AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg har lyst til å flytte til Oslo, men er usikker på hvor det er bra å bo? Skal kjøpe en leilighet, tenkte jeg. Treroms blir kanskje for dyrt (koster vel fort mer enn 3 mill), så det blir nok en toroms. Men hvor bør jeg bo? Godt kollektivtilbud og nærhet til friluftsområder/stier/mark er ganske viktig. Setter også pris på å ikke bo i en utrygg ghetto. Og det bør være greit å komme seg til og fra byen også på nattid. Fin utsikt er jo alltid bra, gjerne en fin terrasse med sol Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Finnes det bra steder i Oslo?Anonymous poster hash: 77ab8...822 1
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Finnes det bra steder i Oslo?Anonymous poster hash: 77ab8...822 Massevis av bra steder. Lite med utrygg ghetto. Øst eller vest? 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Øst eller vest er ikke så nøye, tror jeg. Med mindre det er mye tryggere på vest. Er kanskje mer sol på øst? Anonymous poster hash: fe26d...86b
Infinite Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Jeg har lyst til å flytte til Oslo, men er usikker på hvor det er bra å bo? Skal kjøpe en leilighet, tenkte jeg. Treroms blir kanskje for dyrt (koster vel fort mer enn 3 mill), så det blir nok en toroms. Men hvor bør jeg bo? Godt kollektivtilbud og nærhet til friluftsområder/stier/mark er ganske viktig. Setter også pris på å ikke bo i en utrygg ghetto. Og det bør være greit å komme seg til og fra byen også på nattid. Fin utsikt er jo alltid bra, gjerne en fin terrasse med sol Anonymous poster hash: fe26d...86b Vi har ikke ghettoer i Oslo. Punktum. 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Vi har ikke ghettoer i Oslo. Punktum. Grønland, Tøyen. Anonymous poster hash: 6b1e1...e81 3
Ukkalizer Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Jeg bor på Høyenhall og er veldig fornøyd med det. Det er en "drabantby" med masse eplehager og små grøntarealer over alt. Man er i nærheten av stort friområde ved Østensjøvannet, og det tar 10 minutter med bussen til Skullerudstua, hvor du da er rett inn i Østmarka. Også tar det 10 minutter ned til Jernbanetorget med bussen. Jeg bor i 3 roms på 64kvm og har stor hage og stor veranda. (Horisontalt delt 2mannsbolig, jeg bor i 1 etg.) Min blir lagt ut til salg på finn i morgen mest sannsynlig - så du får bare ta en kikk. (Den koster mindre enn 3 millioner.) 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Jeg stortrives på Stovner. Ja, jeg vet, alle har enorme fordommer mot Stovner og Groruddalen, men jeg har faktisk endt opp som en skikkelig lokalpatriot. Banen går hvert 7. minutt, marka er fem minutter unna nesten uansett, det er mil etter mil med sykkelstier, mye mer villastrøk og rekkehus enn "alle" tror, Stovner senter har alle butikker de fleste andre store sentre har, det går nattbuss fra byen i helgene, du får stor leilighet for lite penger og ofte med panoramautsikt. Jeg har aldri følt meg utrygg, selv ikke kl tolv om natten med noen øl innabords. Men mitt beste tips er å leie en stund slik at du blir kjent med byen og finner ut hvor du har lyst til å bo. Anonymous poster hash: 9e578...046 6
Infinite Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Grønland, Tøyen. Anonymous poster hash: 6b1e1...e81 Det er ikke ghettotilstander på hverken Grønland eller Tøyen. 13
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Grønland, Tøyen. Anonymous poster hash: 6b1e1...e81 De stedene er ghetto i din bok? Det er det dummeste jeg har hørt. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Sagene! I gangavstand til det meste. Trygg og koselig nabolag, bra kollektivtilbud. Ville styrt unna Grønland og Tøyen. Bare bråk og støy. Jeg bodde der ett halvt års tid og hadde naboer som var xtra glad i hvitløk. Det stinket alltid hvitløk av meg og oppgangen vår. Anonymous poster hash: 14482...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Hva med Ensjø/Kampen-området? Eller videre opp langs lmbertseterbanen? Anonymous poster hash: c05fb...a62 2
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Øst eller vest er ikke så nøye, tror jeg. Med mindre det er mye tryggere på vest. Er kanskje mer sol på øst? Anonymous poster hash: fe26d...86b Du er ikke tryggere på Vestkanten, nei. Boligene er dyrere. Hvis jeg skulle valgt selv, ville jeg styrt unna Gamle Oslo, Løkka (Grünerløkka), Sagene og bydel Alna i Groruddalen. Men Grorud og Stovner er ikke så verst. Søndre Nordstrand er blitt et høykostområde, på samme måte som Vestkanten. Nordstrand, Bekkelaget og Ljan er "dyre" steder, på samme måten som Frogner, Skillebekk og Skarpsno på Oslo Vest. Beste Vest er vel Slemdal, Vindern, Holmenkollen og Røa. Her må du har veldig lyst til å bruke penger på å vinne en budrunde... Den som foreslo områdene ved Østensjø er jeg enig med, i forhold til de du sier du ønsker deg. Oppsal, Bøler og Bogerud ligger ved inngangen til Østmarka. Bra med sol. Ellers har du Manglerud, Høyenhall, Bryn og Godlia som er ok. Abildsø har jeg ikke noe forhold til. Ikke Ryen, heller. Tja, det var vel omtrent det jeg hadde å melde tror jeg... 1
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 (endret) Sagene! I gangavstand til det meste. Trygg og koselig nabolag, bra kollektivtilbud. Ville styrt unna Grønland og Tøyen. Bare bråk og støy. Jeg bodde der ett halvt års tid og hadde naboer som var xtra glad i hvitløk. Det stinket alltid hvitløk av meg og oppgangen vår.Anonymous poster hash: 14482...3ff Sagene? Av alle ting ville jeg ikke valgt Sagene hvis hun vil ha tilgang til marka... Sagene er en sliten bydel med slitne folk. Midt i indre by. Torshov og Sandaker (spesielt Sandaker) er mye triveligere. Endret 21. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Hva med Ensjø/Kampen-området? Eller videre opp langs lmbertseterbanen? Anonymous poster hash: c05fb...a62 Er du seriøs, nå? TS sier hun vil styre unna det som kan ligne på ghettofisering. Da flytter man ikke dit, tre skritt ovenfor Grønland. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Er du seriøs, nå? TS sier hun vil styre unna det som kan ligne på ghettofisering. Da flytter man ikke dit, tre skritt ovenfor Grønland. Er du seriøs selv, eller er det lenge siden du har vært der? Den nye byen på Ensjø er rimelig langt fra ghetto, og Kampen har aldri vært det. Geografisk nærhet til Grønland (og vær redelig nå, det tar vel 15-20 minutter å gå...) betyr ikke at området er av samme typen. Ferdes der daglig selv Ellers synes jeg Oslo har veldig mange fine områder. Hva som passer deg, TS, kommer an på lommebok og interesser. Det eneste som kan være greit er å passe på at du er i nærheten av fungerende kollektivtrafikk, særlig hvis du bor et stykke fra bykjernen. Sjekk ut t-banekartet, Google litt rundt, og velg deg ut noen fokusområder. Anonymous poster hash: bb0d1...b5f 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Jeg slår igjen et slag for Etterstad! Det er også fint og sentralt på Hovin og Hasle. Anonymous poster hash: 3c25e...8b9 2
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 Er du seriøs selv, eller er det lenge siden du har vært der? Den nye byen på Ensjø er rimelig langt fra ghetto, og Kampen har aldri vært det. Geografisk nærhet til Grønland (og vær redelig nå, det tar vel 15-20 minutter å gå...) betyr ikke at området er av samme typen. Ferdes der daglig selv Ellers synes jeg Oslo har veldig mange fine områder. Hva som passer deg, TS, kommer an på lommebok og interesser. Det eneste som kan være greit er å passe på at du er i nærheten av fungerende kollektivtrafikk, særlig hvis du bor et stykke fra bykjernen. Sjekk ut t-banekartet, Google litt rundt, og velg deg ut noen fokusområder. Anonymous poster hash: bb0d1...b5f 15-20 minutter? Er du vill? Jeg går fra Kampen ned Tøyengata til Grønland på fem minutter... Ja, ok da. 7. Kanskje åtte, når jeg snakker med noen på tlf.. Ensjø er en stor bilforhandler. Kampen er noen murblokker med knøttsmå leiligheter på 67m2 som er bebodd av VIF.klanen. Et steinkast ovenfor en av landets største moskeer i Åkerbergveien... Ja, jeg har vært der i det siste.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Er du seriøs, nå? TS sier hun vil styre unna det som kan ligne på ghettofisering. Da flytter man ikke dit, tre skritt ovenfor Grønland. Er du full? Anonymous poster hash: 3c25e...8b9 6
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Er du full? Anonymous poster hash: 3c25e...8b9 Nei. Jeg har ikke vært full på flere måneder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå