Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Vi fikk også beskjed på svømmingen om at vi ikke trengte å dusje babyen. Og det var lurt å dusje seg selv på forhånd, for det var vanskelig å gjøre det grundig med baby.

Huggies badebleier var gode :)

På forhånd, som i hjemme før man drar? Er de badebleiene vi har kjøpt. Gleder meg, men gruer meg også. På grunn av det praktiske. Regner med du dusjet av klorvannet etter badingen? Var det i så fall med eller uten bleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På forhånd, som i hjemme før man drar? Er de badebleiene vi har kjøpt. Gleder meg, men gruer meg også. På grunn av det praktiske. Regner med du dusjet av klorvannet etter badingen? Var det i så fall med eller uten bleie?

Ja, hjemme :) dusjet av klorvannet der, med bleia på. Men tok et ordentlig bad da vi kom hjem. Var vanskelig å få vasket seg og babyen ordentlig da det var kø i dusjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi flaske for første gang i dag, det var særs mislykka. Kjente jeg ble litt blæh nå, han spiser jo så ofte så hvis ikke han tar flaske kan jeg aldri gjøre noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemme :) dusjet av klorvannet der, med bleia på. Men tok et ordentlig bad da vi kom hjem. Var vanskelig å få vasket seg og babyen ordentlig da det var kø i dusjen..

Høres lurt ut. Satser på samme prosedyre. :)

Har du prøv ulike flasketyper Porcelain? Koppmating er jo også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut. Satser på samme prosedyre. :)

Har du prøv ulike flasketyper Porcelain? Koppmating er jo også et alternativ.

Vi har medela calma, men nå fant vi en vi fikk i sånn prøvepakke. Det funka bedre, heldigvis. Huff, var litt langt nede nå akkurat, med en baby som fint kan spise en gang i timen hele døgnet er man litt bundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har medela calma, men nå fant vi en vi fikk i sånn prøvepakke. Det funka bedre, heldigvis. Huff, var litt langt nede nå akkurat, med en baby som fint kan spise en gang i timen hele døgnet er man litt bundet.

Forstår det veldig godt. Calma fungerte ikke her heller, men "vanlige" flasker har gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare prøvd calma, og han tar den så hittil har vi bare brukt den. Men jeg har hørt mye bra om dr brown:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen andre som nevnte konkurranse, mulig jeg har blandet. Blir sikkert hyggelig uansett, jeg har hvertfall tenkt å gi det flere sjangser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på barselgruppe på tirsdag. Håper det er noen ålreite der, jeg har litt behov for å skape et nettverk her jeg bor, kjenner ingen her. Sist gang var det hyggelige folk,men vi var veldig forskjellige så har ikke veldig mye kontakt nå. Da var det aldri noe konkurranse, bare erfaringsdeling og prat hjemme hos noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gruppe på torsdag, og jeg er spent. Kjenner en godt fra før, og treffer henne jevnlig, men jeg har negative opplevelser med barselgruppe fra tidligere. Det var veldig konkurransepreget. Nedlatende blikk og kommentarer på størrelse - jeg hadde en stor gutt som stort sett lå i ro, mens de andre hadde små, nette jenter som kunne rulle og sove hele natta. De syns synd på meg som var så ofte oppe om natta, og spurte "på mine vegne" når man skulle bli bekymret fordi babyen ikke rullet. (2mnd-gruppe, altså ingenting å bekymre seg for) De diskuterte seg i mellom om jeg burde gi MME på kvelden, for at min baby da kunne sove lenger, men samtidig kom han til å bli ENDA større. Jeg bare satt der vantro, og helsesøster grep ikke inn. Jeg fortsatte ikke i den gruppen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det veldig godt. Calma fungerte ikke her heller, men "vanlige" flasker har gått fint.

Funka ikke så voldsomt det heller. Burde vel ikke bli overraska når han ikke tar smokk heller,men ho mor har sabla lyst på vin - og ikke minst kunne være vekke i mer enn en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka ikke så voldsomt det heller. Burde vel ikke bli overraska når han ikke tar smokk heller,men ho mor har sabla lyst på vin - og ikke minst kunne være vekke i mer enn en time.

Min likte heller ikke calma, melken kommer ganske sent i den. Avent fra gratispakkene fungerer godt. Litt dumt spørsmål, men stapper du tuten langt nok inni? Jeg skjønte ikke at den skulle så langt inn første gang jeg ga flaske :P

I går var vi på fest og lille sov hos farmor og farfar. Vi sov der også for å være tilgjengelig hvis han skulle slått seg vrang. Det gikk heldigvis veldig fint! :) men jeg våknet jo 100 ganger i løpet av natten for å høre om han gråt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke prøvd flaske enda, men storebror tok dr. Brown første gangen vi prøvde. Det finnes 2 str. på smokkene. Vi brukte den minste.

Forresten, hva vasker dere babyen med? Jeg bruker bare litt olje i vannet, men det lukter fortsatt sur melk av huden på halsen.. Hadde ikke så lyst til å begynne med såpe så tidlig, men man må kanskje det på gulpebabyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker med vann og har litt olje i vannet. Bruker babypudder på halsen for å unngå fukt så her lukter det ikke sur melk lenger.

Calma-flasken var ikke brukbar her heller, men mam funker bra. Hun bruker ikke smokk, blir bare spyttet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har blitt 3 måneder, og har på noen dager gått fra å mer eller mindre sove hele natten til å våkne minst hver 3. time igjen.. Har blitt slik han var når han var nyfødt. Synes det er så rart for man forventer jo at det skal være andre veien. Det har vært spesielt ille i helgen, så jeg håper det er pga vaksinen på fredag. Kjenner ikke igjen babyen min. Igår gråt han i flere timer i strekk, sånn skikkelig vond gråt, og slik har han aldri vært før. Noen andre som hadde det slik etter vaksinen? Jeg sliter nok som det er med slapphet og lite søvn pga varmen, så alt blir jo ekstra tungt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har blitt 3 måneder, og har på noen dager gått fra å mer eller mindre sove hele natten til å våkne minst hver 3. time igjen.. Har blitt slik han var når han var nyfødt. Synes det er så rart for man forventer jo at det skal være andre veien. Det har vært spesielt ille i helgen, så jeg håper det er pga vaksinen på fredag. Kjenner ikke igjen babyen min. Igår gråt han i flere timer i strekk, sånn skikkelig vond gråt, og slik har han aldri vært før. Noen andre som hadde det slik etter vaksinen? Jeg sliter nok som det er med slapphet og lite søvn pga varmen, så alt blir jo ekstra tungt her.

Vesla her er bare 2 mnd, så har ikke tatt vaksinen enda, men storebror ble veldig dårlig når han fikk. Mye gråt, feber dagen etterpå. Han var veldig utilpass et par-tre dager. Han fikk også en hard kul ved sprøytestikket som virket vond.

Gruer meg til lillesøster skal ta vaksine.. Håper hun ikke reagerer like kraftig.

Veldig mange sier at alt skal bli så mye "lettere" etter 3 mnd, men jeg må være ærlig å si at det er ikke min erfaring. Kommer selvfølgelig an på hvilke problemer man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn ble min og ved rundt 3 mnd. Litt før og, når jeg tenker meg om. Dette med søvn starta før vaksinen, vi merka ingenting av vaksinen (Fikk den senere enn 3mmd pga ferie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, min skal ta vaksinen i morgen. Kom reaksjonen rett etter på eller gikk det en dag og to? Varmen hjelper ikke på her heller, vi har heldigvis et svalt soverom han tilbringer mye tid på. Det er vanskelig å få han til å sove på dagtid, men det har ikke gått utover nattesøvnen enda. Heldigvis kommer regnet i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt problemer med nattesøvnen den siste uka. Vil bare ligge inntil meg, helst med puppen i munnen. Er tre måneder nå. Han skal også ta vaksine i morgen, så er spent på om han reagerer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her ble også slik da hun var rundt 3 måneder. Plutselig våken på nettene igjen og sov mindre på dagen. Vi må jobbe mer for å få henne til å sove på dagen, gjerne trille. Sover kortere dupper. Må passe på at hun får nok søvn på dagen, det hjelper mye på nattesøvnen. Holder på å bli bedre nå da, ikke fult så vanskelig å få til å sove på dagen lenger.

Hun var helt hysterisk etter vaksina, gråt og var helt utrøstelig. Måtte ta pauser på veien hjem og trøste, har aldri skjedd før. Fikk feber på kvelden.. Er ikke for å skremme, men skulle ønske jeg viste hun kunne bli sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...