Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #21 Skrevet 21. august 2014 (endret) (Psst! T.S De som er fra Kampen er lokalpatrioter... Det er arvelig. ) Her er en liten hilsen fra Sagene: Endret 21. august 2014 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #22 Skrevet 21. august 2014 Vi har ikke ghettoer i Oslo. Punktum. Vi har ghettoer i Oslo. Punktum bom. Men ikke nødvendigvis den type ghettoer man tenker på. Disse kalles "gyldne ghettoer" og består av områder hovedsakelig bebodd av velstående og ressurssterke. Mange av de rikeste bor rundt Holmenkollen og lenger vest. Dessuten er det store innslag av gyldne ghettoer på Bygdøy, Kjelsås, Nordberg og deler av Nordstrand. Yrkesgrupper som professorer, redaktører og museumsdirektører, det vil si folk med mye kulturelle ressurser, bor på vestkantens østkant og har samlet seg på Nordberg, Kjelsås og i Nordre Aker. Folk som er økonomisk rike, men ikke så rike på kulturelle ressurser, har flokket seg på vestkantens vestkant. Anonymous poster hash: a7210...418 2
Infinite Skrevet 21. august 2014 #23 Skrevet 21. august 2014 Er du full? Anonymous poster hash: 3c25e...8b9 Ved Kampenparken er det en trapp. Når du har gått ned trappa, befinner du deg ca ti meter unna Tøyensenteret. Hvis du er av den latterlige oppfattningen at det er ghettotilstander på Tøyen, så bør du sikkert styre unna Kampen også. Men vi oppegående Oslofolk vet jo selvsagt at det ikke er ghettotilstander på noen av disse plassene 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #24 Skrevet 21. august 2014 Søndre Nordstrand er blitt et høykostområde, på samme måte som Vestkanten. Nordstrand, Bekkelaget og Ljan er "dyre" steder, på samme måten som Frogner, Skillebekk og Skarpsno på Oslo Vest. Beste Vest er vel Slemdal, Vindern, Holmenkollen og Røa. Her må du har veldig lyst til å bruke penger på å vinne en budrunde... Jeg skjønner at du ikke kommer fra Vestkanten... Beste Vestkant inkluderer Frogner, Aker Brygge, Bygdøy og Ullern. Å bo i Bygdøy Allé blir regnet som å bo på Beste Vest. Anonymous poster hash: a7210...418 1
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #25 Skrevet 21. august 2014 (endret) Ved Kampenparken er det en trapp. Når du har gått ned trappa, befinner du deg ca ti meter unna Tøyensenteret. Hvis du er av den latterlige oppfattningen at det er ghettotilstander på Tøyen, så bør du sikkert styre unna Kampen også. Men vi oppegående Oslofolk vet jo selvsagt at det ikke er ghettotilstander på noen av disse plassene Unnskyld, men jeg tror ikke du har lest det jeg har skrevet i denne tråden... Lite med utrygg ghetto = Nei du, det er det fint lite med. Men, det er jo greit å få vite av din høyvelbårenhet Oslobeboeren, at jeg er lite opppegående. Endret 21. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #26 Skrevet 21. august 2014 Vi har ghettoer i Oslo. Punktum bom. Men ikke nødvendigvis den type ghettoer man tenker på. Disse kalles "gyldne ghettoer" og består av områder hovedsakelig bebodd av velstående og ressurssterke. Mange av de rikeste bor rundt Holmenkollen og lenger vest. Dessuten er det store innslag av gyldne ghettoer på Bygdøy, Kjelsås, Nordberg og deler av Nordstrand. Yrkesgrupper som professorer, redaktører og museumsdirektører, det vil si folk med mye kulturelle ressurser, bor på vestkantens østkant og har samlet seg på Nordberg, Kjelsås og i Nordre Aker. Folk som er økonomisk rike, men ikke så rike på kulturelle ressurser, har flokket seg på vestkantens vestkant. Anonymous poster hash: a7210...418 Og de er jævlig veldig dårlig integrert.
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #27 Skrevet 21. august 2014 Jeg skjønner at du ikke kommer fra Vestkanten... Beste Vestkant inkluderer Frogner, Aker Brygge, Bygdøy og Ullern. Å bo i Bygdøy Allé blir regnet som å bo på Beste Vest. Anonymous poster hash: a7210...418 Kommer derfra, nei. Bodd en kort rusletur fra Ris, ja. Vet du hvor Ris er?
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #28 Skrevet 21. august 2014 Dette her blir bare tull. Jeg vet godt hva jeg snakker om. Argumenter skikkelig for dere og kutt ut personangrepene fordi dere ikke vet hva dere skal svare.
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #29 Skrevet 21. august 2014 Ved Kampenparken er det en trapp. Når du har gått ned trappa, befinner du deg ca ti meter unna Tøyensenteret. Hvis du er av den latterlige oppfattningen at det er ghettotilstander på Tøyen, så bør du sikkert styre unna Kampen også. Men vi oppegående Oslofolk vet jo selvsagt at det ikke er ghettotilstander på noen av disse plassene Og derfor tar det tre minutter å gå til Grønland. Var det noe mer?
Sphynx Skrevet 21. august 2014 #30 Skrevet 21. august 2014 Bodde på Bjerke før, kjempefint sted! Rundt 15-30 min til sentrum og marka i nærheten på Tonsenhagen. Bor nå på løkka og kjempetrives her også, men når jeg en gang skal kjøpe noe blir det rundt Bjerke <3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #31 Skrevet 21. august 2014 Jeg bor på Høyenhall og er veldig fornøyd med det. Det er en "drabantby" med masse eplehager og små grøntarealer over alt. Man er i nærheten av stort friområde ved Østensjøvannet, og det tar 10 minutter med bussen til Skullerudstua, hvor du da er rett inn i Østmarka. Også tar det 10 minutter ned til Jernbanetorget med bussen. Jeg bor i 3 roms på 64kvm og har stor hage og stor veranda. (Horisontalt delt 2mannsbolig, jeg bor i 1 etg.) Min blir lagt ut til salg på finn i morgen mest sannsynlig - så du får bare ta en kikk. (Den koster mindre enn 3 millioner.) Høyenhall er veldig koselig!Anonymous poster hash: b3b90...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #32 Skrevet 21. august 2014 Jeg bor på Høyenhall og er veldig fornøyd med det. Det er en "drabantby" med masse eplehager og små grøntarealer over alt. Man er i nærheten av stort friområde ved Østensjøvannet, og det tar 10 minutter med bussen til Skullerudstua, hvor du da er rett inn i Østmarka. Også tar det 10 minutter ned til Jernbanetorget med bussen. Jeg bor i 3 roms på 64kvm og har stor hage og stor veranda. (Horisontalt delt 2mannsbolig, jeg bor i 1 etg.) Min blir lagt ut til salg på finn i morgen mest sannsynlig - så du får bare ta en kikk. (Den koster mindre enn 3 millioner.) Høres genialt ut. Aldri hørt om dette stedet, men det er kanskje i nærheten av Ensjø? Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #33 Skrevet 21. august 2014 Tre t-banestopp fra Ensjø. Anonymous poster hash: 3c25e...8b9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #34 Skrevet 21. august 2014 Jeg er født og oppvokst på Kaldbakken i Groruddalen.Det ligger rett ved marka(lillomarka) Og det går både tog,buss og bane ned til sentrum til alle døgnets tider. Med tog tar det ca 10 minutter. Anonymous poster hash: b3c73...34e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #35 Skrevet 21. august 2014 Pilestredet Park . Ganske sentralt Anonymous poster hash: 136f2...d52 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #36 Skrevet 21. august 2014 Du er ikke tryggere på Vestkanten, nei. Boligene er dyrere. Hvis jeg skulle valgt selv, ville jeg styrt unna Gamle Oslo, Løkka (Grünerløkka), Sagene og bydel Alna i Groruddalen. Men Grorud og Stovner er ikke så verst. Søndre Nordstrand er blitt et høykostområde, på samme måte som Vestkanten. Nordstrand, Bekkelaget og Ljan er "dyre" steder, på samme måten som Frogner, Skillebekk og Skarpsno på Oslo Vest. Beste Vest er vel Slemdal, Vindern, Holmenkollen og Røa. Her må du har veldig lyst til å bruke penger på å vinne en budrunde... Den som foreslo områdene ved Østensjø er jeg enig med, i forhold til de du sier du ønsker deg. Oppsal, Bøler og Bogerud ligger ved inngangen til Østmarka. Bra med sol. Ellers har du Manglerud, Høyenhall, Bryn og Godlia som er ok. Abildsø har jeg ikke noe forhold til. Ikke Ryen, heller. Tja, det var vel omtrent det jeg hadde å melde tror jeg... Hvorfor styre unna alt i bydel Alna? Jeg bor der selv, og her er det ikke det minste skummelt, variert bebyggelse, kort vei til marka og til sentrum. Jeg bor selv i lavblokkene på Tveita. Overkommelige priser, kort vei til jobb i sentrum, kort vei til Østmarka med mange fine turmuligheter og eget senter med det du trenger av butikker i hverdagen. Anonymous poster hash: b1fa4...de2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #37 Skrevet 21. august 2014 Hvis jeg skulle valgt selv, ville jeg styrt unna Gamle Oslo, Løkka (Grünerløkka), Sagene og bydel Alna i Groruddalen. På grunn av kriminalitet? Inkluderer du Kværnerbyen i Gamle Oslo? Den som foreslo områdene ved Østensjø er jeg enig med, i forhold til de du sier du ønsker deg. Oppsal, Bøler og Bogerud ligger ved inngangen til Østmarka. Bra med sol. Ellers har du Manglerud, Høyenhall, Bryn og Godlia som er ok. Abildsø har jeg ikke noe forhold til. Ikke Ryen, heller. Tja, det var vel omtrent det jeg hadde å melde tror jeg... Bra tips det der! Kanskje jeg skal sjekke ut Oppsal, Bøler, Bogerud og Østensjø. Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #38 Skrevet 21. august 2014 Ved Kampenparken er det en trapp. Når du har gått ned trappa, befinner du deg ca ti meter unna Tøyensenteret. Hvis du er av den latterlige oppfattningen at det er ghettotilstander på Tøyen, så bør du sikkert styre unna Kampen også. Men vi oppegående Oslofolk vet jo selvsagt at det ikke er ghettotilstander på noen av disse plassene Nå trives jeg best på sentrale østkant, og uten å snakke om ghettotilstander så er Tøyen veldig belastet sammenliknet med alle andre bydeler - det er en grunn til at mange barnefamilier ser seg nødt til å flytte derfra og at beboerne selv er misfornøyde med situasjonen. Det kalles ikke "bydelsløft" politiske målplaner for ingenting, og det er en god grunn til at de skal få grøntområder over Finnmarksgata etterhvert. Det er ikke bare for å lage fin park. Så er også Oslo svært preget av forskjeller, du merker(eller; jeg merker iallefall) tydelige endringer fra når jeg tar tbanen fra vestkant til østkant. Eksempelvis jobbet jeg en periode på ytre østkant, og bodde selv(trivdes dog ikke) på "beste vestkant", og de sosioøkonomiske forskjellene var så store at det var deprimerende. Ingen kvinner jeg kjenner føler seg trygge på Tøyen selv om de elsker å bo på Kampen, og jeg personlig synes det er virkelig ekkelt å gå der alene om kvelden. Stemningen og oppmerksomhet man får fra fremmede er virkelig annerledes enn fra når jeg eks bodde på Torshov, eller nå som jeg bor på sentral vestkant. Kunne gjerne bodd selv på Kampen, og trives fint på Grønland/Tøyen på dagtid. Hadde gjerne kjøpt leilighet der selv(heller det fremfor å bo på vestkanten), men innbiller meg ikke at det ikke er store forskjeller innad i Oslo. Anonymous poster hash: dec0e...f31 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #39 Skrevet 21. august 2014 Jeg slår igjen et slag for Etterstad! Det er også fint og sentralt på Hovin og Hasle. Anonymous poster hash: 3c25e...8b9 Det bygges mye på Hasle og Løren om dagen, men er det ikke veldig stygt der? Masse industri og trafikk. Anonymous poster hash: fe26d...86b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #40 Skrevet 21. august 2014 Nå trives jeg best på sentrale østkant, og uten å snakke om ghettotilstander så er Tøyen veldig belastet sammenliknet med alle andre bydeler - det er en grunn til at mange barnefamilier ser seg nødt til å flytte derfra og at beboerne selv er misfornøyde med situasjonen. Det kalles ikke "bydelsløft" politiske målplaner for ingenting, og det er en god grunn til at de skal få grøntområder over Finnmarksgata etterhvert. Det er ikke bare for å lage fin park. Så er også Oslo svært preget av forskjeller, du merker(eller; jeg merker iallefall) tydelige endringer fra når jeg tar tbanen fra vestkant til østkant. Eksempelvis jobbet jeg en periode på ytre østkant, og bodde selv(trivdes dog ikke) på "beste vestkant", og de sosioøkonomiske forskjellene var så store at det var deprimerende. Ingen kvinner jeg kjenner føler seg trygge på Tøyen selv om de elsker å bo på Kampen, og jeg personlig synes det er virkelig ekkelt å gå der alene om kvelden. Stemningen og oppmerksomhet man får fra fremmede er virkelig annerledes enn fra når jeg eks bodde på Torshov, eller nå som jeg bor på sentral vestkant. Kunne gjerne bodd selv på Kampen, og trives fint på Grønland/Tøyen på dagtid. Hadde gjerne kjøpt leilighet der selv(heller det fremfor å bo på vestkanten), men innbiller meg ikke at det ikke er store forskjeller innad i Oslo. Anonymous poster hash: dec0e...f31 Hvorfor bor du på vestkanten hvis du heller vil bo på østkanten? Anonymous poster hash: fe26d...86b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå