Gå til innhold

Bra steder å bo i Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilket henger sammen med innvandringspolitikken. Med andre ord, er du klar for å ta ansvar for den innvandringspolitiske endringen du stemmer for?

What?? Har jeg nevnt hva jeg stemmer?

Anonymous poster hash: fe26d...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan virke som Kværnerbyen/Lodalen er en bydel som er i sterk vekst, men det er enda ganske rimelig å kjøpe der...enn så lenge. Om du er veldig glad i solskinn er det kanskje ikke beste stedet på jord, men tror det er en bydel som er på vei opp og frem.

Var faktisk på visning der, men likte ikke det området. Innestengt, fikk nesten litt noia der inne :P Det er ingen planer om å gjøre noe med trafikken heller med det første, ifølge meglerne.

Skrevet

Gernelt sett ville jeg ikke ha bosatt meg i Groruddalen

Regner du Bjerke til Groruddalen?

Skrevet

Regner du Bjerke til Groruddalen?

Bjerke ligger vel i Groruddalen ja? Jeg vet veldig lite om Bjerke, har knapt vært der tror jeg, så skal ikke uttale meg om hvordan det er der. :)

Gjest incognita
Skrevet

Var faktisk på visning der, men likte ikke det området. Innestengt, fikk nesten litt noia der inne :P Det er ingen planer om å gjøre noe med trafikken heller med det første, ifølge meglerne.

Enig i at det virker litt innestengt, men tipper det kommer til å bli ganske fint der etterhvert.

Men skjønner at det ikke var interessant for deg. :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Bjerke ligger vel i Groruddalen ja? Jeg vet veldig lite om Bjerke, har knapt vært der tror jeg, så skal ikke uttale meg om hvordan det er der. :)

Bjerke er en av de 4 bydelene som tilhører Groruddalen ja :)

Skrevet (endret)

På grunn av kriminalitet?

Inkluderer du Kværnerbyen i Gamle Oslo?

Nei,

og nei.

Jeg lurer litt på det samme........................har aldri vært i områdene, og har hørt at det skal være en av de fine "lommene" i sentral-ish Oslo.

Anonymous poster hash: dec0e...f31

Nei.

Med mindre du mener nærheten til asylmottaket er en fin lomme i sentral-ish Oslo.

Sandaker og Torshov ligger begge i bydel Sagene...

Jepp. Og Vindern ligger i bydel Vestre Aker. Men da sier man fortsatt at man bor på Vindern og ikke "på Vestre Aker".. Akkurat som man bor på Sagene i Sagene bydel...

Eller på Torshov. Eller Sandaker. I Sagene bydel.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Hold deg unna Sinsen. Der er det ghettotilstander. Sats på Årvoll/Tonsenhagen. Nyyyyydlig sted med skog sol nærmeste nabo og kort vei til byen.

Anonymous poster hash: 96c2c...2a1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja jeg var seriøs. Jeg trives kjempegodt her. Er masse unge som flyter hit om dagen. Det er kort vei til alnaelven og derfra er det fine turstier mot Østensjøvannet. Merker lite til "de skumle utlendingene". Så jeg står for forslaget mitt. Hadde derimot ikke foreslått Grønland/Tøyen, selv om det er nære merker man ikke det.

Anonymous poster hash: c05fb...a62

Godt å vite.

:)

De "skumle utlendingene" bør vel igrunnen defineres litt bedre. Da mener vi altså (iallefall jeg..) den imøtekommende betjeningen i narkobutikken langs Akerselva og Hollendergata, og borte i enden av Smalgangen og deromkring.

Det kommer jo an på hva man mener med nærhet til marka, men jeg synes det er veldig enkelt å komme seg fra Sagene og ut, 54 bussen går jo til Kjelsås hele tiden (stopper rett utenfor marka), tar 10 min med buss. Fra Nydalen går det også buss til Maridalen.

Buss eller ikke. Jeg synes fortsatt ikke at kjernen av Indre by er i nærheten av Marka...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Slår et slag for Høyenhall jeg, da. :)

Skrevet

Jeg trivdes på Simensbråten, nært Ekeberg og buss rett til sentrum, og ikke langt unna Ryen t-banestasjon. Ellers matbutikker og bensinstasjon. Det jeg kommer på i farten.

Anonymous poster hash: 7851f...503
  • Liker 2
Skrevet

Hold deg unna Sinsen. Der er det ghettotilstander. Sats på Årvoll/Tonsenhagen. Nyyyyydlig sted med skog sol nærmeste nabo og kort vei til byen.

Anonymous poster hash: 96c2c...2a1

+1

Skrevet

Jeg ville valgt St.Haugen eller Majorstuen.(Men mulig det er veldig dyrt da, har bare leid der selv).

Anonymous poster hash: 63633...44e

Skrevet

St.hanshaugen, mente jeg

Anonymous poster hash: 63633...44e

Skrevet

Kalbakken/Rødtvet/Årvoll. Nærmeste nabo til marka, 31-bussen går hele døgnet, Rødtvet har utsikt over store deler av byen og det er stort sett stille og rolig. Jeg har bodd her i snart ti år og stortrives :)

Anonymous poster hash: 722d5...3b9

• Liker 1
Skrevet

Årvoll, Tonsenhagen, Bjerke, Godlia,Opsal, Høyenhall om du vil litt ut av "kjærnen". Torsov, Rodeløkka, Sagene, Hasle om du vil bo sentralt :)

• Liker 1
Skrevet

De beste stedene i Oslo finner du i Oslo nord vest for Akerselven.

Anonymous poster hash: 40d12...68b
Skrevet

TS var opptatt av godt kollektivtilbud og nærhet til skog og mark. Steder som Ullevål, Tåsen, Berg, Nordberg og Korsvoll i i bydel Nordre Aker burde derfor være midt i blinken. Stedene er også i liten grad påvirket av masseinnvandring.

Skrevet

Kalbakken/Rødtvet/Årvoll. Nærmeste nabo til marka, 31-bussen går hele døgnet, Rødtvet har utsikt over store deler av byen og det er stort sett stille og rolig. Jeg har bodd her i snart ti år og stortrives :)

Anonymous poster hash: 722d5...3b9

Årvoll, Tonsenhagen, Bjerke, Godlia,Opsal, Høyenhall om du vil litt ut av "kjærnen". Torsov, Rodeløkka, Sagene, Hasle om du vil bo sentralt :)

Skjønner virkelig ikke at folk kan anbefale slike søppelsteder når det spørres etter bra steder å bo i Oslo...

Skrevet

Bor selv på Oppsal/Godlia og det er virkelig ingen søppelsteder! Masse barnefamilier rundt om, fin integrering, kort vei til østensjøvannet, veldig kort vei til østmarka. Vi trives så godt at vi aldri kommer til å flytte i hvertfall!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...