Bringebær Skrevet 14. august 2015 #5281 Del Skrevet 14. august 2015 Haha, morsomt du sier det med PT, jeg har en jente som nesten kun sovner hvis vi tar knebøy eller utfall Og hun sover bare kort tid av gangen uansett om hun sover på oss eller i bil/vogn. Sånn var det med storesøster også. Veldig rart. ............ Jeg ville kun ammet et annet barn hvis det var helt nødvendig. Det samme med mitt barn. Hadde det stått om livet hadde jeg selvsagt villet at noen skulle ammet henne. Men må innrømme det føles feil. Hehe, man kan jo begynne å lure om de har en agenda Om hun ikke har sovnet når vi er ute å triller begynner hun å grynte når jeg stopper, ser for meg at det er slik det er å ha en PT! Her er det helt klart stor forskjell på søvnmengde: Sover mye på dagen - sover hele natta, enkel å legge Sover lite på dagen - våknen på natta, vanskelig å legge Aner ikke hvor mye vi har trilla de siste dagene, hva gjør man ikke for at de skal sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 14. august 2015 #5282 Del Skrevet 14. august 2015 Opplever litt kaving innimellom, men ikke slik du beskriver her. Hvilke ammestillinger bruker du? Kanskje du skulle ha forsøkt å amme liggende/på et stille og mørkt rom. Har ikke så peiling, men har god erfaring fra ammepoliklinikken så det er jo et alternativ å kontakte de eller ammehjelper. Takk for svar nori! Vi bruker mest liggende, og sittende. Nå for tiden er det egetlig nesten bare i bæresele som fungerer. Hadde aldri trodd jeg skulle få til det, men nød lærer... Har funnet ut at det mest sannsynlig er pga tett nese. Legen sa hvertfall at det ertypisk pbm ved frkjølelse. Hun gulper ekstra mye om dagen også, og sover mindre. Frustrerende. Ammepoliklinikk høres uansett interessant ut, noen som vet hvordan opplegget er? Hører det til sykehusene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 14. august 2015 #5283 Del Skrevet 14. august 2015 Ammepoliklinikken er på sykehuset. Her er det åpent to ganger i uken og man ringer og bestiller tid. Du finner sikkert noe på ditt sykehus sine hjemmesider. Dagen i dag er SLITSOM. Lille krapyl gråter og skriker og har nesten ikke sovet. Håper jeg får lagt han snart og at dagen i morgen blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 14. august 2015 #5284 Del Skrevet 14. august 2015 Hadde kun ammet et annet barn eller latt andre amme mitt barn dersom det var nødstilfelle. Det er for intimt og privat for meg. Nå har vi hatt to netter på ferie der første soving har vart i fire timer! Håper det kan fortsette sånn hjemme også han er nesten avhengig av smokk for å sovne nå, men må holde fingeren og jeg må nynne i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 15. august 2015 #5285 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Vi har hatt et problem de siste nettene. Etter godsøvnen så vil lillemann ofte ha puppen konstant, han vil bruke meg som smokk. Han sovner ved puppen og når jeg legger han i nestet så våkner han. Og får ikke til å sovne igjen uten puppen, ikke med smokk, kosebamsen eller noe. Det er fryktelig slitsomt. Skal jeg bare gi etter eller skal jeg prøve å få det til uten? Han gråter ikke, bare kaver og sutrer. Edit: synes det bare er koselig å amme han i søvn, er bare så redd for å kvele han når han ligger så tett inntil. Spesielt siden jeg ammer med skjold. Endret 15. august 2015 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. august 2015 #5286 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg forstår bekymringen Hvitløk. Jeg tør heller ikke sove mens jeg ammer. Jeg begynner å bli frustrert over dagsovingen. Det er umulig å få lagt han fra seg. Hva i all verden er det som gjør at det hår fint på natta, men ikke dagen? Jeg har eksamen snart og må lese, men det er utrolig vanskelig med han på meg hele tiden. Aner ikke hvordan jeg skal få dette til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 15. august 2015 #5287 Del Skrevet 15. august 2015 Vi har hatt et problem de siste nettene. Etter godsøvnen så vil lillemann ofte ha puppen konstant, han vil bruke meg som smokk. Han sovner ved puppen og når jeg legger han i nestet så våkner han. Og får ikke til å sovne igjen uten puppen, ikke med smokk, kosebamsen eller noe. Det er fryktelig slitsomt. Skal jeg bare gi etter eller skal jeg prøve å få det til uten? Han gråter ikke, bare kaver og sutrer. Edit: synes det bare er koselig å amme han i søvn, er bare så redd for å kvele han når han ligger så tett inntil. Spesielt siden jeg ammer med skjold. Skrev litt tidligere i tråden, vi har det på samme måte for tida. Jeg ammer i søvn og lar han ligge, sovner ofte selv og. Har vurdert å stå opp for å amme, men orker ikke gjennomføre midt på natta. Tenker at det er lettere å flytte på han da, kanskje... Og eh, vi må alltid amme i søvn. Har ikke tenkt på at det er et problem enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 15. august 2015 #5288 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg forstår bekymringen Hvitløk. Jeg tør heller ikke sove mens jeg ammer. Jeg begynner å bli frustrert over dagsovingen. Det er umulig å få lagt han fra seg. Hva i all verden er det som gjør at det hår fint på natta, men ikke dagen? Jeg har eksamen snart og må lese, men det er utrolig vanskelig med han på meg hele tiden. Aner ikke hvordan jeg skal få dette til. Samme her og. Det som noen ganger kan fungere er å legge han inntil meg i sofaen, også feks ammeputa på andre sida slik at det blir tett rundt han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. august 2015 #5289 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser heller ikke på det som et problem å amme i søvn, men at jeg må amme så mye som jeg gjør og at jeg ikke kan få kroppen min for meg selv på dagen begynner å bli for krevende. Legger merke til at når jeg er med andre med barn på omtrent samme alder så er det ingen som ammer så ofte og mye som jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 15. august 2015 #5290 Del Skrevet 15. august 2015 Takk for svar! Mente ikke at det er et problem å amme i søvn, mente at problemet ligger i at han må ligge inntil meg for å sove etter amminga. Han våkner bare når jeg flytter han. Ble litt roteinnlegg i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 15. august 2015 #5291 Del Skrevet 15. august 2015 Hvor gammel er babyen Nori? Her snudde det omtrent på dagen ved 3 måneder. Hun foretrekker nå å sovne for seg selv på dagtid. På kvelden må jeg ligge inntil og det må være meg, ikke pappaen. Poenget mitt er vel at det kan gå seg til av seg selv. ---------- I natt sov lille fra 21-03.15 Våknet kl 23.45 og ventet på at hun skulle våkne, men nei. Jeg sovnet igjen og våknet kl 03, etter et kvarter våknet hun Det har tydeligvis snudd skikkelig ved tre måneder. Det var veldig ubehagelig da for det ble så vondt i brystene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 15. august 2015 #5292 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser heller ikke på det som et problem å amme i søvn, men at jeg må amme så mye som jeg gjør og at jeg ikke kan få kroppen min for meg selv på dagen begynner å bli for krevende. Legger merke til at når jeg er med andre med barn på omtrent samme alder så er det ingen som ammer så ofte og mye som jeg gjør. Har du forsøkt å "tvinge" han til å spise på begge sidene om gangen? Bytt bleie eller vekk han litt imellom. Det virket på meg og når jeg gjør det slik spiser han hver 3 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 15. august 2015 #5293 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Takk for svar! Mente ikke at det er et problem å amme i søvn, mente at problemet ligger i at han må ligge inntil meg for å sove etter amminga. Han våkner bare når jeg flytter han. Ble litt roteinnlegg i natt [/quote Sånn har vi drt og. Løsningen her ble at siden papoan uansett trengte mer søvn, sover han et annet sted. Så har vi hele dobbeltsengen for oss selv.Så da kan jeg flytte meg til andre siden av senga en stund etter amming istedenfor å flytte henne. Det funker her Endret 15. august 2015 av Tura Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 15. august 2015 #5294 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg forstår bekymringen Hvitløk. Jeg tør heller ikke sove mens jeg ammer. Jeg begynner å bli frustrert over dagsovingen. Det er umulig å få lagt han fra seg. Hva i all verden er det som gjør at det hår fint på natta, men ikke dagen? Jeg har eksamen snart og må lese, men det er utrolig vanskelig med han på meg hele tiden. Aner ikke hvordan jeg skal få dette til. Jeg har også lurt på grunnen til dette. Kan det være melatonin?http://mammalivet.blogg.no/1381420348_har_noen_fortalt_deg_.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 15. august 2015 #5295 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg har også lurt på grunnen til dette. Kan det være melatonin?http://mammalivet.blogg.no/1381420348_har_noen_fortalt_deg_.html Mannen foreslo å pumpe ut litt ekstra nattmelk :D Høres veldig slitsomt ut med eksamenslesing oppi dette, du har min fulle sympati! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 15. august 2015 #5296 Del Skrevet 15. august 2015 Takk for svar! Mente ikke at det er et problem å amme i søvn, mente at problemet ligger i at han må ligge inntil meg for å sove etter amminga. Han våkner bare når jeg flytter han. Ble litt roteinnlegg i natt Sorry, første svaret ble rart - er så vanskelig på mobil! Sånn har vi det og. Løsningen her ble at siden pappan uansett trengte mer søvn, sover han et annet sted. Så har vi hele dobbeltsengen for oss selv.Så da kan jeg flytte meg til andre siden av senga en stund etter amming istedenfor å flytte henne. Det funker her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. august 2015 #5297 Del Skrevet 15. august 2015 Hvor gammel er babyen Nori? Her snudde det omtrent på dagen ved 3 måneder. Hun foretrekker nå å sovne for seg selv på dagtid. På kvelden må jeg ligge inntil og det må være meg, ikke pappaen. Poenget mitt er vel at det kan gå seg til av seg selv. Han er 11 uker, så ikke så lenge til han er 3 måneder. Håper inderlig det blir en magisk grense for oss også, selv om jeg er redd for å håpe for mye. Hvis ting ikke blir bedre er jeg redd jeg møter veggen. Har du forsøkt å "tvinge" han til å spise på begge sidene om gangen? Bytt bleie eller vekk han litt imellom. Det virket på meg og når jeg gjør det slik spiser han hver 3 time. Jeg ammer knapt på grunn av sult, kanskje annet enn første amming på natta. Dette er et uttrykk for nærhetsbehov.Jeg har også lurt på grunnen til dette. Kan det være melatonin?http://mammalivet.blogg.no/1381420348_har_noen_fortalt_deg_.html Hmm, meget mulig. Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 15. august 2015 #5298 Del Skrevet 15. august 2015 Takk for svar! Mente ikke at det er et problem å amme i søvn, mente at problemet ligger i at han må ligge inntil meg for å sove etter amminga. Han våkner bare når jeg flytter han. Ble litt roteinnlegg i natt Leste ett eller annet sted at det var så viktig at de lærte å finne søvnen selv fra 3 mnd, men det orker jeg ikke å prøve på enda. Så vi er enige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 15. august 2015 #5299 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser heller ikke på det som et problem å amme i søvn, men at jeg må amme så mye som jeg gjør og at jeg ikke kan få kroppen min for meg selv på dagen begynner å bli for krevende. Legger merke til at når jeg er med andre med barn på omtrent samme alder så er det ingen som ammer så ofte og mye som jeg gjør. Vi ligger fort på en gang i timen ca enda. Hvor ofte ammer du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. august 2015 #5300 Del Skrevet 15. august 2015 Vi ligger fort på en gang i timen ca enda. Hvor ofte ammer du? Mellom 7 og 22 er det minst en gang i timen. I snitt er det vel 40-30 minutter i løpet av en time hvor jeg ikke ammer. De eneste gangene det går lenger tid er hvis jeg går tur med han i vogn/sele. For 40 minutter siden fikk han 170 ml mm på flaske og nå virker det som han vil ha pupp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå