Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Ja, hadde det enda vært så lett. Han nekter å gå tur også så må nok bare leve med han. Dagene går veldig opp og ned her da... Men i dag har han vært grinete siden han måtte stå opp kl 10. Han visste han måtte opp og likevel la han seg 3 og har planer om det i natt og, så klager han på at han er trøtt... Nei, vet du hva!

Send han ut på tur :P Neida.. Men er jo fryktelig teit å skulle sitte oppe så lenge, spesielt når man skal opp klokken 10 dagen etter.. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var mer avhengig av mannen ved forrige graviditet, nå er det godt å være litt alene ;) Men jeg liker ikke å være lenge alene så er glad det tilhører sjeldenhetene.

Jeg var veldig glad i slike romantiske ting før, men har bare innsett at mannen ikke er romantisk et sted, så forventer meg ikke noe heller. Jeg får blomster hvis jeg minner han på det ti ganger. Da er det ikke like hyggelig å få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send han ut på tur :P Neida.. Men er jo fryktelig teit å skulle sitte oppe så lenge, spesielt når man skal opp klokken 10 dagen etter.. !!

Ja ;) hvertfall å klage hele dagen på at man er så trøtt og derfor ikke orker noe når det er selvvalgt. Jeg la meg kl tolv og sov ca tre timer, men det hjelper da ikke å sutre og la vær å gjøre noe resten av dagen av den grunn. Han kommer til å få seg et sjokk når babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere at det varierer hvor mye liv det er i magen? Idag har det vær litt roligere enn tidliger denne uka, men mener å ha hørt at det ikke er før i uke 32 at man skal begynne å ha et mer mønster på når man kjenner liv? Er i uke 29 nå, skal jeg da bare være fornøyd så lenge jeg har kjent noe liv idag? Synes det er så vanskelig å vurdere hva som er nok liv, vil jo ikke være hysterisk heller:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere at det varierer hvor mye liv det er i magen? Idag har det vær litt roligere enn tidliger denne uka, men mener å ha hørt at det ikke er før i uke 32 at man skal begynne å ha et mer mønster på når man kjenner liv? Er i uke 29 nå, skal jeg da bare være fornøyd så lenge jeg har kjent noe liv idag? Synes det er så vanskelig å vurdere hva som er nok liv, vil jo ikke være hysterisk heller:-p

veldig opp ned her ja. Og merkelig nok MYE mer når mannen ikke er hjemme, og dermed ikke prater.. Ikke noe sparking om kvelden heller, men det sekunder mannen begynner å snorke, ja da blir det disko :fnise::fnise: I dar har det vært litt liv. Men merker at det ofte er veldig svakt, dette har nok noe med at livmoren ligger forran, så kjenner det langt inni der, men noen ganger litt kraftigere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer ikke valentines, men ble en god middag og smågodt så la vi oss stappmette i halv elleve tiden :P jeg sliter sånn med å sove for tiden, ingen stillinger er gode...blir kvalmen/uvel i enkelte stillinger, andre gjør vondt i ryggen..flere som har det likt?

Her varierer det også med liv, alt etter mitt aktivitetsnivå og hva jeg spiser virker det som.. I starten ble jeg bekymret, men nå har jeg bare slått meg til ro med at det er forskjellig grad av liv hver dag. Tenker at det har noe med hvordan h*n ligger i magen... Til meg sa jordmor at så lenge jeg kjenner liv hver dag så skal jeg ikke bekymre meg,mens andre her inne har fått andre beskjeder :P så det er ikke lett å vite :) har du testet å drikke noe søtt å lagt deg ned for å kjenne etter reaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi feirer ikke valentines, men ble en god middag og smågodt så la vi oss stappmette i halv elleve tiden :P jeg sliter sånn med å sove for tiden, ingen stillinger er gode...blir kvalmen/uvel i enkelte stillinger, andre gjør vondt i ryggen..flere som har det likt?

Her varierer det også med liv, alt etter mitt aktivitetsnivå og hva jeg spiser virker det som.. I starten ble jeg bekymret, men nå har jeg bare slått meg til ro med at det er forskjellig grad av liv hver dag. Tenker at det har noe med hvordan h*n ligger i magen... Til meg sa jordmor at så lenge jeg kjenner liv hver dag så skal jeg ikke bekymre meg,mens andre her inne har fått andre beskjeder :P så det er ikke lett å vite :) har du testet å drikke noe søtt å lagt deg ned for å kjenne etter reaksjon?

Jeg sliter også med å finne en god sovestilling. Jeg vrir mye på meg, som resulterer i enda vondere rygg. Jeg har bygget opp hodeenden/øvre rygg med en dyne og to puter. Også har jeg en pute mellom beina. Da klarer jeg å sove uten for mye smerter. Men jeg sovner kun godt på venste side. Men det er ikke godt i lengden heller. Uff nei, det blir godt å sove normalt igjen! Selv om man har en baby da så er det allikevel mer behagelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg slå fast at Burt Bees mama bee strekkmerkekrem ikke fungerer :sjokkert: Man kan vist ikke overgå gener med krem :fnise:

Søren og! :fnise:

Trodde jeg hadde fått mine første her om dagen, men det var merker etter lakenet eller t-skjorta jeg sov med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å finne en god sovestilling. Jeg vrir mye på meg, som resulterer i enda vondere rygg. Jeg har bygget opp hodeenden/øvre rygg med en dyne og to puter. Også har jeg en pute mellom beina. Da klarer jeg å sove uten for mye smerter. Men jeg sovner kun godt på venste side. Men det er ikke godt i lengden heller. Uff nei, det blir godt å sove normalt igjen! Selv om man har en baby da så er det allikevel mer behagelig ;)

Har hele senga full av puter selv :P får prøve pute mellom bena i natt, har kun forsøkt pute for å støtte opp om magen og ryggen når jeg ligger på siden!

Da kan jeg slå fast at Burt Bees mama bee strekkmerkekrem ikke fungerer :sjokkert: Man kan vist ikke overgå gener med krem :fnise:

Fungerer enn så lenge her heldigvis :P:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dem bare i speilet da, de er på undersiden av magen, så jeg kan late som ingenting en stund til :P

Her er mange puter redninga for nattesøvnen, ligger på siden og har en pute bak ryggen, en under magen og noen ganger en mellom bena. Men den gode søvnen jeg hadde i 1.trimester er ganske fjern nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange puter er reddningen her også. En under magen, en mellom beina og en bak ryggen. Og to under hodet. Er nesten ikke plass til mannen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hender det blir noen glass med saft for å si det sånn! :fnise: Kjenner jo alltid noen dult når jeg drikker saft, men jeg merker at jeg liker best når sparkene kommer av seg selv! Pleier å få samboeren min til å kjenne også sånn at han kan "godkjenne" at det er nok bevegelse! :laugh:

Fant denne siden, og synes den var fin å lese. Forklarte godt:) http://altformamma.no/artikler/50/article/item/null/babyens-bevegelser

Jeg liker jo sparkene best jeg da, men kjenner ofte mer romsteringer enn spark!

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ny seng på torsdag!!!! Sånn med motor og jeg må bare si HERREGUD så deilig og godt jeg har sovet deler av nettene :D samboeren min ler av meg når han våkner av at jeg ligger fornøyd om natten og justerer, men det er så digg å kunne gjøre det :)

Ellers ligger babyen med rumpa ut og jeg får masse spark innover og en ubehagelig rumpe som prøver å trenge seg ut på venstre side av navlen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ny seng på torsdag!!!! Sånn med motor og jeg må bare si HERREGUD så deilig og godt jeg har sovet deler av nettene :D samboeren min ler av meg når han våkner av at jeg ligger fornøyd om natten og justerer, men det er så digg å kunne gjøre det :)

Ellers ligger babyen med rumpa ut og jeg får masse spark innover og en ubehagelig rumpe som prøver å trenge seg ut på venstre side av navlen..

Aaah så deilig! Jeg skulle gjerne hatt en sånn! Men det koster vel flesk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hørtes fantastisk ut! Angrer på at jeg ikke kjøpte sånn seng da vi kjøpte ny :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var baby så rolig at jeg ringte føden. H*n er aldri spesielt aktiv, men bare et par små bevegelser i løpet av hele dagen er ikke vanlig her heller, og hverken dytting, ligging på magen eller sukkerbrus hjalp. Fikk beskjed om å spise og drikke, legge meg på et stille rom uten distraksjoner (ingen mobil, radio osv) og telle spark i en time. Og jaggu skjønte h*n ikke alvoret, for det kom 7-8 spark i løpet av den timen. Så da var jeg (og føden) fornøyd :Nikke: Håper jeg slipper å ringe dit igjen før jeg er i fødsel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var baby så rolig at jeg ringte føden. H*n er aldri spesielt aktiv, men bare et par små bevegelser i løpet av hele dagen er ikke vanlig her heller, og hverken dytting, ligging på magen eller sukkerbrus hjalp. Fikk beskjed om å spise og drikke, legge meg på et stille rom uten distraksjoner (ingen mobil, radio osv) og telle spark i en time. Og jaggu skjønte h*n ikke alvoret, for det kom 7-8 spark i løpet av den timen. Så da var jeg (og føden) fornøyd :Nikke: Håper jeg slipper å ringe dit igjen før jeg er i fødsel!

Så godt å høre at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...