Gå til innhold

Kjøp av Smartphone


Organic

Anbefalte innlegg

Da kan du vel like godt bare kjøpe deg en ipod touch eller nettbrett? Begge deler er billigere.

Slenger meg med her. Hvis formålet kun er å ha tilgang til Tinder, Instagram, Kik og slikt som du nevner, og ikke brukes til noe ringing elle sms, så kan du bare kjøpe et nettbrett i stedet for. Det virker håpløst slitsomt å betjene to numre, spesielt for alle som skal ha kontakt med deg. Hvordan vet de hvilket nummer de skal ringe? Må de prøve vilkårlig på et, også det andre hvis de ikke kommer frem? Det høres utrolig slitsomt ut.

Hvis du absolutt må ha to telefoner, så bruk tvillingkort. Greiere for deg, greiere for alle andre.

Får jeg spørre hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vente noen uker til Samsung Galaxy Note 4 kommer ut. Det tror jeg kan bli en kjempemobil.

kjempemobil blir det alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke den gamle telefonen til kontakt med folk, og den nye til apper.

Jeg er enig med Chanchan, et nettbrett er kun en forvokst telefon som ikke kan ringe. du tjener sannsynligvis mer på å ha et nettbrett til apper og en telefon til telefoni. enn å ha en smarttelefon som skal gjøre begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om våre tips, du har fått dem. Det finnes ikke noe knallbra liten telefon på samme størrelser med den gamle, enkle Nokia-telefonen du hadde. Det vil være irriterende med alle som skal ha kontakt med deg å ha oversikt over to numre som du kanskje er på og drive å ringe begge to for å finne ut hvilken telefon du bruker nå. For de appene du nevnte kan du like gjerne kjøpe en Galaxy Trend Plus til 700 kr og spare pappaen din for noen tusenlapper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg likevel blir påspandert kan jeg velge den nyeste og dyreste.

Da står det mellom Sony Z2 og HTC One M8, da.

Er ikke iPhone så vanlig? Nesten for ''gammelt''?

Er det ikke en ny Samsung som heter noe med Galaxy 5 eller noe slikt?

Bedre å starte komplisert enn enkelt når jeg likevel må starte fra bunnen.

Er det mulig for meg å fortsatt ha den gamle telefonen min, eller blir SIM-kortet flyttet?

Tenker å bruke den ''moderne'' telefonen i enkelte anledninger, mens å la den gamle telefonen lommetyver bare vil kaste, la den være igjen i gym-garderoben, liksom.

Den skal være mindre enn de vanlige telefonene, den skal være på størrelse med sånn steinalder-telefon du beskriver.

Den skal ha apper som Tinder, Insta, Kik, osv.

Tenkte jo å bruke den moderne telefonen til moderne ting, og den gamle telefonen min til å ha på skolen så jeg føler ingen har stjålet noe, egentlig, hvis jeg frastjeles den i gymmen, tenkte også å bruke den gamle telefonen til å lagre kontakter på. Skal ikke ha to telefoner med samme nummer, men to forskjellige telefoner med to forskjellige nummer, og det går vel, da mitt kort på telefonen er utdatert i forhold til nye telefoner?

Kommer sikkert til å angre på at jeg svarer nå, men det får bare være.

Om du vil ha en som er mindre enn en vanlig tlf (vet ikke hva du legger i vanlig tlf). Så er det å velge en Z2 med en skjermstørrelse på 5.2" henger ikke på grep.

Minste smartphone du får er 3", du kan sjekke ut listen her

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et troll, folkens. Først oppretter vedkommende flere sidelange tråder om kjøp av Daniel Wellington-klokke og spør opp, ned og i mente om emnet, før h*n lager enda en tråd om kjøp av smartphone...? Det går ikke an å være mer rådvill.

Dere kaster bort søndagskvelden deres.



Anonymous poster hash: 82ed3...50f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et troll, folkens. Først oppretter vedkommende flere sidelange tråder om kjøp av Daniel Wellington-klokke og spør opp, ned og i mente om emnet, før h*n lager enda en tråd om kjøp av smartphone...? Det går ikke an å være mer rådvill.

Dere kaster bort søndagskvelden deres.

Anonymous poster hash: 82ed3...50f

Ja, det var derfor jeg skrev "Kommer sikkert til å angre på at jeg svarer nå, men det får bare være.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet ut steinalderknappetelefonen min selv, og er kjempefornøyd med Sony Z1 Compact. Den er liten nok til at damehendene mine klarer å holde i den, men stor nok til at det ikke er noe problem å treffe riktig bokstaver på tastaturet. For meg, som også er vant til en gammeldags, liten telefon, kjennes f.eks. Galaxy S4 (som jeg bruker på jobben) gigantisk, og jeg klarer nesten ikke å finne en behagelig måte å holde den på. Dessuten er Z1 Compact en "skikkelig" smarttelefon, i motsetning til enkelte andre "krympede" utgaver av vanlige telefoner. Jeg tror egentlig ikke du får noen smarttelefon på størrelse med den du er vant til som faktisk er brukbar.



Anonymous poster hash: 30396...67c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et troll, folkens. Først oppretter vedkommende flere sidelange tråder om kjøp av Daniel Wellington-klokke og spør opp, ned og i mente om emnet, før h*n lager enda en tråd om kjøp av smartphone...? Det går ikke an å være mer rådvill.

Dere kaster bort søndagskvelden deres.

Anonymous poster hash: 82ed3...50f

Søren, la først nå merke til hvem brukeren var. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å haste med kjøp. Trenger at den også har kamera og kan overføre bilder innenfor enkelte størrelser til e-posten min, da den skal brukes i den nye jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å haste med kjøp. Trenger at den også har kamera og kan overføre bilder innenfor enkelte størrelser til e-posten min, da den skal brukes i den nye jobben.

Så stikk på nærmeste butikk som selger telefoner og still spørsmålene dine der!

Anonymous poster hash: a2423...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet ut steinalderknappetelefonen min selv, og er kjempefornøyd med Sony Z1 Compact. Den er liten nok til at damehendene mine klarer å holde i den, men stor nok til at det ikke er noe problem å treffe riktig bokstaver på tastaturet. For meg, som også er vant til en gammeldags, liten telefon, kjennes f.eks. Galaxy S4 (som jeg bruker på jobben) gigantisk, og jeg klarer nesten ikke å finne en behagelig måte å holde den på. Dessuten er Z1 Compact en "skikkelig" smarttelefon, i motsetning til enkelte andre "krympede" utgaver av vanlige telefoner. Jeg tror egentlig ikke du får noen smarttelefon på størrelse med den du er vant til som faktisk er brukbar.

Anonymous poster hash: 30396...67c

Har den internett-tilgang til e-post, kan ta bilder, bra strømvarighet, og kan laste ned alle apper?

Ny? Hvem butikker har dem? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den internett-tilgang til e-post, kan ta bilder, bra strømvarighet, og kan laste ned alle apper?

Ny? Hvem butikker har dem? Pris?

Ja til de tre første, og den kan laste ned alle apper som funker på Android. Resten finner du enklest ut ved å google den. Prisen kommer uansett an på hvilket abonnement du velger og evt. hvilken bindingstid du godtar, som med de fleste andre mobiltelefoner.

Anbefaler uansett å google opp noen nyere mobiltelefontester, så får du mye bedre info enn synsingen vi driver med her.

Anonymous poster hash: 30396...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har den internett-tilgang til e-post = Ja

kan ta bilder = Ja

bra strømvarighet = Kommer an på hva du mener er bra varighet. Du må sannsynligvis lade den hver, eller anhver, dag. Men dette gjelder så og si alle smarttelefoner.

og kan laste ned alle apper = Ja

Ny? Hvem butikker har dem? Pris? = F.eks Elkjøp har den til 3.695,- http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SONXPZ1COBL/sony-xperia-z1-compact-smarttelefon-sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen har den vanlige to-ukers strømvariggheten som alle andre? er det en grunn til det? en grunn vi selv ikke kan styre?

hva er android?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen har den vanlige to-ukers strømvariggheten som alle andre? er det en grunn til det? en grunn vi selv ikke kan styre?

hva er android?

Kommer du noengang til å slutte å stille spørsmål? Er du noen gang fornøyd med svarene du får, eller bruker du dem bare til å stille nye spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...