Gå til innhold

Frastjålet på restaurant - forsikringssak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble frastjålet sminkepungen min på en restaurant for noen dager siden. Har regnet litt på verdien, og kommet fram til at det i hvertfall var på 2000 kr.

Er dette noe som kan dekkes av forsikringsselskapet?



Anonymous poster hash: 0b65d...6c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble frastjålet sminkepungen min på en restaurant for noen dager siden. Har regnet litt på verdien, og kommet fram til at det i hvertfall var på 2000 kr. Er dette noe som kan dekkes av forsikringsselskapet? Anonymous poster hash: 0b65d...6c3

1. Er dette politianmeldt?

2. Har du reiseforsikring som dekker fra du går ut døra hjemme, eller bare på reise ut av lqndet/kommunen og med overnatting?

Anonymous poster hash: 2b706...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er dette politianmeldt?

2. Har du reiseforsikring som dekker fra du går ut døra hjemme, eller bare på reise ut av lqndet/kommunen og med overnatting?

Anonymous poster hash: 2b706...e22

1. Nei

2. Jeg har reiseforsikring, men usikker på hvilken type. Må sjekke nærmere opp i det.

Anonymous poster hash: 0b65d...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må politianmeldes, deretter kan du melde skaden din på web eller ringe selskapet ditt. Dersom du melder skaden på web, vær så snill og skriv utfyllende om når du sist hadde den, hvorfor du mener den er stjålet, hvor lenge det gikk før du oppdaget at den var vekke osv. Det er så altfor ofte det kommer inn saker om tyveri på 1 setning, og det går jo ikke an å utbetale noe på.

Er saken din grei, så dekkes det av reiseforsikringen :-) Dersom du har den som gjelder uten overnatting, hvis dette resturantbesøket ikke var på ferie.



Anonymous poster hash: 6d553...1bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke hadde den i syne til en hver tid vil du ikke få igjen noe på forsikringen

Anonymous poster hash: 38915...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Skjekk også egenandel på forsikringen din. Det er ofte slik at man må selv dekke 3000 kr i verdi før forsikringsselskapet skal dekke resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ikke hadde den i syne til en hver tid vil du ikke få igjen noe på forsikringen

Anonymous poster hash: 38915...bd8

Det er ikke sant. Det burde såklart vært nærmere slik, men min bror har vært ute på grisefylla og mistet/blitt frastjålet dyr vinterjakke (7000 kr + ) ikke en, men to ganger fått dekket dette. Galskap, han prøvde bare for sikkerhets skyld siden det var så mange penger, og reiseforsikringen dekket det.

Anonymous poster hash: 0f005...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk også egenandel på forsikringen din. Det er ofte slik at man må selv dekke 3000 kr i verdi før forsikringsselskapet skal dekke resten.

Reiseforsikring skal ikke ha egenandel hvis man har den dyreste. Innbo derimot.

Anonymous poster hash: 6d553...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...