Gå til innhold

Snegle i hagen - hva er dette for en fyr?


Væren

Anbefalte innlegg

Var ute i bosskassen i kveld, og kom over en rar snegle som jeg ikke har sett maken til før. Jeg vet ikke om dette er iberiaskogsneglen som alle frykter i hagene sine, for jeg trodde den var helt brun.

Denne var mørk beige/nougatfarget, med mørkebrune/svarte oppdelte striper, altså ikke lange, hele striper, nedover ryggen. På "kappen" eller hodet var det litt mer kamuflasjeformede svarte tegninger.

Det var ikke lett å beskrive denne, men jeg fant noe som lignet på en snegleside, den het Boasnegle.

Noen som kjenner beskrivelsen igjen og vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet det. Men har liksom ikke hjerte til det! :oops:

Dessuten var visst ikke dette en snegle som gjorde særlig skade, så jeg lot den gå! Eller krype...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh!..hehe..pleier å være slik med snegler. Plutselig ser man en og blir kvitt den på mest hurtigste og mest humane måte. Så, kommer det plutselig flere. Min mor har bikket over, hun KLIPPER dem i to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om det knepet, men magen min hadde vrengt seg om jeg hadde klippet i to en snegle!!! ÆSJ! Skjønner ikke at noen greier å gjøre det! Jeg hater edderkopper, og i dag tråkket jeg på en diger sugge ute på terrassetrappen. Det var en så skjellsettende opplevelse at jeg sto og "røste meg" og ristet i 5 minutter etterpå!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om det knepet, men magen min hadde vrengt seg om jeg hadde klippet i to en snegle!!! ÆSJ! Skjønner ikke at noen greier å gjøre det! Jeg hater edderkopper, og i dag var jeg så "modig" at jeg tråkket jeg på en diger sugge ute på terrassetrappen - noe jeg ikke pleier å klare. Urk!!! Det var en så skjellsettende opplevelse at jeg sto og "røste meg" og ristet i 5 minutter etterpå!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dobbeltgrøss-smiley:

Jeg kommer aldri til å bli bedre, det gir vemmelser nedover ryggraden. Og da jeg fant denne sneglen i går, måtte jeg jage Hr. Sau til å ta på seg sko og gå ut og studere den, også! Naboen sto på terrassen sin med noen øl i magen og holdt på å flire seg i hel over oss to som satt på huk foran søppelkassen og studerte Boasneglen! :ler:

Faktisk var den såpass lang at jeg først trodde det var en liten orm; også pga. tegningene på ryggen!

Jeg ropte opp til naboen at det var en snegle vi studerte, og la ut om hvor lang og stor den var. Naboen ropte at om jeg strødde salt på den, så krympet den. Men han hadde det velkjente "tenke i koffert" blikket, så jeg skjønte at han snakket om noe annet også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GreenSky

Strø salt på eller klippe snegla i to? Stakkars snegle! Å klippe i to er vel likvevel den mest humane måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får meg ikke til å gjøre noen av delene, jeg. Hvis jeg gjør noe, så er det å ta sneglen inn i et stort blad eller på en spade, og kaste dem laaaaaaaaaangt av gårde ut i friområdet nedenfor tomta vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt et annet triks....legg ut en tallerken med øl oppi. Sneglene går fort til dette fatet for å drikke (ikke så rart...øl er jo godt), og når de har fått dette i seg eksploderer magen fordi de ikke tåler øl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at om man strør salt på sneglene, så er det det samme som om noen skulle helle etsende syre på mennesker.... Hva med å hive dem ut i vein, å håpe at noen kjører over de :sjarmor: ... kanskje litt mere "humant"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...