Gå til innhold

Får ikke utbetalt under 200 kr over egenandelstaket - utrolig irriterende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Er virkelig de 191 kr så viktige? Du lever i et velferdssamfunn som sørger for deg fra vugge til grav. Og det å følge regler er en av forutsetningene for at et velferdssamfunn skal bestå.

Jeg anbefaler deg å glemme de 191 kr, og heller fokusere på hvor heldig du er. :)

Hvis man hver måned må snu og vende på hver eneste krone for å få ting til å gå rundt er faktisk 191 kroner en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Hvis man hver måned må snu og vende på hver eneste krone for å få ting til å gå rundt er faktisk 191 kroner en del.

I et U-land, ja. Men her til lands så har vi fantastiske velferdsgoder, og 191 kr i løpet av et år (et frikort gjelder for et år) er en tyggis her, en latte der og en billig flaske vin.

Og vi har FRIKORT. Uten å betale for dyre helseforsikringer! Vi er så utrolig heldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke betalt på apotek, hvor de får frikortet automatisk fra HELFO, men du kan la være å vise egenandelskortet ved første legebesøk.

Anonymous poster hash: b92d2...140

Takk for alle svar :) Tenkte bare jeg ville oppdatere denne. Det stemmer at de får frikortet automatisk opp på apoteket. Men jeg spurte bare om jeg kunne få betale egenandelen likevel, og det kunne de fikse. Så da ordnet det seg slik at jeg kom over grensen på 200 kr. Og til dere som kommenterte at jeg burde glemme de pengene: klart jeg kunne ha gjort det. Og jeg føler meg faktisk veldig heldig som bor i Norge. Men det ble bare så irriterende at de ikke kunne ta med den ene egenandelen i beregningsgrunnlaget når den egentlig skulle ha vært med. Ja ja, jeg er nok litt opphengt i detaljer :fnise:

Anonymous poster hash: 8eb63...012

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) Tenkte bare jeg ville oppdatere denne. Det stemmer at de får frikortet automatisk opp på apoteket. Men jeg spurte bare om jeg kunne få betale egenandelen likevel, og det kunne de fikse. Så da ordnet det seg slik at jeg kom over grensen på 200 kr. Og til dere som kommenterte at jeg burde glemme de pengene: klart jeg kunne ha gjort det. Og jeg føler meg faktisk veldig heldig som bor i Norge. Men det ble bare så irriterende at de ikke kunne ta med den ene egenandelen i beregningsgrunnlaget når den egentlig skulle ha vært med. Ja ja, jeg er nok litt opphengt i detaljer :fnise:Anonymous poster hash: 8eb63...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvordan får man sjekket oversikten over egenandelene? Jeg aner ikke om jeg har noe til gode. Skulle gjerne sjekket...

Anonymous poster hash: 7afc0...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et U-land, ja. Men her til lands så har vi fantastiske velferdsgoder, og 191 kr i løpet av et år (et frikort gjelder for et år) er en tyggis her, en latte der og en billig flaske vin.

Og vi har FRIKORT. Uten å betale for dyre helseforsikringer! Vi er så utrolig heldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Et frikort gjelder fra dunhar betalt taket på egenandeler og ut kalenderåret.

Dersom en har betalt for et legebesøk eller to og så må hente ut reseptmedisiner for tre mnd. I slutten av mars, der reseptene har ulik dato de er skrevet ut på, så kan dette raskt bli 1500 eller nærmere 2000 kr. Da er dette et kraftig innhgg i månedsbusjettet for de aller fleste som er omfattet av egenandelsordningen nemlig kronikkerne, og 191 kr. Får du en del brødmat og poteter for.

Anonymous poster hash: 7e2a7...e95

Dette er utgifter som man bør ta høyde for. I et velferdsland som Norge bør vi heller være glad for de flotte ordningene vi har, isteden for å sutre om det vi ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...