Gå til innhold

Få håret til å vokse fortere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei, jeg har hatt kort hår en stund nå, og har begynt å spare til langt (har til litt nedenfor ørene).

hvordan burde jeg gå fram for at det skal vokse fortest mulig ut? er det noen spesielle produkter jeg burde bruke (eller ikke bruke), evnt noe jeg burde spise mer av? synes å ha hørt noe om b eller c-vitaminer, men husker ikke

takknemlig for alle vettuge svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at ølgjær er bra for håret, men vet ikke om det vokser raskere av det, så jeg har vel egentlig ikke noe gode tips :oops:

*da jeg ble gravid begynte håret å vokse veldig, men det er jo et litt drastisk steg å ta for å få langt hår :ler: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Håret vokser mellom 1 og 2 cm pr måned, og det er lite du kan gjøre for å endre dette, da det er genetisk betinget og nesten likt for alle mennesker.

Men du kan ta B-vitaminer, helst biotin, for det kan bidra til at håret blir sunnere og sterkere. Ølgjær er en god kilde for B-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret vokser mellom 1 og 2 cm pr måned, og det er lite du kan gjøre for å endre dette, da det er genetisk betinget og nesten likt for alle mennesker.

Men du kan ta B-vitaminer, helst biotin, for det kan bidra til at håret blir sunnere og sterkere. Ølgjær er en god kilde for B-vitamin.

Håret mitt vokser faktisk fortere av dette, så det stemmer det her :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Hm... Jeg har tatt 5 B12-vitamin-sprøyter den siste mnd. Jeg har ikke tenkt noe på hårveksten min egentlig, men har det kanskje vokst litt fortere da? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Som sagt: fortere kan det neppe vokse, men hvis det blir sterkere og sunnere, kan det jo hende at det for eksempel ikke knekker så lett? eller at du ikke mister så mye hår?

Håper det går bedre med helsa di, Lillleulv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Som sagt: fortere kan det neppe vokse, men hvis det blir sterkere og sunnere, kan det jo hende at det for eksempel ikke knekker så lett? eller at du ikke mister så mye hår?

Håper det går bedre med helsa di, Lillleulv! :)

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En sommer for mange år siden merket jeg at håret vokste fortere, og sjampoen jeg da brukte var en grønn en fra Body Shop, og det stod faktisk på den at den stimulerer hårveksten. Men jeg husker ikke hva den heter. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du klipper tuppene ofte. Det er ikke nødvendig å ta så mye om gangen, men slitte tupper knepper lett og da blir jo håret kortere på en måte. Det er også surt å måtte klippe vekk alt som er spart ut fordi det er slitt.

Jeg synes at håret vokser fortere i syden. Vet ikek hvorfor og om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår vokser fortere om sommeren!

De fleste har kanskje opplevd å "få langt hår" i løpet av sommeren... og om vinteren så henger det mest bare der... bare husk å klippe det litt av og til selvom man såarer, for ellers blir det bare flisete og stygt og tilslutt må du klippe bort nesten alt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo Nabodama, det er nettopp da det blir langt og flott! Klipper man seg sånn nogenlunde ofte, behøver man ikke ta mer enn et par cm hver gang.. Såklart blir det fortere langt hvis man bare lar vær å klippe men da blir det ikke noe sundt hår du ender opp med. Så tålmodighet er bra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hovedinnlegger

men jeg skulle så gjerne ha langt hår nåååå

er så kjipt å tenke på at jeg må vente kanskje to år før det blir fint :-? :P

jaja, har vel ingen andre å skylde på enn meg sjæl... og militæret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å sveise på hår? Litt dyrt kanskje..men jeg skal gjøre det selv:) Passe på å pleie håret mitt i tillegg slik det varer lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skulle så gjerne ha langt hår nåååå

er så kjipt å tenke på at jeg må vente kanskje to år før det blir fint :-? :P

jaja, har vel ingen andre å skylde på enn meg sjæl... og militæret :)

Jeg er overbevist om at håret vokser fortere av b-vitaminer.

Så kjøp deg B-vitaminer og ølgjær. :)

Ta gjerne 2-3 ekstra b-vitaminer enn hva det står på pakka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Igh.. jeg har hatt sparesveis lenge jeg :) ( Kan ha noe med at håret stripes hver mnd og blir slitt men ) er til skuldrene nå..

Det jeg opplevde en stund jeg brukte bio + vannet i hodebunn var att massasje stimulerte hårveksten min littegrann.

Proteiner hjelper mot hårvekst , regelmessig god behandling og b-vitamin for å styrke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...