Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Det trodde jeg også, så bør søke i løpet av denne uka...byråkrativegring blandet med latskap har ført til at den ikke er sendt enda. Alt er egentlig klart, med start og stopp for både meg og mannen, så er vel bare å sette i gang!

Har heldigvis et par uker til på meg, så jeg og mannen får diskutere litt snart. Har dyttet alle tanker om permisjonssøknaden langt vekk :P

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke søke hos nav før det er ti uker igjen til termin. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Foreldrepenger/Husk+%C3%A5+s%C3%B8ke+til+rett+tid.403386.cms Men det er jo greit å ha alle papirene klare.

Ift til å være naken/ikke naken, så kan det fort lekke en del melk under fødselen, så å styre veldig med en bikinioverdel og ammeinnlegg etc hadde ikke jeg giddet i allefall. Jeg hadde bare en åpen sykehusskjorte sist, ble så ufattelig varm.

Iiik, jeg har tolka det som 10 uker igjen til permisjon, ikke til termin. Var så fornøyd når jeg sendte på 28+2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ti uker før permisjon man kan søke? Altså fra uke 27?

Og der ble jeg litt letta ja :)

er 8 uker behandlingstid her, så dersom jeg ikke skulle søkt før i 30 er jo permisjonen begynt før jeg får svar.. Syns det virker stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver fbetaler lønn her som vanlig, så jeg hadde nok vært mer stresset hvis ikke det var tilfelle ;) Men skal selvsagt sende søknaden snart likevel!

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver fbetaler lønn her som vanlig, så jeg hadde nok vært mer stresset hvis ikke det var tilfelle ;) Men skal selvsagt sende søknaden snart likevel!

Ja, det gjør heldigvis min arbeidsgiver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med feriepenger og permisjon da? Får vi feriepenger i år? Og hva med neste år?

Feriepengene i år kommer som normalt, de ble jo opptjent i fjor. Når det gjelder for neste år vil det avhenge litt av hvem du får utbetalinger fra under permisjonen. Jeg får fra arbeidsgiver som normalt, og opptjener meg derfor feriepenger på vanlig måte.Får du utbetalinger fra NAV får du feriepenger av enten de første 15 (80%) eller 12 (100%) ukene av foreldrepengene. De feriepengene du har tjent deg opp før du går ut i permisjon kommer selvsagt utenom dette.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Mulig det er noen andre mer erfarne ringrever som kan korrigere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ti uker før permisjonsstart fikk jeg beskjed om av NAV så det blir vel uke 27 ca ;) Jeg har ikke søkt enda, prøver å få samlet inn papirene nå så blir vel sendt rundt uke 28-29. Det sto jo at det var 8 uker behandlingstid her jeg bor så får satse på at det akkurat går, hvis ikke har jeg alltids lånekassen og mannen så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få bekreftelse på termindato på svangerskapskontroll i uke 28 for å sende inn til nav, legen sa at den ikke kunne gis før... Haster ikke for min del uansett da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal iallefall bli veldig deilig med permisjon, begynner å merke at jeg er mer sliten. 7 uker igjen i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriepengene i år kommer som normalt, de ble jo opptjent i fjor. Når det gjelder for neste år vil det avhenge litt av hvem du får utbetalinger fra under permisjonen. Jeg får fra arbeidsgiver som normalt, og opptjener meg derfor feriepenger på vanlig måte.Får du utbetalinger fra NAV får du feriepenger av enten de første 15 (80%) eller 12 (100%) ukene av foreldrepengene. De feriepengene du har tjent deg opp før du går ut i permisjon kommer selvsagt utenom dette.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Mulig det er noen andre mer erfarne ringrever som kan korrigere meg.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som skal ut i permisjon!!! :) håper bare jeg klarer å skrive oppgaven min ferdig før permisjonsstart!

Fremfor å skrive oppgave så måtte jeg jo inn å lese litt om fødsel..fant denne på babyverden, og tror konklusjonen min nå er at det blir epidural! (eller hvertfall at jeg føder et sted hvor mulighetene for epidural er til stede) :Phttp://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Hvor-vondt-er-det-a-fode/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner dere som skal ut i permisjon!!! :) håper bare jeg klarer å skrive oppgaven min ferdig før permisjonsstart!

Fremfor å skrive oppgave så måtte jeg jo inn å lese litt om fødsel..fant denne på babyverden, og tror konklusjonen min nå er at det blir epidural! (eller hvertfall at jeg føder et sted hvor mulighetene for epidural er til stede) :Phttp://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Hvor-vondt-er-det-a-fode/

:sjokkert:

Akkurat nå er jeg glad det er lenge til mai :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sutre sammen om den oppgaven som må skrives... Ikke noe permisjon her heller :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sutre sammen om den oppgaven som må skrives... Ikke noe permisjon her heller :bond:

Vi får trøste oss med at om vi er så heldige å bli gravide igjen så er man forhåpentligvis ferdig med masteroppgaven til den tiden og har da en permisjon å se frem til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får trøste oss med at om vi er så heldige å bli gravide igjen så er man forhåpentligvis ferdig med masteroppgaven til den tiden og har da en permisjon å se frem til ;)

Sant ;) Høres ut som en god trøst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal iallefall bli veldig deilig med permisjon, begynner å merke at jeg er mer sliten. 7 uker igjen i dag! :)

Samme her! Er spent på om jeg orker helt ut til permisjonsstart, går greit nå men har ikke noe energi å gå på.. Vet det blir hektisk på jobb de siste tre ukene før permisjon, så gruer meg veldig til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin time hos jordmor i dag. Det ble satt opp time for stikk i fingeren om 14 dager og da kom min ekstreme sprøyteskrekk på banen og vi fikk snakket om det. Hun henviser til en time på poliklinikken så vi kan lage en plan for fødsel og jeg fikk i hjemmelekse å skrive ned tankene mine og det jeg er redd for. Glemte helt å spørre etter terminbekreftelse, men det kan jeg lufte om to uker. Hvis jeg husker det oppi all skrekken. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Er spent på om jeg orker helt ut til permisjonsstart, går greit nå men har ikke noe energi å gå på.. Vet det blir hektisk på jobb de siste tre ukene før permisjon, så gruer meg veldig til det.

Her også, skal jo ha en stakkar på opplæring midt oppi alt og. For egen min del skal jeg vel klare å holde ut, så lenge det ikke er noen risiko for at det går ut over baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...