Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Rundt 6-9 mnd etter pleier den vel å komme tilbake. Hos noen borte til ammingen opphører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fullammer, men har allikevel fått den tilbake tidlig begge gangene. Så det er absolutt ikke noe prevensjon å fullamme! Gruer meg til de neste månedene fordi jeg fikk veldig kraftig og uregelmessig mens lenge etterpå...

Men jeg vet det er like vanlig å få mens først etter 6-12 mnd også. Så det er ikke godt å vite.

Er det forresten noen som begynte å trene mage ca 6 uker etter fødsel? Jeg har veldig lyst til å trene 30 day shred,men det er kanskje litt for hard trening i starten? Vet ikke hvor mye jeg skal trene nå i starten, også mtp at jeg hadde kraftig bekkenløsning. Jogge klarte jeg ikke før etter 6 mnd sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene ordentlig nå, men gått 14 uker her da :) Var for svak og slet også med bekken så måtte bare gi meg da jeg prøvde å jogge etter 6-8 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var babyen nesten 8 kg på 3 månedskontroll idag :icon_lol:  Skrek som en gal etter vaksinen også, men sovnet i bilen på vei hjem og har sovet i 2 timer nå, hehe. Spent på hvordan resten av dagen blir.. Er så lei denne varmen nå, på ettermiddagen er det nesten 30 grader på stua, og det er jo helt pyton å være inne. Sliter med å få babyen til å sove på dagtid når det er så varmt med mindre vi er ute med vogna. Helsesøster påpekte også at han var litt tørr i huden, så fikk beskjed om å smøre to ganger om dagen i 2 uker for å se om det blir bedre. Hvis ikke måtte vi ta han med til legen:-/ Er litt redd for at han skal utvikle eksem, da pappan hans har atopisk eksem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen er grusom. Lille her har fått eksem pga varmen og er redd hun arver min atopiske eksem. Håper dere slipper det.

Herlig med 8 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være varmen som gjør at lille ikke får sove på dagen... Jeg skal ikke klage når sola først titter frem her på vestlandet, men jeg er utrolig glad for at jeg ikke hadde en nyfødt i fjor sommer :P

12 uker og ingen mens her.. :D Er det vanlig at den forandrer seg etter et svangerskap? Jeg har aldri hatt menssmerter og kun blødd i 2 dager. Jeg håper at det fortsetter!!

Fysio sa at man burde begynne med de skrå magemusklene først, og at det var veldig viktig å knipe mens man tok sit-ups.. Jeg har ikke begynt enda, det er hardt nok å gå tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at mensen kan endre seg etter fødsel, men for meg varte det bare 4 mnd før det ble som før igjen :) Jeg gikk til og med inn i samme syklus som før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen igjen for en måned siden, allerede i gang med runde nr. 2 :P Det er 16 uker siden fødselen. Har ikke menssmerter lengre, hurra! Pleide å bli så dårlig, kasta opp, besvimte og hadde veldig vondt. Herlig om dette fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første barseltreff idag. Ble litt fortvila for de andre ville så gjerne trille tur. Midt påd dagen, i denne varmen :P Vet ikke om jeg orker! Var litt rar stemning på treffet og. Skjønner hva dere mener med konkurranse preget. Litt rart å skulle bli så fort kjent på en måte og synes jeg. Er litt skuffet, hadde gleda meg sånn :P

Endret av Tura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To netter på rad nå har M rett og slett tisset igjennom. Han bruker 3'er bleier, men må tydeligvis ha noen enda større på natten. :omg:

Her har heldigvis ikke mensen kommet ennå, men nå går jeg på Cerazette også og en del mister jo mensen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppa mi virker ganske hyggelig. Stort sett flergangsmødre, kanskje derfor det ikke blir så mye konkurranse? Det er jo naturlig å sammenligne størrelser, bleier ogeetterhvert hva de gjør, men jeg leser ikke så mye konkurranse i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere med konkurranse? Tror ikke min barselgruppe blir prega av det, virka ikke sånn på det ene treffet vi har hatt.

Har ikke fått tilbake mensen, og håper den holder seg vekke en stund. Gidder ikke begynne på prevensjon, vi sprenger ikke budsjettet ved å måtte bruke kondomer så :P Vet ikke hvor lenge vi skal vente før vi prøver på en til heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe konkurranse her heller syns jeg :)

Håper også mensen er borte lenge. Det er et sant helvete ved hver menstruasjon så håper litt på at renselse osv gjør det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen konkurranse i min barselgruppe heller, men så har vi bare hatt treff arrangert av helsestasjonen enn så lenge.

I dag var vi på babysvømming for første gang, og lillemor storkoste seg i vannet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har også tenkt oss på babysvømming etter hvert. Men vi har tenkt oss i svømmehallen i morgen, for å de hvordan han liker å bade.

Hvordan gjorde du det rent praktisk Nautika. Dusjet du babyen uten badebleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt oss på babysvømming etter hvert. Men vi har tenkt oss i svømmehallen i morgen, for å de hvordan han liker å bade.

Vi fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å dusje baby på forhånd, men jeg skylte henne med badetrusa på. Også hadde jeg med den oppblåsbare stellematta fra IKEA, veldig kjekt å kunne legge henne der mens jeg ordnet meg :)

Edit: også anbefalte de badetruse fremfor badebleie, for de blir ikke så tunge. Jeg har kjøpt en fra imse vimse

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Badetruse har vi ikke, men går nok fint med badebleie også.

Da dusjer jeg ikke han naken, ble så redd for at han skulle tisse eller bæsje i dusjen. :P

Smart det med stellematta!

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også beskjed på svømmingen om at vi ikke trengte å dusje babyen. Og det var lurt å dusje seg selv på forhånd, for det var vanskelig å gjøre det grundig med baby.

Huggies badebleier var gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...