Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡

kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Har ikke tatt akupunktur enda. Begynner med det neste uke :) Moxabehandlingen har en slags effekt hvertfal for det blir kaos i magen ved hver behandling også legger hun seg på tvers hvertfall, men kommer ikke helt rundt desverre.

Skal på ny ul neste uke, men jeg kjenner jo at hun ikke har snudd seg enda. Men hei, setefødsel kan gå fint det å :nigo: Skal fortsatt forsøke litt med moxa og akupunktur.

Håper det er det som skal til og godt å høre at behandlingen har hatt litt effekt.

Å lykke til på ultralyd :) Det er så koselig! Setefødsel går nok også veldig fint hvis det blir det, men hun har heldigvis litt tid å snu seg på enda! :) Høres deilig ut med slike behandlinger så er bare å prøve uansett :)

Klageinnlegg!

Formen blor bare værre. Men nå er det influensa på gang da. Varm, trøtt, vondt i hode, nese og hals. hele kropoen er vond og "tett" egentlig. Verst når samboeren er syk :ler: Men han er tilbake på jobb igjen i dag.

I kveld kommer mamma med hunden deres. Vi skal passe den i helgen og jeg kjenner at det skal bli slitsomt. Så vondt i bekkenet som jeg har konstant og nå syk i tillegg.

Snart spise yoghurt med havregryn, eple og druer :hjerte:

Nei, stakkars deg :( Influensa er noe herk og spesielt oppå graviditet i tillegg. God bedring :hjerte:

Huff, får overlate litt av ansvaret for hunden til din samboer. Det gjør jeg på de verste dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk dere :klem:

Formen er fortsatt ikke bra og nå har jeg så vondt i bekkenet at jeg vil bare få ut lillemor. Tenk å være så egoistisk.. Samboer spurte meg i går "syns du ikke det har gått fort? Det er liksom ikke lenge siden du ble gravid". Jo, jeg syns det er lenge siden. Jeg er omtrent lam og kjennes ut som jeg revner hver gang jeg reiser meg eller flytter på meg. Beina svikter hele tiden og det er tungt. Derfor syns jeg det går tregt og derfor syns jeg det er alt for lenge igjen. For å gå med så vondt i et halvt år ER lenge også blir det jo bare værre.

Neste uke er jeg høygravid (34+4?) Og skal på omvisnimg på sykehuset, ul (hun er fortsatt i seteleie) og jm time. Og neste helg starter vi modningsakupunktur. Også håper jeg av hele meg at hun kan komme i uke 38. Det hadde vært perfekt.

Ja, nå har det blitt en skikkelig syte dagbok. Sowwii :(

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har lov å syte i dagboka!:)

Vondt å høre at du strever slik for tiden. :klem: Det går raskt for de rundt, men for oss så er det ikke like raskt.. Kjenner til den.

Tror det stemmer med 34+4, men ble litt usikker for folk sier også 40 dager til termin. Vel jeg er 34+4 i dag og apoen min sier 41 dager til termin :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe godt med influensa, og bekkenet ditt høres skikkelig teit ut.. Får be det reise sin vei!

Håper for din del at lille kommer så snart det er trygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Jeg har vært skikkelig dårlig på å oppdatere her inne for det skjer liksom ikke så mye annet enn at jeg har vært syk og hvilt masse! Men nå har det skjedd saker skjønner dere..

I dag var jeg på ul igjen. Lite spennende siden vi ikke får sett ansiktet til lillemor og jeg kjente før timen at hun ligger i seteleie. Jeg sa det også til gynekologen. Og gyn sa at hun trodde meg og hadde veldig respekt for hva mor mente. Og at mor som regel har rett. Likevell ville hun se hvordan lillemor har det inni der. Fortsatt seteleie - ingen tror hun kommer til å snu seg siden hun har ligget sånn hvertfall siden uke 26 og hun ligger så godt nedi bekkenet. Så det blir ny ul neste fredag og samtale på sykehuset uken etter mtp måling av bekken og om jeg får føde i seteleie.

Ikke nok med det! Lillemor har dabbet av i voksinga.. Hun er nå 10% under gjennomsnittet og ikke gått opp noe særlig siden sist ul. Hun er nå estimert til å veie 3000 ved termin hvis hun fortsetter å legge på seg. Som da igjen vil si at om hun ikke legger på seg vil jeg bli satt i gang etter sykehustimen. Og de vil ikke sette igang setefødsel på førstegangs så da blir det KS.. Om hun legger på seg vil jeg jo få valget mellom å vente på at fødsel starter av seg selv med baby i seteleie eller planlagt KS i uke 38.

Og alt i alt er jeg veldig forvirret nå og vet ikke helt hva jeg vil. Om jeg er bekymret? Nei, faktisk ikke. Tenker at dette kommer til å gå kjempe bra for alle sammen selvom det blir en litt kronglete start. Ut skal hun uansett og nå får vi så mye oppfølging at det nesten er litt slitsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var litt mye på en gang for deg! Skjønner du er forvirret, vet sannelig ikke hva jeg ville ha gått for selv...blir noen ekstra tanker vil jeg tro! Men bra du klarer å beholde roen, tror jeg selv hadde vært ganske bekymret selv. Men du har rett i at resultatet blir bra, selv om utgangspunktet blir litt annerledes enn du hadde tenkt deg. Syns du er tapper! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye på en gang ja! Virker som du er veldig rolig og fornuftig ifht det da. Håper hun legger på seg som hun skal slik at du har valget i hvertfall :Nikke: jeg tror nok jeg ville valgt setefødsel, men er vanskelig å vite hva man ville valgt før man først er i situasjonen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro å få høre om vekstavvik. "Heldigvis" tar de ofte feil, noe de sikkert ser på neste ul :)

Føler du selv at behandlingene du tar kan ha en effekt for å snu henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske rolig i forhold til det hele for det er ikke så mye jeg får gjort med det så det er så meningsløst å skulle bli hysterisk nå. Jeg er også overbevist om at så lenge mor tar det rolig og tenker at det går fint så har babyen i magen det bedre :)

Jeg ville i utgangspunktet føde selvom hun er i seteleie, men så er det en høyrisikofødsel og 1 av 4 ender likevell med et katastrofesnitt.. Og siden jeg er skikkelig redd for ks så er det da bedre for meg å ha et planlagt ks hvor de får ivaretatt meg bedre og det skjer under rolige kontrollerte omstendigheter :) Og der ligger problemet - jeg vet jo ikke hva som kommer til å skje. Velher jeg å føde vaginalt og det ender med katastrofesnitt vil jeg komme til å angre! Og velger jeg planlagt keisersnitt så føler jeg det som et nederlag. Jeg ville jo føde vanlig. Og uten epidural.. haha, og den må jeg jo ha ved seteleie fødsel.

Det er veldig mange tanker nå. Men samtidig så er jeg ganske rolig og tenker at det blir som det blir. Venter med avgjørelsen til jeg får ssamtale med en overlege på sykehuset :)

Og i forhold til vekten til lillemor så har hun ikke økt siden forrige ultralyd, der problemet ligger.

Rotete innlegg. Men ut må de tenkene her :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker i hvertfall nøye gjennom det..:) planlagt KS er nok bedre en haste KS ja. Og det er IKKE noe nederlag å gå for KS:):) men jeg forstår allikevel tankene dine rundt det...:)

Hvor mye veier hun nå da ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker i hvertfall nøye gjennom det..:) planlagt KS er nok bedre en haste KS ja. Og det er IKKE noe nederlag å gå for KS:):) men jeg forstår allikevel tankene dine rundt det...:)

Hvor mye veier hun nå da ca?

Det sa hun ikke. Og det står heller ikke i papirene. Bare at hun er 10% under og tilsvarer en uke 32 baby. Så det er jo absolutt ikke noe krise, bare hun fortsetter å legge på seg nå. De er vel heller redde for at hun har sluttet å legge på seg og ikke trives i magen. Men gjennomstrømning i navelstreng og alt så ellers fint ut, så de fant jo ikke noe galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa hun ikke. Og det står heller ikke i papirene. Bare at hun er 10% under og tilsvarer en uke 32 baby. Så det er jo absolutt ikke noe krise, bare hun fortsetter å legge på seg nå. De er vel heller redde for at hun har sluttet å legge på seg og ikke trives i magen. Men gjennomstrømning i navelstreng og alt så ellers fint ut, så de fant jo ikke noe galt. :)

Ok, krysser fingrene!:)

Når er neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Jammen skjedd litt her inne ja!

Trist å lese at du har fått "alt" på engang da. Husker du har nevnt tidligere at du ønsker å

Unngå keisersnitt og nå står du midt

Oppi et valg mellom det og fødsel. Ikke helt slik du drømte om nei. Vanskelig valg å måtte ta for deg. Du skal ha credd for at du er så rolig og tar ting med fatning. Når har du egentlig termin igjen?

Når drt gjelder veksten så synes jeg at jeg hører mye forskjellig der altså. Mange sier også at man ikke skal stole på det for ofte stemmer det ikke. sier ike at legene dine tar feil i dette forholdet, men la oss nå håpe baby er større og vokser litt.

Krysser fingrene for deg og for kontroll - neste fredag eller fredag i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tror jeg at jeg hadde gått for elektivt sectio hvis jeg kunne bestemme, men som Lillemeg sier er det ikke så lett å bestemme når man ikke er i samme situasjon selv. Og det er vel iallefall ikke lett å bestemme NÅR man er i situasjonen heller. Satser på at du slipper å ta valget kanskje?

Bra du beholder roen. Vi lærte faktisk om det på yoga i går, at når barnet merker at mor er rolig, så har den det bedre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig med sitering på mobil, men svarer dere begge :) ja, det er nesten litt komisk. Jeg var klar for alt untatt ks og nå bikker det mot ks. Kontroll, ul neste fredag. Skal til jm allerede på tirsdag :)

Jeg klarer ikke å velge enda hvertfall. Ser både fordeler og ulemper med begge deler. Babydaddy ville valgt ks, men han sier at det er absolutt mitt valg og han vil støtte meg i det uansett. Og jeg spurte om hans mening for jeg synes han har rett til å bli hørt da det gjelder hans barn og det er en viss risiko ved setefødsel. Selvfølgelig risiko ved ks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill babydaddy du har - er nok ganske tøft for dem også som ikke direkte kjenner på det - men står litt utenfor det hele og betrakter. Du får prøve å snakke litt med jordmor på tirsdagen. De slal jo ja litt erfaring så kanskje du får noen gode råd og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på omvisning på sykehuset og alt ble brått veldig virkelig og nært :P Er jo ikke lenge igjen. I morgen er jeg høygravid!! Jiiih

Har også hentet bleiebøtte, pakken på kiwi og apotekpakke :) Senga har vi også satt opp. nå gjenstår det å kjøpe madrass, sengehimmel og hente sengetøyet hos mamma. Så er vi så og si i mål. Ellers trenger jeg bare noe mums å ha i fødebaggen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...