A.Senna Skrevet 21. august 2014 #41 Skrevet 21. august 2014 Bodde på Bjerke før, kjempefint sted! Rundt 15-30 min til sentrum og marka i nærheten på Tonsenhagen. Bor nå på løkka og kjempetrives her også, men når jeg en gang skal kjøpe noe blir det rundt Bjerke <3 Helt enig i Bjerke! Bor på Årvoll nå, og stortrives! Skulle jeg kjøpt, ville jeg nok sett på de nye leilighetene på Grefsen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #42 Skrevet 21. august 2014 Det bygges mye på Hasle og Løren om dagen, men er det ikke veldig stygt der? Masse industri og trafikk. Anonymous poster hash: fe26d...86b Jeg lurer litt på det samme........................har aldri vært i områdene, og har hørt at det skal være en av de fine "lommene" i sentral-ish Oslo. Anonymous poster hash: dec0e...f31
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #43 Skrevet 21. august 2014 Må man ha finansieringsbevis når man drar på visning? Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #44 Skrevet 21. august 2014 Må man ha finansieringsbevis når man drar på visning?Anonymous poster hash: fe26d...86b Du må selvfølgelig ikke det, men om du vil være med å by må du jo enten ha det eller ta forbehold om finansiering. Anonymous poster hash: b1fa4...de2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #45 Skrevet 22. august 2014 Må jeg betale dokumentavgiften til staten med en gang, eller inngår det tillegget som en del av lånet? Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #46 Skrevet 22. august 2014 Sagene? Av alle ting ville jeg ikke valgt Sagene hvis hun vil ha tilgang til marka... Sagene er en sliten bydel med slitne folk. Midt i indre by. Torshov og Sandaker (spesielt Sandaker) er mye triveligere. Jeg bor der selv, og har bare fint å si om Sagene. På Sandaker hører man ofte trikken, noe som er lite trivelig. Det er blanding mellom slitne og moderne bygg. Upersonlig. Slik innvandringsveksten er nå, er det lurest å holde seg på vestsiden av Oslo. Blant mine bekjente holder sosialklientene seg på østsiden sammen med likesinnede, mens de ressurssterke holder seg på vestsiden. Nordstrand og Bekkelaget er ett unntak. Anonymous poster hash: 14482...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #47 Skrevet 22. august 2014 Må jeg betale dokumentavgiften til staten med en gang, eller inngår det tillegget som en del av lånet? Anonymous poster hash: fe26d...86b http://www.aftenposten.no/bolig/article1061256.ece Dokumentavgiften kan normalt ikke inngå i lånet. Jeg bor der selv, og har bare fint å si om Sagene. På Sandaker hører man ofte trikken, noe som er lite trivelig. Det er blanding mellom slitne og moderne bygg. Upersonlig. Slik innvandringsveksten er nå, er det lurest å holde seg på vestsiden av Oslo. Blant mine bekjente holder sosialklientene seg på østsiden sammen med likesinnede, mens de ressurssterke holder seg på vestsiden. Nordstrand og Bekkelaget er ett unntak. Anonymous poster hash: 14482...3ff Jeg har også bare fint å si om Sagene, men nå ønsker TS nærhet til marka. Hvis nærhet til marka betyr å kunne gå rett ut i marka, så er ikke Sagene stedet for TS. Tja, i mange områder på østkanten overtar faktisk nyetablerte familier mange områder. Som f.eks. her jeg bor i bydel Alna. I mitt borettslag er det stort sett unge, norske barnefamilier, og eldre som har bodd her siden blokkene ble bygd. Anonymous poster hash: b1fa4...de2 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #48 Skrevet 22. august 2014 Er du seriøs, nå? TS sier hun vil styre unna det som kan ligne på ghettofisering. Da flytter man ikke dit, tre skritt ovenfor Grønland. Ja jeg var seriøs. Jeg trives kjempegodt her. Er masse unge som flyter hit om dagen. Det er kort vei til alnaelven og derfra er det fine turstier mot Østensjøvannet. Merker lite til "de skumle utlendingene". Så jeg står for forslaget mitt. Hadde derimot ikke foreslått Grønland/Tøyen, selv om det er nære merker man ikke det. Anonymous poster hash: c05fb...a62 2
Infinite Skrevet 22. august 2014 #49 Skrevet 22. august 2014 Unnskyld, men jeg tror ikke du har lest det jeg har skrevet i denne tråden... Lite med utrygg ghetto = Nei du, det er det fint lite med. Men, det er jo greit å få vite av din høyvelbårenhet Oslobeboeren, at jeg er lite opppegående. Og derfor tar det tre minutter å gå til Grønland. Var det noe mer? Jeg tror du har missforstått meg. Hvis du leser svarene mine i denne tråden, så ser du at vi to er av helt lik oppfattning. Jeg har jo heller ikke sitert deg, så ser ikke helt hvor dette kommer fra? Kritikken min var ikke rettet mot deg, men mot de som kritiserte deg.
Gjest Blomst83 Skrevet 22. august 2014 #50 Skrevet 22. august 2014 Jeg bor der selv, og har bare fint å si om Sagene. På Sandaker hører man ofte trikken, noe som er lite trivelig. Det er blanding mellom slitne og moderne bygg. Upersonlig. Slik innvandringsveksten er nå, er det lurest å holde seg på vestsiden av Oslo. Blant mine bekjente holder sosialklientene seg på østsiden sammen med likesinnede, mens de ressurssterke holder seg på vestsiden. Nordstrand og Bekkelaget er ett unntak. Anonymous poster hash: 14482...3ff Jeg er fra østsiden av Oslo,og har fortsatt mange venner og familie der.Og de er langt i fra sosialklienter og er ressustreke mennekser.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #51 Skrevet 22. august 2014 Jeg bor der selv, og har bare fint å si om Sagene. På Sandaker hører man ofte trikken, noe som er lite trivelig. Det er blanding mellom slitne og moderne bygg. Upersonlig. Slik innvandringsveksten er nå, er det lurest å holde seg på vestsiden av Oslo. Blant mine bekjente holder sosialklientene seg på østsiden sammen med likesinnede, mens de ressurssterke holder seg på vestsiden. Nordstrand og Bekkelaget er ett unntak. Anonymous poster hash: 14482...3ff Stemmer ikke der jeg har bodd og blant de jeg kjenner. Jeg kjenner folk som har mastergard og tjener alt fra 1 mill og oppover i samlet inntekt(noen også langt høyere), og ingen bor på vestkanten. De bor i sentrale østlige bydeler(torshov/sagene/kampen osv) eller Bjerke/Stovner/Bøler/Østensjø/Lambertseter(spesielt barnefamilier trekkes til Bøler). Kjenner ett eneste par som flyttet til Bærum, fordi arbeidsplassen var nærmere der. Anonymous poster hash: dec0e...f31 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #52 Skrevet 22. august 2014 Det bygges mye på Hasle og Løren om dagen, men er det ikke veldig stygt der? Masse industri og trafikk. Anonymous poster hash: fe26d...86b Det kommer til å bli kjempefint der når de er ferdig. Er så glad jeg flyttet til Løren for noen år siden da alt var superbillig fordi ingen ville bo her. Nå stiger prisene hele tiden. Bjerke er også fint. Må slå et slag for Ekeberg også. Anonymous poster hash: 8efb5...716 1
Hodor Skrevet 22. august 2014 #53 Skrevet 22. august 2014 Sagene? Av alle ting ville jeg ikke valgt Sagene hvis hun vil ha tilgang til marka... Sagene er en sliten bydel med slitne folk. Midt i indre by. Torshov og Sandaker (spesielt Sandaker) er mye triveligere. Sandaker og Torshov ligger begge i bydel Sagene... 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #54 Skrevet 22. august 2014 Jeg bor der selv, og har bare fint å si om Sagene. På Sandaker hører man ofte trikken, noe som er lite trivelig. Det er blanding mellom slitne og moderne bygg. Upersonlig. Slik innvandringsveksten er nå, er det lurest å holde seg på vestsiden av Oslo. Blant mine bekjente holder sosialklientene seg på østsiden sammen med likesinnede, mens de ressurssterke holder seg på vestsiden. Nordstrand og Bekkelaget er ett unntak. Anonymous poster hash: 14482...3ff Jeg bor på Sandaker og hører ikke noe til trikken. Stusser også over at du sier det er lurest å holde seg på vestsiden av Oslo, men selv bor på østkanten. Dobbeltmoralsk? Anonymous poster hash: b96a7...dfc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #55 Skrevet 23. august 2014 Skulle jeg kjøpt, ville jeg nok sett på de nye leilighetene på Grefsen. Hva heter de? Hvilken vei? Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #56 Skrevet 23. august 2014 Det kommer til å bli kjempefint der når de er ferdig. Er så glad jeg flyttet til Løren for noen år siden da alt var superbillig fordi ingen ville bo her. Nå stiger prisene hele tiden. Bjerke er også fint. Må slå et slag for Ekeberg også. Ekeberg på toppen der? Hva er dagens svar på det som var Løren da du flyttet dit? Dvs sted som bygges ut og kommer til å bli supert. Anonymous poster hash: fe26d...86b
A.Senna Skrevet 23. august 2014 #57 Skrevet 23. august 2014 Hva heter de? Hvilken vei? Anonymous poster hash: fe26d...86b Grefsen stasjon
Jus sanguinis Skrevet 23. august 2014 #58 Skrevet 23. august 2014 Setter også pris på å ikke bo i en utrygg ghetto.Anonymous poster hash: fe26d...86b Hvilket henger sammen med innvandringspolitikken. Med andre ord, er du klar for å ta ansvar for den innvandringspolitiske endringen du stemmer for?
Gjest incognita Skrevet 23. august 2014 #59 Skrevet 23. august 2014 (endret) Det kan virke som Kværnerbyen/Lodalen er en bydel som er i sterk vekst, men det er enda ganske rimelig å kjøpe der...enn så lenge. Om du er veldig glad i solskinn er det kanskje ikke beste stedet på jord, men tror det er en bydel som er på vei opp og frem. Tipper det er penger å tjene på å kjøpe der nå.. Du kan spankulere derfra til bysentrum på ...15 min? ..ish. Ellers så er det fint på Lambertseter, og også Tveita og enda lengre øst mot Furuset og Ellingsrud. Du får mye for pengene hvis du beveger deg litt ut av gryta.. edit: Må slå et slag for Løren og Økern også! Nå som tunnelen er på plass har det blitt levelig der også. Endret 23. august 2014 av incognita 1
Duckie Skrevet 23. august 2014 #60 Skrevet 23. august 2014 Sagene? Av alle ting ville jeg ikke valgt Sagene hvis hun vil ha tilgang til marka... Sagene er en sliten bydel med slitne folk. Midt i indre by. Torshov og Sandaker (spesielt Sandaker) er mye triveligere. Det kommer jo an på hva man mener med nærhet til marka, men jeg synes det er veldig enkelt å komme seg fra Sagene og ut, 54 bussen går jo til Kjelsås hele tiden (stopper rett utenfor marka), tar 10 min med buss. Fra Nydalen går det også buss til Maridalen. Synes selv at Sagene er fint, mye grøntområder og ikke så mye trafikk som en del andre steder. Kunne også tenkt meg å bodd i Nydalen, Bjølsen, Løren, Kværnerbyen eller Ensjø. Dette er sentrumsnære områder, vil du ha marka mer rett utenfor døren, er det fint mot Bogerud og Bøler synes jeg. Gernelt sett ville jeg ikke ha bosatt meg i Groruddalen, men man kan finne fine områder der og, akkurat som man kan finne dårlige områder i de finere stedene. Hvis du ikke er kjent i Oslo, støtter jeg forslaget om å vente å kjøpe til du har blitt bedre kjent! Oslo er en veldig variert by. Men det viktigste er uansett å bosette seg i nærheten av t-banen eller bussene som går ofte, da kommer man seg veldig kjapt og lett rundt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå