stå opp 7 ganger hver natt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå