Gå til innhold

Store barna kysser oss forsatt på munn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og broren min pleide å kysse foreldrene våres natta til jeg ble sånn 12 år gammel. Jeg så at faren min vegret seg litt, og da sluttet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg og brødrene mine kysset foreldrene våres når vi var småbarn, men sluttet med det når vi ble større. Nå har jeg selv småbarn og jeg kysser dem også på munnen. Tror at vi sluttet i 8-9 års alderen.

Anonymous poster hash: 9953d...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere og barna synes det er ok, så er det ok. Drit i hva andre synes eller gjør. Dette er kulturelt betinget.

Siden begge barna gjør det frivillig, så er det vel ikke noe stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å kysse på småbarn, men ikke en ungdom? Come on! Om dere trives med nuss så skal dere fortsette med det. Glad jeg ikke har så mange regler i min familie, må være slitsomt og alltid måtte tenke over "er dette greit i den ultrastrenge, riktige regelboka mi..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nussa begge barna meg på munnen, men i 11 års alderen sluttet de, og gikk heller over til nuss på kinnet. Overgangen var helt naturlig.



Anonymous poster hash: 19f9a...7c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det unaturlig, men det er fordi jeg ikke er vant til det. Mine foreldre kyssa aldri på munn, egentlig er jeg usikker på om de kyssa oss i det heletatt. Jeg kysser ikke min sønn på munn, men kysser på kinnet og gir klemmer.

De som er oppvokst med dette føler at det er helt naturlig og de syns nok ikke det er rart å se andre gjøre det heller, mens de som ikke er oppvokst med det føler nok oftest at det er rart og unaturlig.

Min familie var generelt dårlige på alt når det gjelder å uttrykke kjærlighet så jeg syns tilogmed klemmer er ubehagelig, med mindre det er mannen min, barnet mitt eller søsteren min (altså de som står meg veldig nær).

Så... Ja, jeg syns det er ekkelt/rart å se foreldre kysse sine voksne barn på munnen, men det betyr ikke at det er galt eller ekkelt. Det er fordi jeg ikke er vant til det og da blir det unaturlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kysser fortsatt foreldre mine. Og jeg er 30, foreldrene er 62 og 67 år. Ser ikke noe galt med det. Gjør det samme med brødrene mine og konene deres. Nevøer og nieser forsåvidt og.



Anonymous poster hash: 92aba...580
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det aldri vært naturlig å susse barna på munnen. (Og heller ikke foreldrene mine da jeg var barn.)

Men nå har minsten begynt å susse meg på munnen. Og jeg klarer faktisk ikke å fortelle at "dette er ikke greit", for det ligger jo kun et ønske om å uttrykke at han er glad i meg bak det.

Hvis det er naturlig for barnet, hvorfor skal jeg lære barnet at det er noe unaturlig over det?



Anonymous poster hash: 0af80...d88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nussa begge barna meg på munnen, men i 11 års alderen sluttet de, og gikk heller over til nuss på kinnet. Overgangen var helt naturlig.

Anonymous poster hash: 19f9a...7c0

Samme her, ble en naturlig overgang

Anonymous poster hash: 8508c...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Faktisk har jeg ikke tenkt så mye over det, det har vært mest vanlig for meg å gi et kyss på kinnet.

Jeg tror imidlertid mamma fikk litt sjokk når jeg spurte om å få kysse henne på munnen, slik som de gjorde på film. :ler:

Dette er en historie jeg imidlertid har fått fortalt i ettertid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysser fortsatt foreldrene mine på munnen i en alder av 23. Kam ikke forstå hvorfor det er en uting. Det er jo en vesentlig forskjell på hvordan jeg kysser dem kontra mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår liksom ikke hvorfor man skal kysse foreldrene sine/barna på akkurat munnen? Også når man er blitt voksen i tillegg? Hvorfor på munnen?



Anonymous poster hash: 700fa...242
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri kysset noen av mine foreldre på munnen og heller aldri hørt om/sett andre gjøre det. For meg virker det helt rart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

For meg hadde det vært veldig merkelig å kysse både min mor og min far på munnen, men synes det er kjempesøtt når andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...