Gå til innhold

Ord man er lei av!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I second that. Særlig når barnet ikke er født ennå, og det bare er lagt ut masse ultralydbilder i en mappe på Facebook titulert "Prinsen i magen!" eller "Prinsessen i magen!".

Er ikke det bare søtt da? (Joda, folk kan overdrive litt på sosiale medier)

Blir du støtt når du hører media omtaler de kongelige som prinser og prinsesser, eller gjelder det bare foreldre som omtaler barna si det..? Syns det luktet litt bitterhet her.

Anonymous poster hash: e7d45...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det bare søtt da? (Joda, folk kan overdrive litt på sosiale medier)

Blir du støtt når du hører media omtaler de kongelige som prinser og prinsesser, eller gjelder det bare foreldre som omtaler barna si det..? Syns det luktet litt bitterhet her.

Anonymous poster hash: e7d45...b48

Kongelige barn ER jo prinser og prinsesser. Ungene til FruHvermannsen er IKKE prinser og prinsesser. Ingen bitterhet her, men er bare så lei av det. Kan ikke ungen få være seg selv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare søtt da? (Joda, folk kan overdrive litt på sosiale medier) Blir du støtt når du hører media omtaler de kongelige som prinser og prinsesser, eller gjelder det bare foreldre som omtaler barna si det..? Syns det luktet litt bitterhet her. Anonymous poster hash: e7d45...b48

Nei det er ikke søtt, det er derimot bare ufattelig idiotisk.

Mine tantebarn er skjønne barn, men noe prinser og prinsesser er de ikke. De er ikke medlemmer av kongefamilien og dermed ingen prinser eller prinsesser. Når man derimot ER en prinsesse er det helt naturlig å bruke det ordet men når du ikke er det er det bare tragisk å bruke et slikt ord om hvermannsen sine barn. Å ha flotte barn som man er glade i og stolte over er en ting, men å omtale de som kongelige av den grunn blir rart. Jeg er heller ingen dronning og det hadde hørtes like skrudd ut å bruke en slik betegnelse om meg selv til andre. "Nå skal den flotte dronningen med sitt store mammahjerte lage god middag til sin skjønne prinsesse". Som sagt det høres sært ut, og milevis fra betegnelsen søtt.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose - Nå koser vi oss... bla bla bla *spyr*

Reflektere - Reflektere ditt, reflektere datt... GJØR NOE MED DET DA FOR F****, hjelper ikke å tenke på det!!

Enig!!! Kose, kose, kose! Nordmenn koser seg så mye at jeg blir helt matt. Med én gang Moen skriver FB-status om noe de skal: Kos deg!

Koser oss med/på XXX.

Skal bare koooose meg i helgen.

Og så skal vi faen meg på hytta og kose oss enda mer der!

Kosemoseoverdose!

Anonymous poster hash: 1dd10...71b

Anonymous poster hash: 7c260...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Yo go girl!"

Anonymous poster hash: 44d2c...47b

You*

Anonymous poster hash: 44d2c...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Jeg (og dronning Sonja :icon_lol: ) bruker det altfor ofte selv, men prøver å skjerpe meg. Blant annet ved å bruke det samme alternativet som du gjør, "en." ;)

Hvofor skal "man" være noe bedre eller verre enn "en"? Det er jo akkurat det samme...

Anonymous poster hash: fdb0d...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et sted eller en by leverer. F.eks. "Paris leverer". Vær så snill og hold kjeft!



Anonymous poster hash: 44d2c...47b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvofor skal "man" være noe bedre eller verre enn "en"? Det er jo akkurat det samme...

Anonymous poster hash: fdb0d...e20

Derav blunkesmilefjeset. De betyr naturlig nok det samme, men "man" brukes mye oftere og jeg blir lei av meg selv for å bruke det ordet.

Annet ord jeg er lei av: Digg. Det er ingenting som er godt lenger, alt er digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omforent

Prins/prinsesse om et hvilket som helst barn

Heile veien (som de sier i Stavanger)

I hus (feks: med en fireåring i hus er det ikke lett å få tid til...)

Å gro grønnsaker eller for den saks skyld babyer. Det heter ikke å gro gulrøtter, det heter å dyrke på norsk. (Det lyser dårlig oversatt engelsk, growing carrots)

Mammahjerte

Anonymous poster hash: 41d5f...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...