Gå til innhold

Skjønner meg ikke på dette.....


Fugleskremsel

Anbefalte innlegg

Dersom det er slik at man må slutte på p-pillen og vente i mange måneder på en "stabil" syklus før man kan bli gravid, hvorfor er det da så inmari viktig å ta den der hersens pillen hver dag?

Da jeg begynte på pillen, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta den til tilnermet samme tid hver dag, hvis ikke ble jeg gravid. Glemte en pille, og løp febrilsk til nærmeste apotek for å kjøpe angrepille. Kan umulig være bra for kroppen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ikke vente i mange måneder/på en stabil syklus for å bli gravid. Man kan fint bli gravid med ustabil syklus. Men det er jo mye enklere om man har en stabil syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er helt umulig før man har sluttet helt på p-pillen, og hatt den "falske" mensen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tja... Noen jeg vet om gikk tom for piller, gav f og kjørte på og endte opp med tvillinger. I følge legen så var de en forhøyet risiko for tvillinger rett etter pilleslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

men det er helt umulig før man har sluttet helt på p-pillen, og hatt den "falske" mensen....?

Det er jo mange som har blitt gravid mens de har gått på pillen, så vil ikke tro det er helt umulig før man har sluttet helt på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så forskjellig fra person til person.

Noen får ikke mensen før mange mnd etter p-pilleslutt. Andre sliter med ustabile sykluser ei stund, mens en tredje ikke har eggløsning før etter ei stund.

Noen kommer rett inn i vanlig syklus, men så "henger" systemet seg etter ei stund.

Svigerinna mi hadde bortfallsblødningen da hun slutta på pilla, så venta hun på å komme igang med "normal" mens igjen, men den kom aldri, hun ble gravid med en gang.

Jeg har kommet rett inn i 28 dagers syklus etter 10 år på pilla, blei gravid 2 pp.

Ingen vet hvordan kroppen blir etter hormonprevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er helt umulig før man har sluttet helt på p-pillen, og hatt den "falske" mensen....?

Nei, nei, nei! Hvor har du det fra? Finnes nok av folk som har glemt en pille og blitt gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bare leser at mange her på forumet som er bekymret, får spydige svar om at de ikke kan være gravid hvis de ikke har sluttet helt på p-pillen....syns det er litt synd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...